Jag vill inte jobba!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jag vill inte jobba!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Bara för att man inte tycker att det är kul att jobba så betyder det inte att man anser att man inte ska jobba. Lite skillnad.
Men det är bara människor utan något liv och intresse som ser sitt arbete som livets salt. Vi andra har andra intressen efter att vi har gjort våra åtta timmar på något jävla dårhus och saltgruva.
lumberjack
Levertransplanterad

Jag vill inte jobba!

Post by lumberjack »

Dödsmetall är vuxet, så även Trash Metal. AC/DC utan Bon Scott är gubbrock.
ozzman
Levertransplanterad

Jag vill inte jobba!

Post by ozzman »

on 03/15/2005 at 17:24:26, LumberJack wrote:Dödsmetall är vuxet, så även Trash Metal. AC/DC utan Bon Scott är gubbrock. [/quote]

Med Trashmetal menar du då såna klassiker som Slayer, Testament och Megadeath? Eller är det nyare grejer.

Dödsmetal har jag alldeles förbannat svårt för, varför skriver dom ens texter till sina "låtar"?
Det går ju inte att höra ett ord av vad dom brölar så det känns ju lite som onödigt arbete.

Klart att AC/DC är gubbrock. Liksom Saxon, Accept, Black sabbath och, ja i stort sett all bra musik.
lumberjack
Levertransplanterad

Jag vill inte jobba!

Post by lumberjack »

on 03/15/2005 at 17:44:44, ozzman wrote:Med Trashmetal menar du då såna klassiker som Slayer, Testament och Megadeath? Eller är det nyare grejer.
[/quote]
Givetvis. Kanonband hela bunten!
ozzman
Levertransplanterad

Jag vill inte jobba!

Post by ozzman »

Lumberjack:

Det var länge sen jag lyssnade på den typen av musik, men i skiftet 80-90 tal så hade jag en trashperiod. Det är nästan så man blir lite nostalgisk när man tänke på band som DRI (Dirty Rotten Imbecilles), SOD (Stormtroopers of death), MOD (Method of destruction), RIP (Reign in pain), Suicidal tendencies, Sabbat och Kreator bl.a.?

MrEddieMeduza
Glad amatör

Jag vill inte jobba!

Post by MrEddieMeduza »

NSDAP

Arbete ger frihet
Post Reply