Kaffe

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

uy
Levertransplanterad

Kaffe

Post by uy »

Jag antar att dem flesta här dricker kaffe. men hur dricker ni det? Själv så har jag mjölk i. Inget socker! Då förstör man kaffet.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Kaffe

Post by retepnoslack »

Jomen, det kan du tro, att jag gör. FÖR mycket kaffe finns det folk, som säger.

Jag dricker mellanrost (sorten varierar), utan socker, grädde eller mjölk. Det är neautralt och bra. Men nu för tiden, så finns det ju så mycket "låtsaskaffe" också.

Latte, Jamaica, Coco Latte, Espresso, Olé, Caramba, Oh la la och allt vad de heter.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Kaffe

Post by gammalhardrockare »

Sådana där jävla nymodigheter som "latte" och liknande gör mig bara förbannad, har aldrig smakat och kommer aldrig att göra. Jag utgår från att det är äckligt.
Det är bara märkvärdigt folk som ska dricka sådant där blask.

Kaffe dricker man med fördel på morgonen och det ska vara svart utan socker.
Långis

Kaffe

Post by Långis »

Svart utan socker, samma här.
Jag hade totalt missat "kafferevolutionen" fram till för några år sen. Jag brukar inte sitta på finare caféer, men den här gången skulle jag och två kompisar ta oss en fika. Vi gick in på ett ställe vi aldrig varit på förut, jag ville ha kaffe så jag beställde det:
- En kopp kaffe tack!
- Jaha, ska det vara latte, sart, vitt, socker, starkt, osv.

Kassörskan räknade upp kafestorter jag aldrig hört talas om förut och jag stod där som ett fån och kunde inte välja ett skit.
Det slutade med att jag pekade på första bästa kaffestort på en lista (de hade tydliugen inte vanligt svart kaffe)
För 25 spänn fick jag någon centiliter svart och snuskigt starkt kaffe som jag mig magsår i veckor efteråt. Jag blev förbannad och klagade högt medan mina kompisar gapflabbade åt min okunskap och dumhet....
Jungbacka Erik
Site Admin

Kaffe

Post by Jungbacka Erik »

Svart på jobbet och med mjölk hemma. Inget socker. Brukar inte förstöra kaffet med brännvin heller.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Kaffe

Folk som dricker sådana där konstiga nya kaffesorter är inget annat än några jävla hurri-mesar som inbillar sig att de sitter på någon jävla trottoaservering i Rom eller Paris. I köldslagna Norden så dricker man vanligt kaffe och håller käft. Punkt.
rex
Levertransplanterad

Kaffe

Post by rex »

Svart utan nåt i skall det vara. Latte och annat är för bögar.
lumberjack
Levertransplanterad

Kaffe

Post by lumberjack »

Kaffe ska drickas svart ur kermaikkopp!

Det här nya påfundet att dricka kaffe ur glas vägrar jag helt att göra. Det är bögigt och symboliserar inget annat än storstadsdekadens och den politiskt korrekta idiotliberalismen. Det stinker av "förverkliga dig själv-mentalitet" och "jag är minsann open-minded". Ett satans påfund m.a.o.

Fast en Irisch-coffe kan man alltid dra i sig ur ett glas, men det är ju dryckeskultur.

Kaffe-latte förresten, vad är det för fel på den gamla fina norrländska benämningen missionskask (efter de godtemplande missionsförbundarna alltså)?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Kaffe

Lumberjack:
Det här nya påfundet att dricka kaffe ur glas vägrar jag helt att göra. Det är bögigt och symboliserar inget annat än storstadsdekadens och den politiskt korrekta idiotliberalismen. Det stinker av "förverkliga dig själv-mentalitet" och "jag är minsann open-minded". Ett satans påfund m.a.o.
Ah! Ljuv musik! Håller fullständigt med. Av någon anledning så har alltid folk inom restaurangbranschen druckit kaffe ur glas, fråga mig inte varför? Hur som helst så är de ju idioter och är ännu en anledning till att inte dricka kaffe ur glas.
Långis

Kaffe

Post by Långis »

Kaffe i glas? Har jag aldrig hört talas om!
Det enda roliga med det måste väl vara att man kan se sumpen om man tittar i botten...
uy
Levertransplanterad

Kaffe

Post by uy »

Man ska inte dricka varma drycker i glas. Alltså så drivker dem kallt kaffe, vilket är bland det vidrigaste som finns. Ja, dessa stockholmare Image.
uy
Levertransplanterad

Kaffe

Post by uy »

min syster gav mig en kaffekopp häromdagen. Det smakade förjävligt. Antagligen hade hon tagit kaffe från kaffebryggaren och spätt ut det med vatten, så att det skulle räcka till en mugg.
ozzman
Levertransplanterad

Kaffe

Post by ozzman »

Dricka kaffe i glas är ett jävla oskick, det är så sant som det är sagt.
Däremot skall en kopp kaffe alltid innehålla en skvätt mjölk och en sockerbit.
uy
Levertransplanterad

Kaffe

Post by uy »

Nej, inget sockaer. Då förstör man kaffet.
ozzman
Levertransplanterad

Kaffe

Post by ozzman »

Socker är en smakbärare och lyfter fram och förstärker kaffets smak.

En annan smakbärare som funkar bra i kaffe är alkohol, t.ex. i formen av Whisky eller brännvin.
Post Reply