Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Ja, nu är frimärket inhandlat, så jag ska se om jag får tummen ur att skicka iväg det någon dag. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nu börjar det dra ihop sig. Onsdag eller torsdag skall det vara färdigt.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Oj, i dag kom tidningen. Jag får skynda mig nu, och skicka iväg betalningen, så jag inte blir som Göran på Konsum Image
Långis

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Underbart! Stort tack!, jag glömde bort avdelningen igen (har haft det lite stressigt som vanligt).

I snart två månader har ett adresserat kuvert legat här på bordet. Jag har slarvat med att skicka iväg det te dig, men jag lovar att det kommer!
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jag postade kuvertet i går kväll, så förhoppningsvis har du det i morgon. Hoppas du gillar ordvitsar, för jag skickade med en riktigt dålig sådan också Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Hamen, jag tackar för kuvertet. "Urgel Pannkaka" ståtade tillsammans med "Korkil" på det bifogade pappiret. Roligt, He, he!

Jag har krångel med datorn. Det är, därför, jag inte har varit inne och svarat på detta, förrän idag.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Nummer 37 utav
NOSLACK-JOURNALEN

Image

...är på gång. Och vad innehåller detta nummer, tro? Jo, blandad kompott, både sur, salt, söt och besk. Två små noveller: Den ena med gräsklippning, som huvudhandling och den andra med grisslaktande. Råggan skall recensera barnfilm och ibland limerickarna visas ”ett gående bord” upp.

Tidningens tema är SAGORNAS VÄRLD.

Image

Det skall ändras i gamla sagor. Negrer måste bort, våldet måste bort, likaså tobak, sprit och anspelan till kärlek och samlag måste bort. Bl.a måste alla barn vara adopterade, inte födda. Detta innebär, att vi har nöjet, att kunna presentera den slutgiltiga versionen (EU-godkänd) utav ”Rödluvan och Vargen”. Läs och njut, go’ vänner. Eller läs och våndas. Därefter inspekteras, också, många utav de övriga sagorna.

Skåda en vild fäktningscen emellan Alexander Bruse och Cecilia Stålhammar och, hur skall det gå, när Sven Röde och hans stenhårde gamle far skall planera en fälla för de fem, utav Västergötlandskungen, efterlysta bröderna? Och, vem är egentligen den skäggige mannen i långrock, som verkar följa efter Sven Röde och hans far?

Kanske, får ni svar på alla frågor i den fjärde delen utav
TCECILIA STÅLHAMMAR OCH DE HÄNSYNSLÖSA BRÖDERNA BRUSE

Image

Kardanfabriken i Åmål friställer fler arbetare för varje dag, som går. Snart är väl hela fabriken ett enda stort varsel. Läs dikten, om Kardanarbetarna, som knappast blir någon saga med lyckligt slut.

Image

SERIETECKNARPORTRÄTTETS tredje del presenterar: en djuplodande intervju med serietecknaren
MATS KÄLLBLAD, skaparen till "Allan Röde",”Vimmelgrind”, ”Sture Stelben”, ”Lukas”, ”Garagedrömmar”, ”Allan Röde”, m.fl. Har Sture Stelben någon verklig förebild? Kommer vi någonsin få reda på, vem som är Yoghurts pappa, i serien Vimmelgrind? Jo, kanske. Läs själv, när Mats svarar på frågorna. Den visade bilden är hämtad ifrån "Godnattsagor.

Vad är detta? Har Olov Larsson i TÔRPARKUSINERjulen till ära, blivit förvandlad till en gris? Ja, det verkar inte bättre. Ombytta roller har ju varit populära inom satiriseringen ända sedan Jonathan Swifts dagar. Skall Olov klara sig undan den vassa slaktarkniven, tro? Sigge, i samma serie, får tampas med krånglig statistik tillsammans med Gubben Gran och den nämnde Olov.

Image

STEFAN BJÖRKMANblir, mer eller mindre ofrivilligt, barnvakt och skall läsa saga för tre stycken barn. Två utav dem är riktiga illbattingar och det tredje blir mer eller mindre försummat, då de andra två är så bråkiga. Kommer klassföreståndaren kunna läsa igenom sagan om: ”Guldlock och de tre björnarna”, utan att skitungarna river ner hela huset? Ja, det är den stora frågan, det. Utlovas, eventuellt, innehålla en hel del barnaga.

Åtta stycken satiriska sidor ur tidningen: VINSTTIDNINGEN vilket är en parodi på Åmåls lokaltidning. Nästan samtliga texter i detta avsnitt är skrivna under en period, då undertecknad hade extra grovt misstroende för denna tidskrift. Bitska persiflage, kort och gott. En artikel om en fullvuxen man, som deltar aktivt i babysim(med blöja och allt), födelsedagssida, historien om mannen som hade praktik i fyrtio år men blev friställd på den dagen som han egentligen hade blivit lovad fast anställningen.

Allt kompletterat med en seriestripp med ”Kvälje”, vars originalförlaga regelbundet går i originaltidningen och ideligen har förhindrat vederbörande, att få nå ut till lokalbefolkningen, med egna serier, i någon större upplaga.

MISSA INTE DETTA!
Last edited by retepnoslack on 12 Feb 2010, 09:23, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Oj, ett nytt nummer! Då ska jag försöka komma ihåg att inhandla ett frimärke, när jag ändå ska ner och handla i dag. Jag tror jag ska köpa ett paket blodpudding. Det är både billigt och gott.
hakan
Obotlig alkoholist

Noslack-Journalen

Post by hakan »

Uy: mera grisblod till folket...
tips: använd "mottagaren betalar portot" Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det är en del kvar, pågar, men jag skall försöka bli klar så fort jag bara kan.

Jag fick, förresten, "Uys" bok, idag. Den ser trrrrrrevlig ut. Det fanns en del, som jag inte hade läst innan, fick jag se. Jag tittade i innehållsförteckningen."Börje Lundins semester" verkar särskilt intressant.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Det ser ut som att betalningen från mig kommer att dröja ett tag till, tyvärr. Jag har lite ont om pengar just nu, och jag lär nog inte få något mer först i mitten av april. Men så fort jag får en slant över ska jag skicka iväg en beställning Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ingen fara, "Uy". Du är betrodd i den grad, att du är tillåten kredit. Det har bara varit så, att jag inte blivit klar med tidningen.

Vad är klockan? Snart fem? Satan! Ja, jag har suttit och tecknat sedan klockan elva, så jag skall försöka få tidningen klar innan påsk, men det blir, nog, efter påsk p.g.a. en hel del. Ibland kan pennorna ta slut. Det är ett fenomen, som inte många tänker på.

Den där bövlans sommartiden har saboterat saker och ting, också. Vad ÄR det för vits med, att ställa fram klockan en timme? Vad är logiken? Vad är syftet? Vad är slutsatsen? Nu får man sova en timme mindre och min arma mor har blivit "suten i hôvve'" p.g.a. att hon tvingas till arbetet en hel timme tidigare. ja, ja, det är ju inte "Uys" fel.

Men det vore kul, om du kunde locka med någon annan ifrån Älvdalen i fördärv......eh...åhum... Ja, alltså, få någon kompis, att börja köpa tidningen. Jag skulle kunna tänka mej, att skicka två tidningar för samma fraktkostnad, t.o.m.
retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det var då själva Djävulen, att det skall ta så långt tid med denna jämrans tidning, men nu är det nära, riktigt nära, som flickan sa.

Så här ser omslaget ut, i alla fall:

http://www.ladda-upp.com/bilder/33634/noslack-journalen

Plus ett smakprov utav "Tôrparkusiner"
http://www.ladda-upp.com/bilder/33635/t ... siner-dans

retepnoslack
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Allt är kopierat och ihophäftat. Nu väntar jag bara till dets kall bli måndag, så skall det skickas iväg tidningar till höger och vänster. Image

Egentligen skulle detta vara ett nytt inlägg, men det blev något vajsing, så jag får modifiera ett gammalt, istället.

Så, nu borde de flesta fått sin tidning. Jag hoppas dessa har kommit fram och varit till belåtenhet. "Uys" far har nog norpat "Uys" exemplar, men den skall finnas i huset, i alla fall, gissar jag.

"Hakan" skall ha en, också. Jag skickar den imorgon. Adressen och hans ståtliga namn har jag redan.
Last edited by retepnoslack on 05 May 2010, 16:48, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jo, min far var nära att norpa tidningen, men när han såg att den var adresserad till mig fick jag tillbaka den. Image
Frimärket är inhandlat, och kuvertet ligger på mitt skrivbord, så ska jag posta det när jag går ut på kvällspromenad med hunden.
Post Reply