Logen i Tidaholm
-
- Helgfyllo
Logen i Tidaholm
Någon som vet vad "Logen" i Tidaholm har för adress??
-
- Helgfyllo
Logen i Tidaholm
För att svara på min egen fråga så ligger logen på västra drottningvägen mellan parkgatan och skillnadsgatan.
Infon kommer från personalen på Tidaholmsmuseet.
Anledningen till att jag fråga var att Got no answer woman är inspelad där enligt diskografihäftet till legal bootleg.
Anledningen till att jag fråga var att Got no answer woman är inspelad där enligt diskografihäftet till legal bootleg.
-
- Glad amatör
Logen i Tidaholm
Jag kan bekräfta att den ligger vid gamla rossies kiosk. Enligt min fader är det detta huset: http://www.varagardar.org.se/tidaholm.jpgBörje Lundin wrote:För att svara på min egen fråga så ligger logen på västra drottningvägen mellan parkgatan och skillnadsgatan.
Logen i Tidaholm
Ah, Ordenshuset. Den byggnaden fick man se en skymt utav när det intervjuade Peder Sveder i dokumentärfilmen. Så det stämmer nog. 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Glad amatör
Logen i Tidaholm
En "bekant" som visste vem Errol var har bekräftat att hon varit där när han spelade.uy wrote:Ah, Ordenshuset. Den byggnaden fick man se en skymt utav när det intervjuade Peder Sveder i dokumentärfilmen. Så det stämmer nog.![]()
-
- Helgfyllo
Logen i Tidaholm
Jag har ingen aning om var gamla rossies kiosk ligger eller har legat men stämmer adressen jag fick från museet?
Kul med lokalt folk som kan ge oss andra info
Kul med lokalt folk som kan ge oss andra info

-
- Glad amatör
Logen i Tidaholm
Rossies kiosk ligger här;

Den är tyvärr riven nuförtiden dock, sedan några månader tillbaka.

Den är tyvärr riven nuförtiden dock, sedan några månader tillbaka.
Last edited by tidaviktor on 15 Aug 2012, 12:59, edited 1 time in total.