Ja, vi kan ju egentligen inte vara säkra på nånting utan riktiga fakta. Just därför hoppas jag att det, alltså fakta, om varje inspelning finns bevarade - i den mån det finns.
Har inte tänkt på det med Börje Lundins Julafton. Det mest troliga är nog att den spelades in 85-86 men inte gavs ut förrens 87, vilket iof inte är så långt mellan inspelning/release ändå.
Får en känsla av att eddie inte hade särskilt bra koll själv alla gånger, vilket också stärker misstanken om att information säkert fattas till flera inspelningar. Det förekom ju flera fel i hans egna reklamblad och utskick också. I en reklam för Greatest Hits står t.ex att första kassetten kom 1975, och även fel titel till 2 av de andra banden (som GH bygger på). Första kassetten har ju överhuvudtaget inte med GH att göra.
Där står också nånstans att Lester C Garreth var hans kompband, och att kassetten Eddies Garderob är inspelad våren -94. Vilket ju är rätt galet, då den enbart består av gamla, överblivna låtar som inte blivit utgivna tidigare, han säger också i inledningen, att det då är Oktober -93 (han säger även exakt datum vill jag minnas), så han sammanställde bandet troligen i den vevan, samt spelade in inledning och avslutning samtidigt. Antagligen skrev han som han gjorde i annonsen för att det ser bättre ut med nått som är nyinspelat/färskt (även om jag personlkigen gladeligen hade köpt nått "gammalt" så länge det var tidigare outgivet),
Kort sagt så tror jag att en hel del felaktigheter och missförstånd härrör från eddie själv från början.
och ja, den här tråden är ännu ett exempel på en "urspårad" tråd, en klassiker på meduzaland.

Men det blir lätt så när det ena kommer in på det andra så helt urspårad kan man inte kalla den.