sämsta/bästa eddie covern

Diskutera Låtarna
Post Reply
gurlf
Helgfyllo

Post by gurlf »

jaha, vilken är då den sämsta respektive bästa covern som gjorts av en eddie-låt?

sämsta: the sushis - skinnet
bästa: lasse ztefanz - ute på vischan
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Sämsta: Sushis - Skinnet; med motivering: Den suger, till och med Eddies kukrunkarlåtar, där han har en trummaskin och säger "runka" hela låten är änglasång gentemot den covern.

Bästa: The Errols - Alla deras covers; motivering: Jag kan inte komma på någon cover (just nu) som någon artist har gjort som jag tycker är riktigt bra. Fast The Errols tycker jag gör ett bra jobb, har sett klipp från när de lirar – det verkar vara ett jäkla drag. De kommer alltid ihåg att hylla Eddie med.
Last edited by E-M on 22 Feb 2007, 21:27, edited 1 time in total.
sagofarbrorn
Helgfyllo

Post by sagofarbrorn »

det finns några låtar som jag tycker lyckats mycket bra och det är: Mimikry - kuken står på mats olsson, Accidents - tonight och sedan gillar jag Crossing Caos - Torsten hällde brännvin.....

sämst är nog "jag vill ha en grammis" minns inte vad gruppen heter.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Sagofarbrorn:
Gruppen hette Screamin Torrels eller något liknande. Sämst får jag nog nominera denna låt och The sushis - Skinnet.
Bäst är nog Jonbocken & Anteman - Vildmarkens sång.
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad

Post by Evert Meduza »

"The Wackos - Volvo" är väldigt bra tycker, skön Rockabilly, klår visserligen inte originalet, fast ändå Image http://www.youtube.com/watch?v=unw1iBxKZGk

En cover som jag tycker är kass är med "De lyckliga kompisarna" och deras cover på "Punkjävlar", den tycker jag inte är så bra och "Matz-Stefanz med Lailaz" cover på "EPA-traktorn" är tyvärr inte heller så bra Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply