Bok publicerad!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Det verkar som om man kan få en bok tryckt här gratis:
https://www.vulkan.se/
Är faktiskt lite sugen men hur funkar det egentligen och hur fan kan det vara gratis? Någon hake måste det ju finnas!
Ingen är ju snäll utan anledning.
Om jag nu skulle slå till och publicera en novellsamling eller roman, skulle någon här vara intresserad av att köpa?
Det är pocket som gäller och det passar mig perfekt eftersom det är i det formatet jag skulle vilja bli publicerad.
Om ni är intresserade av att köpa, vilket skulle vara intressantast, novellsamling eller roman? Bör det helst vara helt påhittat eller helt självbiografiska texter?
Vilket pris kan jag hugga till med?
Har kollat en del amatörförfattare som har gett ut böcker där och det mesta är rena skiten, men stålar tjänar de! Det tåget skulle jag gärna vilja hoppa på.
https://www.vulkan.se/
Är faktiskt lite sugen men hur funkar det egentligen och hur fan kan det vara gratis? Någon hake måste det ju finnas!
Ingen är ju snäll utan anledning.
Om jag nu skulle slå till och publicera en novellsamling eller roman, skulle någon här vara intresserad av att köpa?
Det är pocket som gäller och det passar mig perfekt eftersom det är i det formatet jag skulle vilja bli publicerad.
Om ni är intresserade av att köpa, vilket skulle vara intressantast, novellsamling eller roman? Bör det helst vara helt påhittat eller helt självbiografiska texter?
Vilket pris kan jag hugga till med?
Har kollat en del amatörförfattare som har gett ut böcker där och det mesta är rena skiten, men stålar tjänar de! Det tåget skulle jag gärna vilja hoppa på.
Bok publicerad!
Å fy fan.....du kommer ALDRIG till skott! Glöm din dröm,för en dröm är allt det är....maken till oföretagssam människa har världen inte sett sedan Kronblom!
Bok publicerad!
Tja, en novellsamling är nog trevligt att ha, då får man flera historier i en så att säga.
Å andra sidan kanske det är lika bra att slå till på en rejäl roman redan från början? Att den skulle sälja, åtminstone några exmplar tvivlar jag inte på.
Men den stora fråga: Kan du ge ut den under din signatur?
Å andra sidan kanske det är lika bra att slå till på en rejäl roman redan från början? Att den skulle sälja, åtminstone några exmplar tvivlar jag inte på.
Men den stora fråga: Kan du ge ut den under din signatur?
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Långpanna:
Signatur? Tja... Jag vet inte, i värsta fall så får jag väl köra med mitt riktiga namn och få in min signatur i titeln eller något.
Signatur? Tja... Jag vet inte, i värsta fall så får jag väl köra med mitt riktiga namn och få in min signatur i titeln eller något.
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Skriv under psuedonym som "Gammal Hårdrockare"
Jag skulle definitivt köpa, förutsatt att du kan hålla dej ifrån dina vanliga vänstertirader
Jag tittade på sidan men jag tyckte allt verkade kosta pengar (marknadsföring, korrekturläsning och formgivning bl.a.), fast det kan ju vara värt 2500 att ha en bok på kungliga biblioteket.
https://www.vulkan.se/Isbn.aspx?ItemID=1
Jag skulle definitivt köpa, förutsatt att du kan hålla dej ifrån dina vanliga vänstertirader

Jag tittade på sidan men jag tyckte allt verkade kosta pengar (marknadsföring, korrekturläsning och formgivning bl.a.), fast det kan ju vara värt 2500 att ha en bok på kungliga biblioteket.
https://www.vulkan.se/Isbn.aspx?ItemID=1
Bok publicerad!
Ja, jag skulle absolut köpa!
Det vore ju trevligt om du gjorde en novellsamling som både innehöll dina humoristiska texter och lite allvarligare texter.

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Det här kanske vore någonting för mina egna skriverier också. Ja, det verkade minsann redigt intressant.
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
rex wrote:maken till oföretagssam människa har världen inte sett sedan Kronblom!

-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Rex:
Jag är inte oföretagsam, jag avskyr bara att misslyckas. Jag skulle nog hellre vilja säga att jag är feg.
Att skriva är en kul hobby, jag tror att det skulle mista lite av sin charm för mig om jag tog det alltför allvarligt och pretentiöst.
Mina texter, noveller och romaner är helt enkelt menade att vara harmlösa och enkla bagateller, inget annat. Underhållning för stunden.
Visst, de som jag inte lägger ut på nätet är förvisso mer seriösa och inte så hafsigt skrivna men ändå, enkelt är det och enkelt ska det vara.
Josey Wales:
Hur som helst, nicket måste in i titeln på något vis i alla fall.
Problem nr 2 är: Dessvärre har jag ett ovanligt efternamn, det är lätt att ta reda på vem jag är. Vill jag det egentligen...? Vet inte... Vet verkligen inte.
RetepNoslack:
Om du kör på så hänger jag efter. Vågar du så vågar jag!
Jag är inte oföretagsam, jag avskyr bara att misslyckas. Jag skulle nog hellre vilja säga att jag är feg.
Att skriva är en kul hobby, jag tror att det skulle mista lite av sin charm för mig om jag tog det alltför allvarligt och pretentiöst.
Mina texter, noveller och romaner är helt enkelt menade att vara harmlösa och enkla bagateller, inget annat. Underhållning för stunden.
Visst, de som jag inte lägger ut på nätet är förvisso mer seriösa och inte så hafsigt skrivna men ändå, enkelt är det och enkelt ska det vara.
Josey Wales:
Jo, det skulle locka flest köpare. Men det där jävla nicket är så missvisande. Faan, det finns fortfarande massor av folk som tror att jag faktiskt är en medelålders hårdrockare på riktigt, en sådan där patetisk person som har stannat mentalt i utvecklingen.Skriv under psuedonym som "Gammal Hårdrockare"
Hur som helst, nicket måste in i titeln på något vis i alla fall.
Problem nr 2 är: Dessvärre har jag ett ovanligt efternamn, det är lätt att ta reda på vem jag är. Vill jag det egentligen...? Vet inte... Vet verkligen inte.
RetepNoslack:
Om du kör på så hänger jag efter. Vågar du så vågar jag!
Bok publicerad!
Ja, jag jade också tänkt lägg aupp en bok där, så jag kan också gå med i eran pakt. Jag började skriva min bok i gymnasiet, men den är fortfarande inte klar.
Det är renskrivningen som drar ut på det hela. Och när jag renskriver ser jag också en massa saker som jag måste ändra, så vissa delar är helt olika det som jag skrev i mina anteckningsblock.
Men boken är bara ett hobbyprojekt, och det komemr inte att bli någon tegelstensroman direkt. Men en 30 sidor har jag då renskrivit, och så är det kanske lika mycket kvar i blocken som jag inte har renskrivit änn.
Men om ni, GH och Retepnoslack, skulle publicera något där så jag jag då definitivt köpa det!
Det är renskrivningen som drar ut på det hela. Och när jag renskriver ser jag också en massa saker som jag måste ändra, så vissa delar är helt olika det som jag skrev i mina anteckningsblock.
Men boken är bara ett hobbyprojekt, och det komemr inte att bli någon tegelstensroman direkt. Men en 30 sidor har jag då renskrivit, och så är det kanske lika mycket kvar i blocken som jag inte har renskrivit änn.
Men om ni, GH och Retepnoslack, skulle publicera något där så jag jag då definitivt köpa det!
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Jaha, så nu skall du framstå som finare än vi andra stagnerade nymodighetsfientliga medelålders män på forumetGammalHardrockare wrote: Faan, det finns fortfarande massor av folk som tror att jag faktiskt är en medelålders hårdrockare på riktigt, en sådan där patetisk person som har stannat mentalt i utvecklingen.

-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Jag lägger in ett par förbokningar direkt jag!
Bok publicerad!
Distributionskanal finns i Dalsland.I form av välrenommerad butik som gärna säljer udda alster 
Med GH som det stora dragplåstret så säljer ni andra också,kanske ett bokpaket?

-
- Levertransplanterad
Bok publicerad!
Om alla andra skriver en bok så skall jag försöka få ihop en bok jag också.rex wrote:Distributionskanal finns i Dalsland.I form av välrenommerad butik som gärna säljer udda alster
Jag funderar på att författa en anklagelseskrift mot det 20:e århundradet, lagom stort ämne och mycket att skriva om.
Bok publicerad!
Ja,vafan fyndig brukar du ju vara,du har en given plats i paketet du också!Josey Wales wrote:Om alla andra skriver en bok så skall jag försöka få ihop en bok jag också.
Jag funderar på att författa en anklagelseskrift mot det 20:e århundradet, lagom stort ämne och mycket att skriva om.