Låt där Carl den 12:e nämns?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Som rubriken säger: finns det nån sådan låt där denne mannen förekommer?
Jag har nått vagt minne av det, men kan också likagärna ha fått det om bakfoten.
Han sjunger nått i stil med "om jag släppte en skit som liknar Carl den 12:e..." osv.

Han säger i radiodokumentären Mera Brännvin att många (kanske framför allt journalister då) missförstod ju det mesta han gjorde, och säger att de säkert skulle missförstå om han säger att han släppte en skit som liknar Carl den 12:e, också. Image

edit:
Carl XII står med i tråden "Kändisar i Eddies texter", men inte var, alltså i vilken låt han nämns framgår inte. Men alltså nämns han nånstans, i någon låt/sketch, tyckte väl jag kände igen det.
Last edited by overkill on 10 Dec 2010, 16:59, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

Overkill wrote:Som rubriken säger: finns det nån sådan låt där denne mannen förekommer?
Jag har nått vagt minne av det, men kan också likagärna ha fått det om bakfoten.
Han sjunger nått i stil med "om jag släppte en skit som liknar Carl den 12:e..." osv.
Det är i låten "Långnästa myndighetspersoners shuffle"

http://www.youtube.com/watch?v=xEIbQ5cuKsI
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Nu ska jag vara lite besserwisser och tala om att Det bara är Carl XVI, alltså vår nuvarande kung, som stavas med "C". De tidigare skrivs med "K" Image

Karl XII nämns ju också i introt till någon av fyllekalas-skivorna, samma intro som användes till dokumentären.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Sedan nämns ju Karl den tolfte i det där introt, också. Nu skrev jag med K, "Uy", så nu borde du väl vara nöjd för bövelen. Image

"Precis, som Karl den tolfte i grus och makadam"

Ja, man hör den, ju, direkt när dokumentären: "Eleganten ifrån vidderna" sätts igång.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jojje: tackar, det var där den gömde sig alltså.

uy: tack för rättelsen, rätt ska ju vara rätt, även om jag personligen inte har mycket till övers för kungligheter och dylika individer.

Om han nån gång släppte en skit som liknade denna kungen hade jag velat se den - Eddie´s egen hyllning till konungen Image
Lite småkul förresten att han använde ett citat ur en av sina egna låtar mer än en gång. Image
Post Reply