Jag skall försöka, att inte ge upp, men visst blir man förbaskat trött på alla chefsredaktörer på tidningar.
Jag skickade in min förfrågan, om tecknarjobb till närmare 20-tidningar, fick svar från sex stycken och det blev avlslag innan de ens hade SETT någon utav mina serier.
Hobbies!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Hobbies!
on 03/02/2005 at 04:53:04, RetepNoslack wrote:Jag skall försöka, att inte ge upp, men visst blir man förbaskat trött på alla chefsredaktörer på tidningar.
Jag skickade in min förfrågan, om tecknarjobb till närmare 20-tidningar, fick svar från sex stycken och det blev avlslag innan de ens hade SETT någon utav mina serier. [/quote]
Vafan, är det så jävla hopplöst att få en serie publicerad?
Jag skickade in min förfrågan, om tecknarjobb till närmare 20-tidningar, fick svar från sex stycken och det blev avlslag innan de ens hade SETT någon utav mina serier. [/quote]
Vafan, är det så jävla hopplöst att få en serie publicerad?

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Hobbies!
Jomen, du kan försöka, så skall du få se. De tar mycket hellre in etablerade serietecknare från USA. Hagbard, Knasen, Ernie, Dillbert och de där.
Följande tidningar har jag fått avslag från, som jag kan komma på, men det är säkert fler också:
Närrikes Allehanda.
Modern Arkelogi.
Lantmannen.
Land.
Melleruds Nyheter.
Egmont.
Semic (Innan de bytte namn till Egmont).
Kamratposten.
P.D. (Provinstidningen Dalsland).
Dalslänningen (Bengtsforstidningen).
Värmlands folkblad.
Veteranen.
Hemvärnets tidning.
Linköpings Allehanda.
Fornvännernas klubbtidning.
Populär Historia.
Allers Veckotidning.
Nya Wermlandstidningen.
Lantliv.
Bohuslänningen.
Lärarnas Tidning.
Svenska Superserier (Fanzine).
Mariestads nyheter.
Ljusnan.
Hemmets Journal.
Lantbrukarnas Tidning.
Hallands Nyheter.
Ela.
Säffletidningen.
Dock har jag inte tagit med de tidskrifter,s om jag inte ens har fått svar ifrån.
Så det är lite, så jag känner som "Kalle Bandare" det är en evig väntan på svar och det är avslag i vanlig ordning. Jag hoppas på, att någon chefsredaktör kan ha förbarmande över mej, i framtiden.
Följande tidningar har jag fått avslag från, som jag kan komma på, men det är säkert fler också:
Närrikes Allehanda.
Modern Arkelogi.
Lantmannen.
Land.
Melleruds Nyheter.
Egmont.
Semic (Innan de bytte namn till Egmont).
Kamratposten.
P.D. (Provinstidningen Dalsland).
Dalslänningen (Bengtsforstidningen).
Värmlands folkblad.
Veteranen.
Hemvärnets tidning.
Linköpings Allehanda.
Fornvännernas klubbtidning.
Populär Historia.
Allers Veckotidning.
Nya Wermlandstidningen.
Lantliv.
Bohuslänningen.
Lärarnas Tidning.
Svenska Superserier (Fanzine).
Mariestads nyheter.
Ljusnan.
Hemmets Journal.
Lantbrukarnas Tidning.
Hallands Nyheter.
Ela.
Säffletidningen.
Dock har jag inte tagit med de tidskrifter,s om jag inte ens har fått svar ifrån.
Så det är lite, så jag känner som "Kalle Bandare" det är en evig väntan på svar och det är avslag i vanlig ordning. Jag hoppas på, att någon chefsredaktör kan ha förbarmande över mej, i framtiden.
Last edited by retepnoslack on 03 Mar 2005, 00:45, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Hobbies!
Repetnoslack:
Blir du ständigt refuserad så behöver det inte betyda att du är dålig, det finns helt enkelt många andra som är lika bra.
De flesta som tecknar och skriver slår oftast inte igenom och kan leva på det de gör förrän de kommer upp i fyrtio-femtioårsåldern och då har de oftast övat så länge att de har blivit mycket skickliga och har mycket erfarenhet att bygga sitt fortsatta skapande på.
Därför så ska du inte ge upp. Fortsätt med det du gör och var noga med att framhålla när du skickar in dina prylar att du även ger ut egna som tidningar och liknande. Sådant tyder på ambition och det är något de gillar.
Och för guds skull, gör inte som jag som slängde bort över tjugo år på arbeten som jag varken trivdes med eller ens passade för!
Dessa tjugo år kunde jag använt på ett mycket bättre sätt, dvs jag kunde ha gjort som dig.
Varför inte söka till en folkhögskola någonstans som har diverse skapande inriktningar? Det finns många som inte ens är svåra att komma in på och du kan söka diverse studiebidrag och lån. Som jag ser det idag när jag har lite perspektiv på saker och ting så är det väl investerade pengar om man får syssla med det man gillar och brinner för. Skit i vad andra säger! Det är ditt liv det gäller och alla kan inte vara målare, skorstensfejare, svetsare och projektledare.
Att få en serie eller text såld och publicerad är bland det svåraste som finns eftersom det går tretton tecknare och författare på dussinet. Redaktörerna blir dagligen överösta av diverse arbeten och ofta så har de inte tid att ens titta och läsa igenom det och ge en bedömning. Ofta så hänger det på ren tur och att skicka in i rätt tid. Kontakter är också viktiga att bygga upp och sedan så gäller det att bli lite "Känd", har man lite tidigare publiceringar att referera till så är det ett plus i kanten. Känner de kanske igen ditt namn så är det alltid bra.Så det är lite, så jag känner som "Kalle Bandare" det är en evig väntan på svar och det är avslag i vanlig ordning. Jag hoppas på, att någon chefsredaktör kan ha förbarmande över mej, i framtiden.
Blir du ständigt refuserad så behöver det inte betyda att du är dålig, det finns helt enkelt många andra som är lika bra.
De flesta som tecknar och skriver slår oftast inte igenom och kan leva på det de gör förrän de kommer upp i fyrtio-femtioårsåldern och då har de oftast övat så länge att de har blivit mycket skickliga och har mycket erfarenhet att bygga sitt fortsatta skapande på.
Därför så ska du inte ge upp. Fortsätt med det du gör och var noga med att framhålla när du skickar in dina prylar att du även ger ut egna som tidningar och liknande. Sådant tyder på ambition och det är något de gillar.
Och för guds skull, gör inte som jag som slängde bort över tjugo år på arbeten som jag varken trivdes med eller ens passade för!
Dessa tjugo år kunde jag använt på ett mycket bättre sätt, dvs jag kunde ha gjort som dig.
Varför inte söka till en folkhögskola någonstans som har diverse skapande inriktningar? Det finns många som inte ens är svåra att komma in på och du kan söka diverse studiebidrag och lån. Som jag ser det idag när jag har lite perspektiv på saker och ting så är det väl investerade pengar om man får syssla med det man gillar och brinner för. Skit i vad andra säger! Det är ditt liv det gäller och alla kan inte vara målare, skorstensfejare, svetsare och projektledare.
Hobbies!
Sen skulle jag vilja komma med en pateisk floskel a´la Gunde Svan: Ju mer och ju längre du kämpar, desto närmare målet kommer du.
-
- Levertransplanterad
Hobbies!
Tack för dessa ord, "Rockar´n" och "Spekpanna".
Jag skall försöka härda ut en liten stund till, som man brukar säga.
Jag skall försöka härda ut en liten stund till, som man brukar säga.