Jävla bönder!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
uy
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by uy »

Jag satt vid datorn och surfade som vanligt. helt plötsligt så tycker jag det börjar lukta skit. Jag tittar bakom datorn för att se om det är någon kabel som håller på att smälta. Så var inte fallet. Sen går jag in på mitt rum. Då blev stanken ännu värre. Jag går fram till hunden somm ligger i soffan och klappar den. Sen tittar jag ut genom fönstret och ser en bonde som har ut skit på en linda alldeles utanför huset. För sen inser jag att jag har fönstret öppet. Så nu lukter det skit i hela huset. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by ozzman »

Image Image Image

Flytta till stan Image

Då har man bara en jämn doft av avgaser som man snabbt vänjer sej vid.
rex
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by rex »

uy wrote:Jag satt vid datorn och surfade som vanligt. helt plötsligt så tycker jag det börjar lukta skit. Jag tittar bakom datorn för att se om det är någon kabel som håller på att smälta. Så var inte fallet. Sen går jag in på mitt rum. Då blev stanken ännu värre. Jag går fram till hunden somm ligger i soffan och klappar den. Sen tittar jag ut genom fönstret och ser en bonde som har ut skit på en linda alldeles utanför huset. För sen inser jag att jag har fönstret öppet. Så nu lukter det skit i hela huset. Image
Det kallas öppna landskap,fråga Hårdrockarn så berättar han mer Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by gammalhardrockare »

Det kallas hederligt arbete.
ozzman
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by ozzman »

Rockarn:

Är det hederligt arbete att kasta skit omkring sej så är ju även kvällstidningsjournalister hederliga arbetare Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Jävla bönder!

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:om det är någon kabel som håller på att smälta.
På sätt och vis var det ju en kabel som luktade i alla fall (eller fler) Image
uy
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by uy »

Jungbacka Erik wrote:På sätt och vis var det ju en kabel som luktade i alla fall (eller fler) Image
Nej, jag tror det är konstgödsel dem sprider ut. Framställt i ett jävla labb i Umeå. Riktig gödsel luktar inte lika jävligt, säger min pappa.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Jävla bönder!

Post by Långis »

Gödsellukten hör ju till, det är en ddel av landet och jag har svårt att tänka mig lantliv utan den...
Men är det konstgödsel det är frågan om så får de ingem respekt av mig. Jag är ett stort fan av det ekologiska jordbruket utan kemiska bekämpningsmedel och annan skit.
Last edited by Långis on 08 Jun 2005, 12:34, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Jävla bönder!

Post by ozzman »

Spekpanna wrote:Gödsellukten hör ju till, det är en ddel av landet och jag har svårt att tänka mig lantliv utan den...
Men är det konstgödsel det är frågan om så får de ingem respekt av mig. Jag är ett stort fan av det ekologiska jordbruket utan kemiska bekämpningsmedel och annan skit.
Jag kan bara hålla med, landet vore inte landet om det inte luktade lite skit och ensilage (stavning?)
Post Reply