Nykter på krogen.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Post by gammalhardrockare »

Någon som har gått ut nykter på lokal någon gång?
Själv så förstår jag inte vitsen, man går ju ut när man är full och vill bli fullare. Man går ju helt enkelt ut för att dricka sprit, det är ju det som är själva anledningen så att säga.
Att gå ut nykter är ju som att sätta på vinterdäck lagom till industrisemestern, det finns helt enkelt ingen vits.

Jag har gått ut nykter på krogen två gånger i mitt liv och jag gör aldrig om det. Första gången var för ca tio år och andra gången var i går kväll.
Det var en tjejbekant som jag lovade att följa med som sällskap, det var någon trubadurjävel hon ville se.

Det var en fruktansvärd pina! Hela lokalen var full med gubb- och kärringjävlar, dvs folk i min egen ålder (35-45 år) och alla var fula, berusade, gamla och patetiska. Jag satt inklämd i ett hörn hela kvällen och var vettskrämd - tänk om någon full jävel kom fram och ville prata med mig! Tänk om någon otäcking ville slåss!
Jag tror inte jag sade ett ord till någon på hela kvällen, försökte bara göra mig osynlig.
Och så säger de att man går ut på puben för att umgås och ha trevligt - Ha! Hur då? Ska man ha kul så måste man ju vara minst lika full som alla andra och är man så full så har man ju lika kul hemma. Varför betala dyrt för sprit som är gratis hemma?

Hur är det med er andra? Har ni varit nyktra på puben någon gång?
Last edited by gammalhardrockare on 05 Mar 2005, 11:19, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Hur är det med er andra? Har ni varit nyktra på puben någon gång?
Nej det har aldrig fallit mig in,håller med dig:Vad är vitsen?
Långis

Nykter på krogen.

Post by Långis »

har testat det nån gång och det är som du säger, en rikrig pina. Det enda jag tänker på är ur patetiskt fåniga mina vänner beter sig...
Har gått ensam på bio en gång också o även om det inte var särskilt kul så var det fan så mycket bättre än att gå med någon annan... jag gillar inte biosalonger, som ni kanske förstår.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Spekpanna:

Har också varit på bio ensam och det var väl helt ok men kändes lite pinsamt att sitta där ensam.
Något som kan vara jäävligt pinsamt är också om man går på bio med en tjejkompis (med betoning på kompis och inget annat) och man får plats i ett sådant där jävla "lovers seat". Ännu pinsammare blir det sedan om det är en film med utdragna kärleksscener. Då vill man gärna krypa ur skinnet av skam. Image

Film är bäst hemma. Ensam. Med mycket pizza.
rex
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Post by rex »

Nä,jag går heller inte på Bio,trams,besvärligt,inga pauser,kan inte äta.........bara nackdelar. En massa folk också.
Eddie
Obotlig alkoholist

Nykter på krogen.

Post by Eddie »

Jo, en gång har det tyvärr blivit. Lyckades få en rejäl huvudvärk när jag skulle börja dricka, så jag lyckades aldrig bli full. Men den släpte lite till alla gick ner så jag hängde på. Och det var ingen direkt höjdare, jättehög skitmusik och massa fulla människor som sluddrade. Kvällen slutade med att polare däckade på trotoaren.

Om man inte är full när man kommer dit så ser man till att bli det jävligt snabbt.
ozzman
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Spekpanna:

Har också varit på bio ensam och det var väl helt ok men kändes lite pinsamt att sitta där ensam.
Något som kan vara jäävligt pinsamt är också om man går på bio med en tjejkompis (med betoning på kompis och inget annat) och man får plats i ett sådant där jävla "lovers seat". Ännu pinsammare blir det sedan om det är en film med utdragna kärleksscener. Då vill man gärna krypa ur skinnet av skam. Image

Film är bäst hemma. Ensam. Med mycket pizza.
Jag har inga som helst problem med att göra saker själv som att gå på Bio eller gå på sportevenemang, det enda som är lite trist är att man inte har någon att prata med efteråt om man tar en öl nånstans.
Däremot finns det en sak som är mer pinsam än att hamna i ett "lovers seat" tillsammans med en tjejkompis. Det blev jag smärtsamt medveten om i min ungdom när dom byggt en ny bio i Gävle och jag och en polare skulle gå på film där. Vi tyckte vi hade hittat kanonplatser i mitten på bakersta raden. Det tyckte vi ända till vi kom in i salongen och såg att vi hade blivit placerade i just ett sånt "lovers seat" Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Ozzman:

Jag gör mycket själv, kan gå på puben ensam, gillar att resa ensam (eller gjorde rättare sagt) osv men jag går inte på bio ensam, där går gränsen.

Ingen annan som brukar göra typiska sällskapsprylar ensam någon gång?
ozzman
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Post by ozzman »

Rockarn:

En del saker blir faktiskt bättre av att inte ha någon med sej som man måste anpassa sej till. Även saker som traditionellt ses som "göra tillsammans" grejer.
Film tycker jag är en av dom faktiskt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Nykter på krogen.

Ozzman:
Även saker som traditionellt ses som "göra tillsammans" grejer.
Film tycker jag är en av dom faktiskt.
Ja absolut! När man var ung så hyrde man alltid en hel packe med filmer och glodde på dem tillsammans.
Hur fan orkade man?
Post Reply