Reinfeldts politik är inte MODERAT politik... men det kommer Ni att upptäcka senare...

Moderat politik med inslag av andras mer vänster idéer har provats många gånger. det är ju därför vänsterblocket hela tiden vunnit tillbaka makten hela tiden sedan Palme skjutits 86. Så då tycker du att de som är ansvariga för att Island ligger så illa till ska stå för det personligen då, eller som i Sverige under 90-tals krisen. Då var det inget snack... utan tal om RIKETS Säkerhet.
Och för dem som svindlat bort miljarder kronor i rent IDIOTI bara för att tjäna snabba pengar. Inte tog de människorna något eget ansvar heller utan litade blint på att andra (STATEN) skulle betala hela kalaset som de haft i form av fina arvoden och kvalificerad leksuga utan ansvar. Dessa personer var till 90% "BLÅGRÖNA" med hårt åtdragna slipsknutar.
Samma sak hände nyligen i USA där STATEN fick gå in och rädda de jävlarna.. samma sak med bil branschen... var är det egna ansvaret som du pratar om ?
Dina uträkningar om Pensionen är larvigt och småaktigt men pensionssystem är inte relevant idag detta skapades när ekonomin i Sverige växte drastiskt... det gör den inte i dag utan NU slåss 2 parter om hur vi skall fördela pengarna. Men det Reinfeldts rövslickar MODERATERNA står är populistiskt och fungerar inte... det kommer du att märka snart
Btw: varför bor du i Sverige då om Du hela tiden tjatar om profit och pengar, jag skulle ha flyttat för länge sedan om jag var du. Jo du bor i Sverige för att det är bäst på välfärd eller (var)bäst på välfärd... Välfärd som du tagit del av. Även fast Ni vill ha era inbetalda pensions pengar själv så fungerar det inte för majoriteten med eget ansvar för att betala allt själv... för hela systemet skulle rasa ihop totalt. Det är därför JAG VILL HA BLODIG REVOLUTION...
För mig vore det allra bäst att inte betala någon skatt alls... Personer som inte har råd med tex en fördyrad tandläkare får helt enkelt dra ut skiten och gå där med sina gluggar... det finns en anledning till att vi betalar skatt och det är för att det skall vara lika dyrt för alla att tex gå till tandläkaren, studera eller ligga på sjukhus Apotek mm... Jag tror inte att din familj skulle bli särskilt nöjd med att allt blev mer än dubbelt så dyrt... För det är verkligheten när alla statliga subventioner skulle tas tas bort till förmån för lägre skatter och mer i plånboken... och mer individuellt styre av de pengar vi tjänar ihop.
Problemet är att privat ägande av infrastrukturens medel inte gynnar den enskilda individen ekonomiskt som du tror.. vad det gäller infrastruktur... så blir det automatiskt dyrare eftersom giriga egenföretagare vill ha mer vinst. Precis så som du girigt visade på hur mycket pengar du förlorar på din pensions inbetalning under ditt arbetsamma liv. Moderater är ju experter på att snylta på den gemensamma kassan med egna företag som de skattefuskar och håller på... eller vill ha bidrag när dem går dåligt annars hotar dem att sparka alla anställda. MODERATERNA vill gärna " äga KAKAN och äta den samtidigt " men när det går dåligt så skall det svältande skaran av låginkomsttagare betala deras förluster... det finns miljoner exempel på det.
Debit och kredit inte går ihop för S.D --- Men Moderaterna som parti går inte heller ihop om de inte fått Bidrag ifrån STATEN dvs OSS SKATTEBETALARE...

MODERATERNAS NYA snodda förljugna vänstervridna politik innebär att de leker med människoöden som du skriver att Du vill värna om...
Därför röstade jag BLANKT...