Hur skall ni fira våren på Valborg?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Post by rex »

blir det kalas eller skall ni sjunga vårsånger vid brasan?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

Nu har man ju ingen käck studentmössa att sätta på huvudet, men betongkepsen ska väl på i något skede Image På söndagen ska man in till staden och köpa ballonger till barnen och äta körv.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Det blir nog "makkara" för mig med, fast hårdgrillad. Inflyttningsfest hos en polare som köpt kåk. 2 500 hårdrocksskivor att välja mellan, så nån bra låt lär man väl få höra medan man minns något...
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Det blir inte ett skvatt firande. Möjligen att vi går iväg och tittar på nån brasjävel om vädret tillåter.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Jag har inte planerat någonting. Det lär väl inte bli så mycket i år.
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

ozzman wrote:Det blir inte ett skvatt firande. Möjligen att vi går iväg och tittar på nån brasjävel om vädret tillåter.
Vadå? Du som har blitt med arbete och allt? Skicka kärring och ungar att titta på brasan så sätter du dig på en pinnstol i köket och krökar till Image
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Nu har man ju ingen käck studentmössa att sätta på huvudet, men betongkepsen ska väl på i något skede Image På söndagen ska man in till staden och köpa ballonger till barnen och äta körv.
Ballonger? Finsk förstamajtradition eller vad?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:Ballonger? Finsk förstamajtradition eller vad?
Ja, det är väl det. Alla samlas på stadens torg, där det säljs ballonger, godis, korv, öl, leksaker, t-shirts, skräp i största allmänhet och dyrt som satan. Hittade ingen bild från Vasa men ungefär såhär kan det se ut: http://www.codeman.fi/photo/vappu.jpg
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Ska supa hemma hos Rex. Förhoppningsvis börjar supandet tidigt på dagen och avslutas även tidigt.
Så super MÄN, hur ni andra gör vet jag inte?
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Ja, det är väl det. Alla samlas på stadens torg, där det säljs ballonger, godis, korv, öl, leksaker, t-shirts, skräp i största allmänhet och dyrt som satan. Hittade ingen bild från Vasa men ungefär såhär kan det se ut: http://www.codeman.fi/photo/vappu.jpg
Åfan,här är det ju dessa otidsenliga demonstrationer som gäller,annars är det stendött.....
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ska supa hemma hos Rex. Förhoppningsvis börjar supandet tidigt på dagen och avslutas även tidigt.
Så super MÄN, hur ni andra gör vet jag inte?
Tänkte vi skulle föra ett satans liv denna gång,spy i rabatterna och däcka mitt på gräsmattan så att grannens ohängda ungar inte får gå hit mer Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

Förhoppningsvis genom att supa skallen av mig, kanske ska titta på motorcykelkortegen som ska gå igenom byn.
Långis

Post by Långis »

Det blir nog nykter för min del. Ser inte ut att vara nån fest på g, alla man känner är på jobb eller utbildning nån annanstans för tillfället...
Det blir till att sitta ensam hemma vid tv´n
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

rex wrote:Vadå? Du som har blitt med arbete och allt? Skicka kärring och ungar att titta på brasan så sätter du dig på en pinnstol i köket och krökar till Image
Valborg har aldrig varit en helg som jag har prioriterat (möjligen när man var liten och smällde bomber)
, de gånger jag varit full på en Valborg går nog att räkna på en hand.
För mej börjar våren med fotbollspremiären och sommaren sista helgen i Maj när Elitloppet körs på Solvalla, vid dessa tillfällen krökar jag med förtjusning en hel del.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Nä pôjka, nu han´t ja ti å språkes vid ve ji nå mer. Ja gett iväg å kröka omarnevä n´Jonsson ny hemmar´n. Dö gris bli´re på häll´n.

Ha eh så gôtt!
Post Reply