Lägenhet vs villa.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Inte dåligt att kunna hosta upp 435 000 kr för en bostad!
För det är väl DITT hus eller?
Jajamen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ja, då tillhör du de få "villaägarna" som faktiskt äger sin bostad. Grattis!
Sitta på altanen en sommarkväll
De få timmarna du har tid att sitta där får du fan i mig jobba hårt för!
Är det inte en kran som droppar? Är inte gräset lite väl högt redan och se på fan, färgen på huset har redan börjat blekna!
Och vad i helvete står nu den jävla grannen och glor efter och kan inte den där jävla idioten längre ned på gatan sluta att varva sin förbannade motorcykel varje kväll!
Stäng altandörren förresten, värmen försvinner och olja är dyrt! Kanske dags att ta ett nytt lån och investera i solceller eller pelletspanna kanske? Knakar det inte lite väl mycket i golvet ute i hallen? Röta? Hussvamp? Husbock? Mögelangrepp?
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

Håhåjaja,vad du är jobbig ibland......jag har förklarat varför man köper hus för dig,skälen är fullt vettiga och ytterlgare töl är ej av intresse.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Rex:

Men va fan! Ska du döda den här diskussionen? Den kunde ju ha utvecklats till något riktigt trevligt. Det här borde ju vara en tråd för dig!

Håhåjaja... Snart så dyker väl Hellboyen upp och förhoppningsvis så nosar han upp denna tråden. Han borde kunna få fart på den och dig igen... Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Sedan så skulle det kännas jävligt otryggt att bo i villa. Skulle nog inte palla med att vilken dåre som helst kan knacka ruta i markhöjd och ta sig in utan större problem. Fan, jag skulle bli tvungen att sova med laddat gevär under sängen varje natt.

Och sedan så har vi ju då denna jävla skötsel och underhåll, ansvar, rövknullad av banken och alla jävla grannar. Lägg därtill alla extrautgifter som nyblivna villa"ägare" ofta glömmer, det är olja, sophämtning, div verktyg, gräsklippare, spadar, bekämpningsmedel, blommor, buskar och träd och div vitvaror som måste bytas med jämna mellanrum.
Kom på en till sak, man måste ju GÅ UT och hämta posten! Bor man i flat så dimper ju posten snällt ned på hallmattan.
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ja, du är fullt frisk och bor i villa, det vet jag men det kan väl knappast beskrivas som ett jätteparty?
Det är ju om man bor i en villa som man kan ha ett jätteparty. I en lägenhet får man ju knappt plats med släkt och vänner. Sen blir man väl vräkt om man skulle ställa till ett party.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

UY:

Rex har aldrig jätteparty, man får vara glad om han öppnar dörren när man kommer på besök.
Hade han bott på riktiga vischan så hade man mötts av taggtråd, minfält och plakat som upplyste folk om att det var privat område på fyra språk.

Några gardenpartys och knytkalas lär alltså aldrig förekomma under Rex livstid.
Några micrade Billys, hårdrock på stereon och en halvliter vodka vid köksbordet bakom en låst ytterdörr är mer Rex stil. Ensam.
Min också förresten! Image
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

Jo,jag märkte det sist jag kom förbi....knappt jag kom in ju. Blev behandlad som TV-pejlarn.........
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Rex:

Vilket jag trodde att det var...
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Rex:

Men när våren kommer så får du fan i mig ha fest. Spritfest!
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

GammalHardrockare wrote: Spritfest!
Image
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

on 03/02/2005 at 23:41:30, hellboy wrote:rocker: spritfest... är det när du och lille rex sitter och sover klockan sju eller? Image Image [/quote]

Ja,för oss mogna män som inte tycker att det är höjden av tuffhet att ragla omkring hela natten och föra väsen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Rex och Hellboyen:
Ja,för oss mogna män som inte tycker att det är höjden av tuffhet att ragla omkring hela natten och föra väsen.
Ja, jag förstår inte den där myten om att det skulle bli roligare ju senare på natten det blir?
Bästa och förnuftigaste fyllan uppnår man om man börjar kröka någon gång på eftermiddagen. Runt 20:00 är man som fullast och mår som bäst och vid tiotiden så är det lagom att gå och lägga sig.
Då är man någorlunda pigg dagen efter och kan köra bil efter klockan tre någon gång.

Sprit imundigast med fördel inom hemmets trygga väggar. Ensam. Utan hög musik, korkade människor och andra störande distraktioner. Berusningen är skör, den bör behandlas med varsamhet tillsammans med gammal fin hårdrock på stereon och sentimentala dagdrömmar om en ungdom som flytt och som aldrig kommer tillbaka.
Det är fortfarande kul att var full men inte lika ofta och det är ingen vacker syn. Nu för tiden så ligger jag helst själv över mitt köksbord istället för över en bardisk tillsammans med en massa andra dårar.
rex
Levertransplanterad

Lägenhet vs villa.

Post by rex »

on 03/03/2005 at 11:45:51, GammalHardrockare wrote:Rex och Hellboyen:

Ja, jag förstår inte den där myten om att det skulle bli roligare ju senare på natten det blir?
Bästa och förnuftigaste fyllan uppnår man om man börjar kröka någon gång på eftermiddagen. Runt 20:00 är man som fullast och mår som bäst och vid tiotiden så är det lagom att gå och lägga sig.
Då är man någorlunda pigg dagen efter och kan köra bil efter klockan tre någon gång.

Sprit imundigast med fördel inom hemmets trygga väggar. Ensam. Utan hög musik, korkade människor och andra störande distraktioner. Berusningen är skör, den bör behandlas med varsamhet tillsammans med gammal fin hårdrock på stereon och sentimentala dagdrömmar om en ungdom som flytt och som aldrig kommer tillbaka.
Det är fortfarande kul att var full men inte lika ofta och det är ingen vacker syn. Nu för tiden så ligger jag helst själv över mitt köksbord istället för över en bardisk tillsammans med en massa andra dårar. [/quote]

Ungefär så,ja.
Post Reply