Jag har också nyinspelningen av Negerjävel samt även en låt som heter Sunda Åsikter och dom ska vara inspelade i samma veva, enligt uppgift ibörjan av 90-talet. Vet ej om det stämmer dock.
Sunda Åsikter har en ganska konstig text. Minns inte riktigt hur den gick nu men den är ganska mörk och skruvad.
Varför han spelade in Negerjävel igen kan man ju fråga sig. Jag vet inte men misstänker att det egentligen bara var på skoj från Eddie´s sida och att dessa inspelningar aldrig var menade att bli utgivna eller komma ut till någon.
Men det kan ju också ligga nått litet uns av sanning i texterna angående vad eddie tyckte om invandrar-frågan. Ibörjan av 90-talet härjade ju Ny Demokrati med Bert Karlsson i spetsen så han kanske tog intryck av dem. Just invandrar-frågor blev ju partiets kärnämne. På spelningen från Guldtuppen 1991 (som fanns utgivet på vhs en gång i tiden) säger han innan Mera Brännvin, nått i stil med att "nån svartskalle från turkiet har bestämt att jag bara får spela en låt till". Jag tror för den sakens skull inte att Eddie var nån rasist eller liknande, men det kan möjligen ha med saken att göra. Invandrar-frågan var ett väldigt hett och laddat ämne vid denna tiden och alla hade en åsikt om den.
Värsta sketchen?
Värsta sketchen?
Jag hittade den direkt på dc, lite bättre ljud på den nya(re) inspelningen än den gamla 

-
- Obotlig alkoholist
Värsta sketchen?
errrol wrote:]jag har annars hört att det skall finnas en nyinspelning på Negerjävel, vilket torde tyda på att han inte ångrade den after all![]()
har du nån aning vart den kan finnas? [/quote]
Här finns den.
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm
-
- Levertransplanterad
Värsta sketchen?
on 07/11/2008 at 02:29:25, RaggarJojje wrote:har du nån aning vart den kan finnas? [/quote]
Här finns den.
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm [/quote]
synd att del av låtarna från sidan inte gick att ladda ner
Här finns den.
http://www.taildraggers.se/eddie_meduza_nerladdning.htm [/quote]
synd att del av låtarna från sidan inte gick att ladda ner
-
- Levertransplanterad
Värsta sketchen?
Sketcherna med Lisa e rätt grova 

Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Värsta sketchen?
Jo, men i de flesta fall verkar hon ju vara med på det. 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Värsta sketchen?
on 01/22/2011 at 00:33:52, uy wrote:Jo, men i de flesta fall verkar hon ju vara med på det.
[/quote]
Kanske inte riktigt med spisen, men en sketch som e grov e den då dom våldtar Marita

Kanske inte riktigt med spisen, men en sketch som e grov e den då dom våldtar Marita
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!