Josey Wales:
Nu ska vi se vad vi är överens om. Det ska bli intressant.
- Hårdare straff
Absolut. Jag är inte ute efter vård och någon jävla rehabilitering. Yrkespacket ska bestraffas, inget annat. De ska hålla inlåsta så att de inte kan ställa till med jävelskap helt enkelt. Om sedan vakterna roar sig med att öva upp sin slagfärdighet med batong på dem gör inget, det ska ses som rehabilitering, eller kanske förebyggande åtgärder, sk profylax.
- Halverad skatt på arbete och ta bort skattetrappan, samma %-sats skall gälla för alla
- Minimering av den offentliga sektorn och statens utgifter i stort förutom kärnverksamheter som rättsväsende och försvar
- Gott om privata alternativ vad gäller skola, vård och omsorg
Håller INTE med!
- Förbjuda islam
- Styra över alla SIDA-pengar som idag går till palestinska självmordsbombare till Israel
Helt rätt. Håller med!
- Stödjer objektiv forskning om eventuella växthuseffekter
Eftersom jag skiter i miljön är frågan totalt ointressant. Skiter it helt enkelt.
- Tar bort all skatt på boende
Och hur har du då tänkt dig att vårt samhälle ska finansieras om du inte vill ha vare sig inkomstskatt, bostadsskatt? Ska vi ha vägtullar, betala för att gå in i stadsparken och bekosta våra egna vägar och gator där våra hem ligger?
- Ändrad abortlagstiftning
Ännu en totalt ointressant fråga. Vad mig anbelangar så får de gärna förbjuda abort, eller tillåta abort ända upp i åttonde månaden.
Kunde inte bry mig mindre.
- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna
Håller med!
Nå, såg du nu? Det är inte så stor skillnad på oss konservativa oavsett om vi är vänster eller höger. Men det där med solidaritet begriper du inte, och vad har du egentligen emot den arbetande delen av befolkningen?