Griståget.
-
- Levertransplanterad
Griståget.
Jag minns, att jag praktiserade på Åmålshallen vid denna tid och var skulle fylla 17-år. Jag satt nere i lunchrummet och bläddrade i en tidning medan jag tuggade kaffebröd, torrt, och väntade på kaffebryggarens slutskede. Jag minns inte vilken tidning det var, men det fanns en relativt stor bild i annonsavdelningen. GRISTÅGET, stod det och två stliga herrar figuerade på bild. Eddie Meduza och Svullo.
"Griståget". Var det inte den turnén, som herr Meduza "tuppade av" och fick föras till sjukhus? Hann de göra några spelningar, förresten?
Är det några här på forumet, som såg denna show, i så fall? Hur var det? Vad gjordes och hur?
Ni kan väl berätta era minnen från denna turné, om ni har några, eller kommer ihåg.
Fasen, nu blev det i fel avdelning av forumet. Den här skall nog ligga i "Eddie Meduza" och INTE "låtarna". Men, om herr administratören Jungbacka-Erik kan flytta över den, så vore det bra, för jag vet nog inte SJÄLV, hur man gör.
Last edited by retepnoslack on 07 Apr 2005, 15:28, edited 1 time in total.
Griståget.
Sådärja, flyttat och klart. det blir 100 kr i administrationsavgift!
Jag har sett första schowen på video och tyvärr en halvtaskig version, men jag kan väl berätta lite om själva showen... om jag minns nåt vill säga... det var ett tag sen...
Har för mig att en fakir var förste man in, efter detta en strippa som åmade sig kring svullo....
Men som sagt, jag minns inte så mycket...
Verkade vara en bra show, så det hade nog varit nåt att skryta med om man man sett den på riktigt...
Jag har sett första schowen på video och tyvärr en halvtaskig version, men jag kan väl berätta lite om själva showen... om jag minns nåt vill säga... det var ett tag sen...
Har för mig att en fakir var förste man in, efter detta en strippa som åmade sig kring svullo....
Men som sagt, jag minns inte så mycket...
Verkade vara en bra show, så det hade nog varit nåt att skryta med om man man sett den på riktigt...
-
- Levertransplanterad
Griståget.
Tackar, "Spekpanna". Du får sätta upp det på månadsräkningen.
Någon mer, som har sett turnén? Var det mest "skojerier" eller var det några låtar också.
Någon mer, som har sett turnén? Var det mest "skojerier" eller var det några låtar också.
-
- Levertransplanterad
Griståget.
De skulle uppträda i Kristinehamn minns jag. Jag var där, satt i en lägenhet och söp med några kompisar och somnade ifrån alltihop. 
Var det inte under slutet av åttiotalet förresten?

Var det inte under slutet av åttiotalet förresten?
-
- Levertransplanterad
Griståget.
De måste ha gjort flera turneér då, för jag är alldeles säker på, att det var 1996, som jag läste den där arikeln, när jag satt i Åmålshallens lunchrum.
Eller var det -95? nja, inte TIDIGARE i alla fall, för jag gick på gymnasiet, minns jag.
Eller var det -95? nja, inte TIDIGARE i alla fall, för jag gick på gymnasiet, minns jag.
Griståget.
Jag skulle på griståget i Arvika, men då låg Eddie redan på sjukhus så det var bara Svullo där då. Jag missade ju han också iofs. Första gången jag såg Eddie live var i Strömstad och då stripade kärringen hans, Laila och det var med en gammal vakir gubbe som slukade svärd.
Griståget.
Fakiren var störtskön! Vi bjöd hem han på middag en gång och Errol hade gjort egna älgfärsbullar som han (fakiren) än idag pratar om hur fantastiskt goda de var 

-
- Levertransplanterad
Griståget.
Errol var inte bara musikaliskt geni utan en mästerkock också 

Griståget.
Fakiren är också ett original. Det finns en bok där han förekommer. Det är för övrigt sanna författare som just nu håller på att skriva en bok om Eddie...