Hörde Eddie första gången cirkus 1978. Kassetten som spelades i varenda bil och pojkrum var av E. Hitler och Luftkaffe. Kors i helvete vad ofta man lyssnat på dessa "originaltaper" med otroligt udda innehåll! Än idag vet mina polare vad som avses om nån av oss utbrister "Jochte von Jochte, va é de för ett jävla namn"? Ringer jag på hos vissa polare så vrålar dom till mig när de öppnar: "Är du från stiftelsen?
Såg Eddie live första gången på hans första turné sommaren 82, med Lester C Garreth som förband.
Köpte sen singlar och LPs vartefter de kom och har en del suspekta saker i samlingen, t ex Eddies signerade handritade omslag till Fis-disco, Mera brännvin LPn osv. Mer om detta i separata trådar för respektive ämne. Smällde honom i häcken än gång när han var på scen.
Har haft viss privat korrespondens med E, fast det var för mycket länge sedan nu.
Har precis börjat göra något åt mina arkiv, en del läggs upp på en annan site, info, foton och berättelser passar nog bättre här.
Så, ta nu å klipp er, era långhårter jävls, anners hämtar jag köttyxan hos slakterrn.