Spritskatt!
Moderator: hakan
-
- Site Admin
Spritskatt!
on 03/08/2005 at 21:57:33, hellboy wrote:jungbacka: tror du inte det finns risk för att folk skulle kunna börja kalla någon som höll på så för alkholist? [/quote]Alkoholism är en sjukdom. Jag dricker för att det är billigt 

Spritskatt!
on 03/08/2005 at 22:15:40, Jungbacka Erik wrote:Alkoholism är en sjukdom. Jag dricker för att det är billigt
[/quote]
KUL! Måste jag stjäla.....

KUL! Måste jag stjäla.....

Spritskatt!
on 03/08/2005 at 22:12:58, hellboy wrote:rex: betänk mona sahlins visa uttalande
et är tufft att betala skatt 
du är tuff,jag är tuff.
men den som köper sin sprit i tyskland är inte tuff.
[/quote]
Det har du fan så rätt i!

du är tuff,jag är tuff.
men den som köper sin sprit i tyskland är inte tuff.

Det har du fan så rätt i!
-
- Levertransplanterad
Spritskatt!
Men vänta här nu lite! Gnäller ni på den svenska alkoholpolitiken?
Då vill jag gärna nämna att Sverige är ett av de länder i Europa som har minst andel alkoholberoende och minst andel alkoholrelaterade kostnader inom sjukvården. I de länder som har en mer liberal spritpolitik ser det mycket värre ut.
Jag tror nog inte att ni innerst inne skulle vilja ha det som i Tyskland eller Danmark.
Då vill jag gärna nämna att Sverige är ett av de länder i Europa som har minst andel alkoholberoende och minst andel alkoholrelaterade kostnader inom sjukvården. I de länder som har en mer liberal spritpolitik ser det mycket värre ut.
Jag tror nog inte att ni innerst inne skulle vilja ha det som i Tyskland eller Danmark.
Spritskatt!
Ja det gör vi,helt enkelt därför att alla vill ha billig sprit!
-
- Levertransplanterad
Spritskatt!
Rex:
Det jävliga är att folk som inte kan hantera spriten också vill ha billig sprit och då får vi betala i alla fall i slutändan.
Nä, jag tycker det är bra som det är.
Å va fan, vad kostar en helflaska brännvin idag? Tvåhundra spänn?
Va fan, det är ju inga pengar! Så ofta dricker man ju inte så att ekonomin skulle bli lidande.
Det jävliga är att folk som inte kan hantera spriten också vill ha billig sprit och då får vi betala i alla fall i slutändan.
Va fan, det är ju inga pengar! Så ofta dricker man ju inte så att ekonomin skulle bli lidande.
Spritskatt!
on 03/08/2005 at 22:26:27, GammalHardrockare wrote:Rex:
Va fan, det är ju inga pengar! Så ofta dricker man ju inte så att ekonomin skulle bli lidande. [/quote]
Vem tror du hugger på detta,va? Så dumma är vi inte här.
Va fan, det är ju inga pengar! Så ofta dricker man ju inte så att ekonomin skulle bli lidande. [/quote]
Vem tror du hugger på detta,va? Så dumma är vi inte här.
-
- Levertransplanterad
Spritskatt!
Rex:
Håller du inte med mig
Håller du inte med mig

-
- Levertransplanterad
Spritskatt!
Hellboy:
Nej varför skulle jag göra det? Alldeles för dyr och tillfället gör tjuven som det heter. Jag KAN köpa billig sprit i Tyskland, alltså gör jag det.
Nej varför skulle jag göra det? Alldeles för dyr och tillfället gör tjuven som det heter. Jag KAN köpa billig sprit i Tyskland, alltså gör jag det.
Spritskatt!
Du KAN göra väldigt många saker som du INTE gör så det resonemanget håller inte grabben.........