Hjärndelirium 2000
-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Är där någon som har den tidiga utgåvan (den vänstra i länken) och som har en låtlista i konvolutet?
http://swemusic.se/eddie/MC/EM_hjarndelirium_2000.htm
Jag har både den vänstra och den högra och på mina exemplar är det bara den högra som har låtlista.
Jag har både den vänstra och den högra och på mina exemplar är det bara den högra som har låtlista.
-
- Obotlig alkoholist
Hjärndelirium 2000
Jag har den tidiga utgåvan skall kolla om det är låtlista på den.Börje Lundin wrote:Är där någon som har den tidiga utgåvan (den vänstra i länken) och som har en låtlista i konvolutet?

Hjärndelirium 2000
Jag har båda utgåvorna men det är samma sak med mina ex, bara den högra varianten har låtlistan.
Ska det finnas nån gammal utgåva med låtlista?
Flera andra äldre utgåvor (före Palten) hade ju inte alltid låtlistor heller.
Ska det finnas nån gammal utgåva med låtlista?
Flera andra äldre utgåvor (före Palten) hade ju inte alltid låtlistor heller.
-
- Obotlig alkoholist
Hjärndelirium 2000
Nej det var samma med mitt inlägg på "Hjärndelirium 2000"
ingen låtlista där heller.
Fast nu när jag kommer ihåg detta.
När jag kollade på kassetten"Göran Persson är en galt"
Så lade jag märke till att låtlistan till "Dii Pärvärsta Låtarna"var tryckt på baksidan av den.
Och på inlägget på "Dii Pärvärsta låtarna" är signaturen Carl-Ivar Stenlund med.
Det är nog feltryck.
ingen låtlista där heller.
Fast nu när jag kommer ihåg detta.
När jag kollade på kassetten"Göran Persson är en galt"
Så lade jag märke till att låtlistan till "Dii Pärvärsta Låtarna"var tryckt på baksidan av den.
Och på inlägget på "Dii Pärvärsta låtarna" är signaturen Carl-Ivar Stenlund med.
Det är nog feltryck.

-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Tackarrrrrrr för infon 
Vet ej om det finns någon tidig utgåva med låtlista så det var därför jag ställde frågan

Vet ej om det finns någon tidig utgåva med låtlista så det var därför jag ställde frågan

-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Vissa påstår att denna kassetten kom 94 men jag tycker låten Ronka min penis bevisar att den inte kom förrän tidigast senare halvan av 95..
I låten säger han bl.a. "Lönnfet gubbe på 47 år"
Det är bara att räkna: 1948 + 47 = 1995
Visserligen kan den kommit 96 också eftersom han fyllde år den 17 juni men den kom nog lite tidigare än dem 4 andra ollonbanden då trycket på kassetten är lite annorlunda och att den är inspelad med dolby.
I låten säger han bl.a. "Lönnfet gubbe på 47 år"
Det är bara att räkna: 1948 + 47 = 1995
Visserligen kan den kommit 96 också eftersom han fyllde år den 17 juni men den kom nog lite tidigare än dem 4 andra ollonbanden då trycket på kassetten är lite annorlunda och att den är inspelad med dolby.
-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Är där någon som vet om Hjärndelirium finns i svart vitt omslag med samma motiv som det färgade??
-
- Obotlig alkoholist
Hjärndelirium 2000
Nej, då är det en kopia.Börje Lundin wrote:Är där någon som vet om Hjärndelirium finns i svart vitt omslag med samma motiv som det färgade??
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Nej det är ingen kopia..
Dom svart vita utgåvorna av rockligan, radio abonnerad, scanaway och rätt sorts råckenråll skiljer sig lite mot dom färgade.
På baksidan där låtarna normalt brukar stå på köpekassetter är där en ritad kuk med texten kuken står! och denna skiljer sig mellan dom svart vita och dom färgade.
På insidan saknas info om sofia music på dom svart vita.
Jag skulle misstänka att Errol själv kopierade upp dessa svart vita konvolut för att snabbt få ut kassetterna under tiden han väntade på dom färgade konvoluten från tryckeriet.
Tror inte Errol hade en egen färgkopiator.
Dom svart vita utgåvorna av rockligan, radio abonnerad, scanaway och rätt sorts råckenråll skiljer sig lite mot dom färgade.
På baksidan där låtarna normalt brukar stå på köpekassetter är där en ritad kuk med texten kuken står! och denna skiljer sig mellan dom svart vita och dom färgade.
På insidan saknas info om sofia music på dom svart vita.
Jag skulle misstänka att Errol själv kopierade upp dessa svart vita konvolut för att snabbt få ut kassetterna under tiden han väntade på dom färgade konvoluten från tryckeriet.
-
- Levertransplanterad
Hjärndelirium 2000
Vad har du fått tag på den profilbilden?blommorobin wrote:Nej, då är det en kopia.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
-
- Obotlig alkoholist
Hjärndelirium 2000
Det kan nog vara så i så fall att han kopierat den själv i så fall. Låter bara väldigt märkligt.Börje Lundin wrote:Jag skulle misstänka att Errol själv kopierade upp dessa svart vita konvolut för att snabbt få ut kassetterna under tiden han väntade på dom färgade konvoluten från tryckeriet.
Målat i Photoshop. Är nog den andra bilden jag gjort själv där.Evert wrote:Vad har du fått tag på den profilbilden?

hittade tutorial på den här sidan. http://www.chethstudios.net/2010/05/100 ... -2010.html
Last edited by BOB-blommorobin on 01 Aug 2012, 12:29, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
-
- Helgfyllo
Hjärndelirium 2000
Du kan se skillnaden här:
http://www.kingmeduza.se/1-samling-kassetter.htm
Det var en fin bild du gjort!
http://www.kingmeduza.se/1-samling-kassetter.htm
Det var en fin bild du gjort!

-
- Levertransplanterad
Hjärndelirium 2000
Fast nu blev jag väldigt nyfiken på kassetter som "Börje Lundins Kräftkalas", "Dårarnas Midsommarafton" och "Radio Ronka Nr. 2" som har samma omslag som de så kallade Ollonbanden, hur ligger det till? Skall man kolla med han som har kassetterna hur han har fått tag på dem eller är det någon här på forumet som vet något om dem?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Hjärndelirium 2000
Evert, du kan ju fråga honom. Skriv i gärstbpken (han brukar svara på inläggen), Kingmeduza är alltid trevlig att ha kontakt med.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Hjärndelirium 2000
Nu har jag skrivit där, jag hoppas han minns hur han fick tag på dem.uy wrote:Evert, du kan ju fråga honom. Skriv i gärstbpken (han brukar svara på inläggen), Kingmeduza är alltid trevlig att ha kontakt med.