Nyrelease på CD!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
sten1972
Periodare

Nyrelease på CD!

Post by sten1972 »

Enligt Ginza så släpps dom remastrade återigen den 2:a juni för dom som behöver komplettera samlingen. Dessutom till kanonpriset 49:-!!! Själv ska jag boka upp mig på fyra av skivorna.
Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Nyrelease på CD!

Post by BOB-blommorobin »

Jag ska boka upp dem men det får bli i slutet av nästa månad när jag har pengar igen. Alla pengar har redan gått åt till mat. Vore roligt att köpa om grejer man haft förr, letat som en galning efter några av dem. Glad för nytryck.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad

Nyrelease på CD!

Post by overkill »

Dessa har man såklart sen länge, men kul att de återigen finns tillgängliga. Undra just om de kommer ändra utseende på nått sätt nu när Columbia släpper dem istället för Transit? i så fall kanske det blir att man köper på sig de igen. Men bara kanske Image

De kostade för övrigt runt 50-lappen redan när de släpptes för första gången 2002. Bra & billigt Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Nyrelease på CD!

Det ser ut som det är samma fodral när man kollar på dem och jämför på cdon.com
overkill
Levertransplanterad

Nyrelease på CD!

Post by overkill »

Jo, omslagen är nog detsamma, det tvivlar jag inte på. Tänkte mer på själva CD-skivorna.

När Warner köpte Mariann 2006 (tror jag det var) så ändrade ju så gott som alla skivor från Mariann utseende. Innan hade ju alla skivorna en egen design och look som passade varje enskilt album. Men i.o.m ägarförändringen blev alla cd´s silvriga och med ett stort fett vitt "m" på dem och sen titeln med liten text nånstans på cd´n. Blir lite trist när alla cd´s ser likadana ut. och detta verkar inte bara gälla Eddies skivor, även samlingar och andra plattor från bolaget tycks ha samma utseende.
Så i detta fallet blev det till det sämre då albumen lite förlorade sin identitet, tycker jag. Musiken är ju förstås lika bra för det, men varför ta bort nått som hör till?

Hoppas det inte blir på samma sätt med dessa ny-släppen, att de blir likadana.
Last edited by overkill on 06 Jun 2010, 10:00, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Nyrelease på CD!

Post by uy »

Då fick jag hem de skivorna som jag tidigare saknade. Och Overkill kan vara lugn, både omslag och Cd-skivorna ser ut som de gjorde när de släpptes förra gången. Enda skillnaden är att det sitter en grå blaffa med Sony och Columbias logos på baksidan av omslaget, men det är inget som stör.

Jag hittade dok ett litet tryckfel: På ryggen till You ain´t my friend, där skivans namn ska stå, står det istället Gasen i botten. Om detta även fanns i utgåvan från 2002 vet jag däremot inte. Men om det är så borde det betyda att den felaktiga låtnumreringen på Garagetaper också finns kvar.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Nyrelease på CD!

Fodralen var dock inte i samma kvalite, jämförde med en kompis. Dessutom hade han innetext i flera som inte fanns på de här och även en bild i en utav dem. Men inte i nytrycken.
overkill
Levertransplanterad

Nyrelease på CD!

Post by overkill »

uy: Ok, ja den där gråa blaffan noterade jag när jag såg skivorna ligga ute på tradera. Nått tryckfel på You Aint My Friend har i alla fall inte mitt gamla ex, däremot klantet med låtlistan på Garagetaper, vilket antagligen alla ex hade.

blommorobin: vilken text och bild menar du då? vad är det för bild?

De gamla utgåvorna har bara framsida/insida och baksida, inga andra bilder eller info. De har bara kort sagt den infon som LP-skivorna hade när de släpptes, inget annat.
Last edited by overkill on 25 Jun 2010, 11:51, edited 1 time in total.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist

Nyrelease på CD!

Jag måste kolla upp vilken det var. =)
overkill
Levertransplanterad

Nyrelease på CD!

Post by overkill »

En polare hade köpt Ain´t Got No Cadillac nyligen, och den var sig lik den gamla utgåvan. Enda skillnaden är som sagt att det är en fet grå blaffa på baksidan (som faktiskt förtar lite av bilden, varför så stor? Image), och sen står det Columbia på CD´n istället för Transit som det gjorde på dem gamla.
Post Reply