Dags att fira! Leksand tillbaka i elitserien

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

on 04/11/2005 at 13:59:28, ozzman wrote:F.ö. grattis Leksand och Brynäs.
Måtte nu bara dom där jävla värmlänningarna få stryk i SM-finalen också. [/quote]
Visst känns surrealistiskt, man sitter och på fullaste allvar håller på ett Göteborgslag? Image
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 04/11/2005 at 16:23:17, LumberJack wrote:Visst känns surrealistiskt, man sitter och på fullaste allvar håller på ett Göteborgslag? Image [/quote]

Det är troligen första och sista gången i mitt liv som det händer.
Det är något speciellt med Färjestad som får mej att verkligen avsky det laget av någon anledning . Det är nästan så att jag håller på AIK om dom skulle spela mot färjestad, nästan alltså.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

on 04/11/2005 at 13:59:28, ozzman wrote:Idag är det premiär på ett solindränkt Stockholm stadion Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Ack en sådan lycka att nu äntligen efter en mörk säsong i Mordor och en kall vinter få strosa Sturegatan upp i solgasset, stanna till och ta en öl eller två medan hela Östermalm badar i blå-blåa ränder.
Vid 18.30-tiden äntras så arenan och man möts av en smaragdgrön (nåja) gräsmatta och massiva Djurgårdssånger ifrån klacken på andra sidan.
Efter inköp av en öl så återbekantar man sej med gamla bänkgrannar från säsongen 2003 och inväntar sedan avspark medan stämningen stiger allteftersom arenan fylls av 14000 förväntansfulla Djurgårdare.
Känslan när spelarna går in på planen och stadion kokar kan inte beskrivas utan det måste helt enkelt upplevas på plats.

Sedan följer förhoppningsvis 90 minuters fotbollspropaganda vilken leder till en 3-1 vinst.
Men det kan man aldrig veta eftersom idrotten till skillnad från film och musik inte har definierats i förväg utan har oändliga möjligheter till improvisationer och utrymme för oförutsedda händelser, därav charmen.

F.ö. grattis Leksand och Brynäs.
Måtte nu bara dom där jävla värmlänningarna få stryk i SM-finalen också. [/quote]

Vad snackar han om? Är det Karneval?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Det skulle även kunna vara vattenfestivalen men brukar inte den vara på hösten, i augusti någon gång?
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Jo,jag tror det?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

on 04/11/2005 at 17:18:38, ozzman wrote:Det är något speciellt med Färjestad som får mej att verkligen avsky det laget av någon anledning . [/quote]Det är väl kombinationen Jörgen Jönnson och lila speldräkter? Image
Image
Last edited by Jungbacka Erik on 11 Apr 2005, 23:02, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Men lila speldräkter är ju snyggt ju! Lite ovanligt, bryter av lite från de andra trista färgerna.
De fulaste färgerna måste väl det laget ha som kommer från norrland någonstans, minns inte namnet men de är röda och vita. Asfult!

Nu väntar jag bara på ett lag som kommer att sticka ut ännu mer. Den dag det kommer ett lag med dräkter i limegrönt och televerkorange så kommer jag att engagera mig. De får min röst!
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Färjestad fick stryk i går. Nu kan jag mobba värmlänningen i min klss.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 04/11/2005 at 20:25:42, rex wrote:Vad snackar han om? Är det Karneval? [/quote]

Ja, nästan.
När Djurgår´n spelar är det alltid en feststämning som får karnevalen i Rio att likna ett syföreningsmöte i Grötarp.

Härliga Djurgår´n
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ozzman:

Det bor väl ingen på Djurgårn vad jag vet? Lite märkligt att de kan ha ett ishockeylag/fotbollslag, tycker du inte?
Jag har för mig att det bodde en gammal gubbe i ett träd där för länge sedan men annars så tror jag inte någon har sitt postnummer dit vad jag vet?
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

on 04/11/2005 at 13:59:28, ozzman wrote: säsongen 2003 [/quote]

Blev det inget ifjol?
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Rockarn:

Det finns folk som bor på Djurgården, jag skulle tippa på att det rör sej om ett antal tusen (du vet väl att Gärdet räknas till Norra Djurgården).

Anledningen till att sveriges i särklass finaste klubb kallas just Djurgården är att den grundades av Johan Johansson 1891 och han var boende just på Djurgården. Djurgården var vid den tiden ett arbetarområde förutom hjorthägnen och Rosendals herrgård.

Du som bor på västkusten kanske kan förklara hur många som bor i Häcken eftersom det finns en klubb som heter så? Kroppskultur skulle också vara intressant att veta invånarantalet i Image

Rex:

Vi var ju förvisade till Mordor (Solna) säsongen 2004 och tvingades spela våra matcher på Råsunda (AIKs hemmaplan), stämningen blev inte riktigt densamma om man så säger.

rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Aha,ok.
Post Reply