Frågesport !!
-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Nä inget av svaren var rätt
Frågesport !!
Måste la va en Olds av nått slag, liknar väldigt på en -59 Olds av okänd modell jag sett bilder på 

-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Oldsmobile Dynamic 88 1959
Antar jag att det är?
Antar jag att det är?
Frågesport !!
Ja 88 hade de väl i namnet på nästan alla modeller då =)
Tur för mig om du har rätt, för de va la bara märke de va tal på?

Tur för mig om du har rätt, för de va la bara märke de va tal på?

-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Japp det var rätt svar. Så nu är det din tur att ställa en fråga.MrRogerBallis wrote:Oldsmobile Dynamic 88 1959
Antar jag att det är?

-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Vad hette det skivbolaget som släppte ut dubbel cd"Harley Davidsson och Party Party"?
-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
"Ravelli Records" eller så och är av fotbollsspelaren Thomas Ravelli(!), skivan såldes på fotbollsarenor, fast gjorde tyvärr ingen vidare succé.MrRogerBallis wrote:Vad hette det skivbolaget som släppte ut dubbel cd"Harley Davidsson och Party Party"?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Frågesport !!
Jag vill inte vara den som e den, MEN eftersom frågan endast gällde bilmärke och mitt svar inkom 2 timmar o 9 minuter innan Ballis själv svarade så undrar jag hurdant precis denna sport är
Nu är inte jag den som hänger upp mig på dyliga ting så när jag nu väl fått språkat av mig lägger jag detta bakom mig och önskar eder alla samt mig, vidare lycka i Frågesporten 

-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Efter som du svarade före mig på frågan är det din tur nu.ELN wrote:Jag vill inte vara den som e den, MEN eftersom frågan endast gällde bilmärke och mitt svar inkom 2 timmar o 9 minuter innan Ballis själv svarade så undrar jag hurdant precis denna sport ärNu är inte jag den som hänger upp mig på dyliga ting så när jag nu väl fått språkat av mig lägger jag detta bakom mig och önskar eder alla samt mig, vidare lycka i Frågesporten
![]()
Rätt skall ju vara rättvisst tycker jag

Frågesport !!
Nja, jo visst skall väl rätt vara rätt, men nu var de för det första du som blev godkänd av spörsmålsställaren, måhända på grund av ett mer komplett svar. Vilket ju gav dig helt rätt i att ställa en fråga. Om nu "Evert" råkar ha rätt i det svar han har på desamma, tycker jag spelet skall ha sin gång och låta Evert ställa nästa fråga, vilket han borde vara berättigad till.MrRogerBallis wrote:Efter som du svarade före mig på frågan är det din tur nu.
Rätt skall ju vara rättvisst tycker jag![]()
![]()
Som sagt är inte Frågesporten på Meduzaland det som tar upp merparten av mitt liv, dessutom har jag inte för tillfället en fråga som gör sin rätt i denna, i ämnet, väldigt kompetenta samling. Och jag är nästan säker på att jag får chansen att svara riktigt igen åter en gång om det vill sig riktigt illa

Hehe, kul o skriva på "über-korrekt" vis, även om vissa delar säkert har sina fel och brister

-
- Obotlig alkoholist
Frågesport !!
Då kan jag säga att Evert hade helt rätt.
Så då är det hans tur då
Heischen swaisen ronkyti ronk
Så då är det hans tur då
Heischen swaisen ronkyti ronk

Frågesport !!
Tycker jag är helt rätt, dessutom fick jag ju då lära mig något nytt idag med, för detta visste jag inte sen innanMrRogerBallis wrote:Då kan jag säga att Evert hade helt rätt.
Så då är det hans tur då
Heischen swaisen ronkyti ronk![]()

-
- Levertransplanterad
Frågesport !!
Verkar som om jag hade rätt, då ställer jag denna fråga:
Vem spelar gitarr i originalversionen av "Gasen I Botten" som spelades in 1981.
En ledtråd: Samma person spelar trummor på "Min EPA-traktor" ifrån kassetten "Börje Lundins Kräftkalas" som gavs ut 1988.
Vem spelar gitarr i originalversionen av "Gasen I Botten" som spelades in 1981.
En ledtråd: Samma person spelar trummor på "Min EPA-traktor" ifrån kassetten "Börje Lundins Kräftkalas" som gavs ut 1988.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!