Hemköp, white trashfruntimmer och smaksatta sugrör
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Rex:
Det var som fan. Ja så är det inte här i Stockholm.
Det klart det kan finnas vissa som går på Coop av rent idelogiska skäl även här och nu men det är inte så att det märks någon generell skillnad på de som besöker Ica eller Konsum.
Det var som fan. Ja så är det inte här i Stockholm.
Det klart det kan finnas vissa som går på Coop av rent idelogiska skäl även här och nu men det är inte så att det märks någon generell skillnad på de som besöker Ica eller Konsum.
Hehe, nja. Jag har bara väldigt svårt att föreställa mig en människa som idag väljer sin butik på ideologiska gunder. Ok att det kunde vara så i början på 1900-talet, men coop i ju knappast vad det var en gång i tiden. Den tiden är ju förbi för längesen och de är som vilken affär som helst.rex wrote:Tog du åt dig va?
Kan tänka mig att nån enstaka inavlad bondläpp som lever kvar i 20-talet möjligtvis missat att det skett en viss utveckling på coop-fronten, men den jäkeln må vara bra dum...Josey Wales wrote:Visst var gamla konsum mest befolkat av sossar.
Det var ju tom LO och S som grundade kooperationen en gång i tiden som ett sätt att ge folk möjlighet att köpa mat utan att bli skinnad av den lokale handlaren.
Last edited by Långis on 16 Sep 2007, 18:56, edited 1 time in total.
Nä,det blir ju en annan sak naturligtvis
Så mycket folk av alla kategorier i stan ju.

-
- Obotlig alkoholist
Jag tänker inte argumentera för eller emot någon affär, här i byn finns bara en konsum butik, så ingen har något annat val, såvida dom inte vill åka 7 mil fram och tillbaka för att handla, men så mycket anti kunsum tror jag ingen är.
-
- Levertransplanterad
Jag minns att min farmor och farfar räknade kvutton som dom skickade in. Möjligt att mina föräldrar också gjorde det.Josey Wales wrote:Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på koperativ-tanken men Coop är väll inte mer medlemsägt idag än vad Ica är?
Hade det funnits ett Ica maxi på rimligt avstånd så hade jag nog handlat där pga sortimentet men nu är det över 1 mil till maxi och bara 3 km till Coop forum så då är valet ganska lätt.
Däremot minns man ju gamla Konsum, min morfar samlade kvitton i en burk från både OK och Konsum/Domus, dessa kvitton skickades sedan in till KF en gång om året och utbetalades några kronor i återbäring, det var tider det.
on 09/16/2007 at 21:29:37, Josey Wales wrote:Japp, jag kommer från ett litet brukssamhälle, brrr.
Man ser hur allt bara går igen, fan många av de som är i min ålder (35) börjar bli mor- och farfäräldrar där uppe. [/quote]
Ja då vet du ju......visst,som rockarn säger,det gamla Sverige men det skall inte innefatta hjärndödhet.
Man ser hur allt bara går igen, fan många av de som är i min ålder (35) börjar bli mor- och farfäräldrar där uppe. [/quote]
Ja då vet du ju......visst,som rockarn säger,det gamla Sverige men det skall inte innefatta hjärndödhet.
-
- Levertransplanterad
on 09/16/2007 at 23:25:52, rex wrote:Ja då vet du ju......visst,som rockarn säger,det gamla Sverige men det skall inte innefatta hjärndödhet. [/quote]
Nej, en normal kromosomuppsättning, fulla tandrader och läskunnighet skadar ju aldrig
Nej, en normal kromosomuppsättning, fulla tandrader och läskunnighet skadar ju aldrig

*skrattar så hon frustar mjölk å knäckebröd genom näsan*
-
- Levertransplanterad
Oooh, sexy lady...
-
- Levertransplanterad
Wiking:
Dina föräldrar? Är du sextio år eller något? Mormor och morfar räknade kvitton men faan inte morsan.Jag minns att min farmor och farfar räknade kvutton som dom skickade in. Möjligt att mina föräldrar också gjorde det.
Har ett svagt minne av att dom gjorde det när jag var liten. Nej jag är 31.
Du sparar väl alla kvitton och kuponger du kommer över, white trash gör väl det eller?
Du sparar väl alla kvitton och kuponger du kommer över, white trash gör väl det eller?
-
- Levertransplanterad
Jag kanske är lite efter men vad exakt menar ni när ni pratar om att räkna kvitton? Räknar man helt enkelt hur många kvitton man har eller betyder det att man sparar på kvitton?
Jag har för mej att dom räknade ihop summorna på dom och skickade in dom till Konsum. Istället för bonuskorten som dom har idag.
on 09/24/2007 at 20:25:42, GammalHardrockare wrote:Wiking:
Dina föräldrar? Är du sextio år eller något? Mormor och morfar räknade kvitton men faan inte morsan. [/quote]
Jodå,det gjorde de visst! Mina iaf,din morsa kanske inte brydde sig. Hur har du blivit så snål då förresten?
Dina föräldrar? Är du sextio år eller något? Mormor och morfar räknade kvitton men faan inte morsan. [/quote]
Jodå,det gjorde de visst! Mina iaf,din morsa kanske inte brydde sig. Hur har du blivit så snål då förresten?
-
- Levertransplanterad
Rex:
Snålhet är en mycket trevlig och sund egenskap som ska vårdas och underhållas.
Utan pengar är man ingenting, den som har mest pengar är den som har lyckats bäst. Så enkelt är det. Allt går ut på pengar, det är därför vi jobbar, det är därför vi utsätter oss för risker, meningslöshet, spänning, sex, ja precis allt.
Utan pengar får vi ingening, med pengar kan vi få allt.
Det jag gillar mest med pengar är att de är så rättvisa. En miljon är lika mycket värd för en fattiglapp som för en rik man. Den fattiga mannen kan köpa exakt lika mycket som den rika mannen.
Jag har skaffat internetbanken förresten! Nu kan jag sitta och beundra mina konton varje dag! Efter sista löneökningen och skattesänkningen så har jag ökat mitt månadssparande också, nästan till det dubbla!
Hur mycket sparar du varje månad?
Snålhet är en mycket trevlig och sund egenskap som ska vårdas och underhållas.
Utan pengar är man ingenting, den som har mest pengar är den som har lyckats bäst. Så enkelt är det. Allt går ut på pengar, det är därför vi jobbar, det är därför vi utsätter oss för risker, meningslöshet, spänning, sex, ja precis allt.
Utan pengar får vi ingening, med pengar kan vi få allt.
Det jag gillar mest med pengar är att de är så rättvisa. En miljon är lika mycket värd för en fattiglapp som för en rik man. Den fattiga mannen kan köpa exakt lika mycket som den rika mannen.
Jag har skaffat internetbanken förresten! Nu kan jag sitta och beundra mina konton varje dag! Efter sista löneökningen och skattesänkningen så har jag ökat mitt månadssparande också, nästan till det dubbla!
Hur mycket sparar du varje månad?