Bok publicerad!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by ozzman »

rex wrote:Ja,vafan fyndig brukar du ju vara,du har en given plats i paketet du också! Image
Tanke på att skriva något längre har slagit mej. Fast jag har ingen aning om när jag skall ha tid.
Det är ju knappt tiden finns för att skriva några mer eller mindre genomtänkta plattityder på forumet så bara tanken på att skriva en hel bokjävel gör att jag blir svettig.
rex
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by rex »

Ni kunde ju göra ett joint venture allihop! GH:s storys med UY:s och Reteps figurer och dig som en cynisk Benjamin Syrsa vakandes över alltihop Image
ozzman
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by ozzman »

on 02/09/2008 at 19:04:46, rex wrote:Ni kunde ju göra ett joint venture allihop! GH:s storys med UY:s och Reteps figurer och dig som en cynisk Benjamin Syrsa vakandes över alltihop Image [/quote]

Jo det skulle bli en salig blandning mellan rockarns extremvänsteromantiska tirader och bombasmer och mina högeråsikter Image
Last edited by ozzman on 09 Feb 2008, 19:08, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Extremvänsterromantisk? Jag?
Jag är gammaldags konservativ vänster. Inget annat. Mycket konservativ vill jag påpeka. Jag tror på gamla fina värden som t ex hårt arbete, ordning och reda och ett tydligt straff- och belöningssystem.
Jag är emot mångkultur, som islam kallas i Sverige.
Jag är emot dalt med pack och brottslingar.
Jag är emot daltet i skolan.
Jag är emot EU.
Jag är sionist.
Jag tror på gamla hederliga familjevärderingar.
Homosexualitet ska naturligtvis anses vara en sjukdom.
Osv, osv.
Som du ser har detta inte något gemensamt med dagens vänster som enligt mig inte ens är värd rövsmöret som jag brukar få i mina kalsonger under slutat av min arbetsdag.

Du tillhör den motsatta sidan som inte är så motsatt egentligen. Oavsett om du röstar på Jättebebisen eller något av de andra högerpartierna så är det samma skit. Införandet och krypandet för islam och div muslimska stenåldersländer kommer att fortsätta, lika så daltet med ungar, kriminella, araber, somalier och allt annat pack.
Krypandet för EU fortsätter, likaså avskaffandet av Sverige och den svenska kulturen.
Hellre muslimsk chador och burqa än svensk folkdräkt.
Köttbullar är äckligt, falafel är gott.
God Jul kommer att bli God Storhelg.
Vi får ju inte låta någon känna sig utanför, utanförskap är rasism och utanförskap skapas av majoritetens normer och värderingar och svenskarna är - ännu så länge - i majoritet. Svenskt är detsamma som rasism. Usch och fy!
Löjligt midsommarfirande och dans kring granen - Låt oss aldrig glömma! Om detta ska vi minnas. Låt det aldrig hända igen.

Mona Muslim eller Jättebebisen, samma skit och katastrof för oss svenskar.
Du bidrar till denna katastrof genom att rösta på de etablerade partierna. Inte jag.
Så när din dotter börjar bryta på rånarsvenska efter att ha blivit bussad till en spännande mångkulturell skola så är det dig själv du ska rikta vreden emot.
Skyll inte på mig, jag röstar nej!
Last edited by gammalhardrockare on 09 Feb 2008, 19:27, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by rex »

on 02/09/2008 at 19:26:01, GammalHardrockare wrote:Skyll inte på mig, jag röstar nej! [/quote]

Skulle göra sig som en dekal i bakrutan på min bil Image
wiking
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by wiking »

Har han inte snott citatet från en dekal Image
ozzman
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by ozzman »

Rockarn:

Och jag är gammaldags konservavtiv höger.
Tänk Thatcher eller Reagan så hamnar du ganska nära.

Däremot har jag röstat på etablerade riksdagspartier fram till nu, där kommer jag inte undan, för att jag ändå försökt hitta det mindre onda alternativen men efter att Reinfeldt blivit osynliga mannen och börjat krama fackförbund, Kd fjäskar för abortfantaster och till och med börjar mjukna i homoäktenskapsfrågan samt att centern av alla jävla partier framstår som mest höger så tänker jag inte rösta överhuvudtaget förrän det dyker upp ett riktigt högerparti i det här landet.

Med riktigt högerparti menar jag ett parti som verkar för
- Hårdare straff
- Halverad skatt på arbete och ta bort skattetrappan, samma %-sats skall gälla för alla
- Minimering av den offentliga sektorn och statens utgifter i stort förutom kärnverksamheter som rättsväsende och försvar
- Gott om privata alternativ vad gäller skola, vård och omsorg
- Förbjuda islam
- Styra över alla SIDA-pengar som idag går till palestinska självmordsbombare till Israel
- Stödjer objektiv forskning om eventuella växthuseffekter
- Sänker priset på drivmedel med 50%
- Tar bort all skatt på boende
- Återuppbygger försvaret
- Ändrad abortlagstiftning
- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna
Långis

Bok publicerad!

Post by Långis »

on 02/09/2008 at 21:47:45, wiking wrote:Har han inte snott citatet från en dekal Image
[/quote]

Haha, faktum är att det en gång satt en sån dekal på min bil Image
wiking
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by wiking »

on 02/09/2008 at 22:53:35, Långpanna wrote:Haha, faktum är att det en gång satt en sån dekal på min bil Image [/quote]
Japp, efter att vi gick med i EU om jag inte minns fel Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Nu ska vi se vad vi är överens om. Det ska bli intressant.
- Hårdare straff
Absolut. Jag är inte ute efter vård och någon jävla rehabilitering. Yrkespacket ska bestraffas, inget annat. De ska hålla inlåsta så att de inte kan ställa till med jävelskap helt enkelt. Om sedan vakterna roar sig med att öva upp sin slagfärdighet med batong på dem gör inget, det ska ses som rehabilitering, eller kanske förebyggande åtgärder, sk profylax.
- Halverad skatt på arbete och ta bort skattetrappan, samma %-sats skall gälla för alla
- Minimering av den offentliga sektorn och statens utgifter i stort förutom kärnverksamheter som rättsväsende och försvar
- Gott om privata alternativ vad gäller skola, vård och omsorg
Håller INTE med!
- Förbjuda islam
- Styra över alla SIDA-pengar som idag går till palestinska självmordsbombare till Israel
Helt rätt. Håller med!
- Stödjer objektiv forskning om eventuella växthuseffekter
Eftersom jag skiter i miljön är frågan totalt ointressant. Skiter it helt enkelt.
- Tar bort all skatt på boende
Och hur har du då tänkt dig att vårt samhälle ska finansieras om du inte vill ha vare sig inkomstskatt, bostadsskatt? Ska vi ha vägtullar, betala för att gå in i stadsparken och bekosta våra egna vägar och gator där våra hem ligger?
- Ändrad abortlagstiftning
Ännu en totalt ointressant fråga. Vad mig anbelangar så får de gärna förbjuda abort, eller tillåta abort ända upp i åttonde månaden.
Kunde inte bry mig mindre.
- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna- Fri invandring men med försörjningskrav
- Ordning och reda i skolorna
Håller med!

Nå, såg du nu? Det är inte så stor skillnad på oss konservativa oavsett om vi är vänster eller höger. Men det där med solidaritet begriper du inte, och vad har du egentligen emot den arbetande delen av befolkningen?
ozzman
Levertransplanterad

Bok publicerad!

Post by ozzman »

on 02/10/2008 at 09:11:28, GammalHardrockare wrote: Nå, såg du nu? Det är inte så stor skillnad på oss konservativa oavsett om vi är vänster eller höger. Men det där med solidaritet begriper du inte, och vad har du egentligen emot den arbetande delen av befolkningen?
[/quote]
Nej skillnaden är inte så stor förutom att jag vill ha mina pengar själv och du vill ge dina till politikerna.
Solidaritet finns det två typer av människor som förespråkar. De som inget har och politiker som letar sympatiröster.

Men en sak har du totalt missuppfattat.
Jag har inget emot de som arbetar, tvärtom jag älskar folk som arbetar och gör rätt för sej (jag arbetar själv och jag kan ju inte gärna tycka illa om mej själv).
Däremot tycker jag inte om sådana som inte vill arbeta

Jag förstår inte vad i mitt inlägg som du kan tolka som att jag inte tycker om folk som arbetar?
Last edited by ozzman on 10 Feb 2008, 13:00, edited 1 time in total.
Post Reply