Du kan ju städa ettan,städa ettan,städa ettan,städa ettan osv.GammalHardrockare wrote:Josey Wales:
Vad ska man annars göra på helgerna?
Extraknäck
Moderator: hakan
Extraknäck
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
umgås med familjen, äta god mat, umgås med vänner och bekanta, titta på fotboll mm. mm.GammalHardrockare wrote:Josey Wales:
Vad ska man annars göra på helgerna?
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Rex:
Ha! Ha! Det är vad jag håller på med nu. Stora höststädningen faktiskt. Mattorna ligger i tvättmaskinen, knäskurning av golv osv.
Ha! Ha! Det är vad jag håller på med nu. Stora höststädningen faktiskt. Mattorna ligger i tvättmaskinen, knäskurning av golv osv.
Extraknäck
Huvva, sicket öde?GammalHardrockare wrote:Inte någon annan som har extrajobb under helgerna?
Jag tycker att det är ett jävla bra sätt att spendera en helg på. Dels träffar man folk och så tjänar man pengar. Har upptäckt att jag även blir piggare de helger jag jobbar. Idag är jag ledig och är pigg som en lärka. Det hade jag inte varit om jag hade varit ledig hela helgen, då hade jag antingen stollekäkat framför TV:n, umgåtts med min flickvän eller hällt i mig en sjuttiofemma. Saker som genererar svår trötthet och letargi. Så blir det inte när man jobbar.

Förstår egentligen inte vitsen. Fick jag bestämma så skulle jag jobba mindre än vad jag gör nu. 2 dagar per vecka räcker utmärkt för mig - jag har så mycket att göra på fritiden att jobbet mest är i vägen.
Skulel aldrig få för mig att ta ett jobb till - pengar är inte hela världen och jag värderar personlig rikedom mycket lågt. Visst, är det skönt att ha en sparad slant, och det har jag, men jag behöver inget överflöd av dem. Har jag bara pengar till att renovera bilen och gå på loppis så är jag nöjd.
Last edited by rex on 08 Oct 2007, 21:55, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Långpanna:
För detta är sådant som kostar pengar. Ju mer pengar man har, ju mer och bättre blir det av dessa varor.
Hälsan är viktigast, sedan kommer naturligtvis pengar. Om du värderar personlig rikedom lågt så värderar du även frihet, kvinnor, mat, bostad, medicin, nöjen och trygghet lågt, eller?pengar är inte hela världen och jag värderar personlig rikedom mycket lågt.
För detta är sådant som kostar pengar. Ju mer pengar man har, ju mer och bättre blir det av dessa varor.
Ja, det är en härlig sysselsättning. Var på en sådan i söndags, samlarmässa faktiskt, men hittade tyvärr inget av intresse. Men det i alla fall kul att gå omkring och titta.och gå på loppis