Extraknäck
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
SDR (Svensk direkt reklam) ringde upp mig förra veckan och frågade om jag ville köra ut reklam, jag hade nämligen skickat in en ansökan om det i våras, fast då hörde de aldrig av sig. Men nu har tydligen han som delar ut reklman flyttat så då ringde de upp mig. Jag tackade ja.
Är en rätt så bra extra inkomst, det distriktet jag har ligger bara tre kilometer från där jag bor och det tog fyra timmar första gången jag delade ut. Enda kravet är att det ska vara utdelat innan söndag kväll och jag får tidningarna på fredag. Jag får alltså välja när jag vill köra ut dem. Jag får 425kr per utdelning, visst det sliter på bilen och bensinen går på en slant men nu när jag ska köra ut andra gången tar det nog bara tre timmar och det är bra pengar för mig som går sista året på gymnasiet.
Var det inte någon av er som endast jobbade som tidningsutdelare?
Är en rätt så bra extra inkomst, det distriktet jag har ligger bara tre kilometer från där jag bor och det tog fyra timmar första gången jag delade ut. Enda kravet är att det ska vara utdelat innan söndag kväll och jag får tidningarna på fredag. Jag får alltså välja när jag vill köra ut dem. Jag får 425kr per utdelning, visst det sliter på bilen och bensinen går på en slant men nu när jag ska köra ut andra gången tar det nog bara tre timmar och det är bra pengar för mig som går sista året på gymnasiet.
Var det inte någon av er som endast jobbade som tidningsutdelare?
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Kånkade ut reklam en gång i min ungdom, tror jag var arton år eller något. Tröttnade efter några dagar. Skiten hamnade i ett soprum istället. Det höll dock förvånansvärt länge innan de kom på mig. någon månad senare ringde de och sade att jag inte längre behövdes som reklamutdelare.
Jaha? Vem brydde sig? Inte jag i alla fall. Skiten betalade sig alldeles för dåligt.
Idag har jag ett extraknäck på Ikea. Jobbar helger. Finns hur mycket jobb som helst. Förra månaden jobbade jag fyra helger på raken. Hädanefter ska jag dock bara jobba två helger i månaden.
Jobbar i något som kallas "emballagehanteringen". Det innebär att jag kör en truck med containers till papperspressar, krossar och liknande. Där ska skiten sorteras upp för hand, plast, papper och brännbart gods ska kastas i olika nedkast.
Tungt och stressigt men tiden går fort. Har inte fått min första lön ännu så jag vet inte riktigt hur mycket jag tjänar på detta. Det ska bli spännande att se i slutet av månaden.
Jaha? Vem brydde sig? Inte jag i alla fall. Skiten betalade sig alldeles för dåligt.
Idag har jag ett extraknäck på Ikea. Jobbar helger. Finns hur mycket jobb som helst. Förra månaden jobbade jag fyra helger på raken. Hädanefter ska jag dock bara jobba två helger i månaden.
Jobbar i något som kallas "emballagehanteringen". Det innebär att jag kör en truck med containers till papperspressar, krossar och liknande. Där ska skiten sorteras upp för hand, plast, papper och brännbart gods ska kastas i olika nedkast.
Tungt och stressigt men tiden går fort. Har inte fått min första lön ännu så jag vet inte riktigt hur mycket jag tjänar på detta. Det ska bli spännande att se i slutet av månaden.
Extraknäck
Kan inte vara mycket med tanke på hur din vanliga månadslön ser ut.GammalHardrockare wrote:Har inte fått min första lön ännu så jag vet inte riktigt hur mycket jag tjänar på detta. Det ska bli spännande att se i slutet av månaden.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Jag delade ut reklam åt posten när jag var yngre, det var faktiskt rätt ok betalt. I regel fick jag ut runt 2000 per månad och det var mellan 1985-88.
Om man skall tjäna pengar på utdelning idag så tror jag att tidningsstjänst är bättre än reklamfirmorna om man kan leva med arbetstiderna
Om man skall tjäna pengar på utdelning idag så tror jag att tidningsstjänst är bättre än reklamfirmorna om man kan leva med arbetstiderna
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Rex:
Käften!
För övrigt är jag på väg att komma ikapp dig. Jag hade ett långt samtal med min personalchef idag på mitt ordinarie jobb. De ska satsa mer på mig!
Jag klättar uppåt Rex, det gör jag...
Och om fem år går min personalchef i pension, det jobbet har jag chans på om hon rekommendrar mig!
Personalchef Rex, personalchef med massor med undersåtar! Det blir pengar det!
Jag tar dig Rex, det tänker jag göra.
Käften!
För övrigt är jag på väg att komma ikapp dig. Jag hade ett långt samtal med min personalchef idag på mitt ordinarie jobb. De ska satsa mer på mig!
Och om fem år går min personalchef i pension, det jobbet har jag chans på om hon rekommendrar mig!
Personalchef Rex, personalchef med massor med undersåtar! Det blir pengar det!
Jag tar dig Rex, det tänker jag göra.
Extraknäck
Absolut! The sky is the limit!GammalHardrockare wrote:De ska satsa mer på mig!
Extraknäck
E-M: Du får ringa till Grr, han har väl jobbat med något liknande har jag för mej 

-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Haha, jo det gjorde han ju. Fast jag har ingen större lust att kontakta honom
.

Extraknäck
Ja, tänk om alla reklamutdelare gjorde så.GammalHardrockare wrote:Skiten hamnade i ett soprum istället. Det höll dock förvånansvärt länge innan de kom på mig.

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
UY:
Hon blev inte glad åt min lilla arbetsrationalisering...
Det mest komiska är att det var min övervakare som fixade jobbet åt mig, hon rekommenderade mig.Ja, tänk om alla reklamutdelare gjorde så. Det måste ha varit skönt för de som slapp reklamen.
Hon blev inte glad åt min lilla arbetsrationalisering...
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Vaffan, har du suttit på kåken ocksåGammalHardrockare wrote:det var min övervakare som fixade jobbet åt mig,

Du upphör i alla fall aldrig att förvåna, det måste jag säja.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Josey Wales:
Dumheter som man gör under tonåren räknas inte, det vet du.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Inte någon annan som har extrajobb under helgerna?
Jag tycker att det är ett jävla bra sätt att spendera en helg på. Dels träffar man folk och så tjänar man pengar. Har upptäckt att jag även blir piggare de helger jag jobbar. Idag är jag ledig och är pigg som en lärka. Det hade jag inte varit om jag hade varit ledig hela helgen, då hade jag antingen stollekäkat framför TV:n, umgåtts med min flickvän eller hällt i mig en sjuttiofemma. Saker som genererar svår trötthet och letargi. Så blir det inte när man jobbar.
Jag tycker att det är ett jävla bra sätt att spendera en helg på. Dels träffar man folk och så tjänar man pengar. Har upptäckt att jag även blir piggare de helger jag jobbar. Idag är jag ledig och är pigg som en lärka. Det hade jag inte varit om jag hade varit ledig hela helgen, då hade jag antingen stollekäkat framför TV:n, umgåtts med min flickvän eller hällt i mig en sjuttiofemma. Saker som genererar svår trötthet och letargi. Så blir det inte när man jobbar.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Nej, det klart men om du suttit på kåken är du värre än mej, jag har bara lyckats sitta anhållen en natt.GammalHardrockare wrote:Josey Wales:
För övrigt skulle jag aldrig ta ett extrajobb. Det jag har på vardagarna räcker så bra.
-
- Levertransplanterad
Extraknäck
Josey Wales:
Vad ska man annars göra på helgerna?För övrigt skulle jag aldrig ta ett extrajobb. Det jag har på vardagarna räcker så bra.