USA

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Josey Wales wrote:Om jag ville ha något genuint skulle jag nog försöka åka till mellanvästern, Nebraska eller Kansas kanske.
Jo,jag har allt sneglat på det också....jag tror jag blir galen! Svårt detta bannemig,har en Amerikan på jobbet,men det hjälper ju inte,som om en Amerikanare skulle fråga en Svensk var det är bäst i Europa Image
ELN
Levertransplanterad

USA

Post by ELN »

Vill du se genuint amerikanskt, något som lite halvt klamrar sig fast i gamla anor åk till Wyoming eller varför inte Dakota
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Post by gammalhardrockare »

Skulle jag åka till USA så finns det bara två alternativ: Södern eller sydväststaterna.
Köld och jävelskap får jag nog av här hemma. Norra USA skulle jag inte åka till om jag så finge resan betald.

Solbältet gäller för mig:http://sv.wikipedia.org/wiki/Sun_Belt
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Ja,North Carolina ligger också nära till hands.....
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Rex:

Hellre South Carolina. Polarn Janne har varit mycket i USA och jobbat och de två städerna han gillade bäst var San Fransisco och Charleston i South Carolina. Den var oslagbar!
Härligt klimat. Lagom stor.
Bilder Charleston:
http://www.icomos.org/australia/images/ ... leston.jpg
http://www.charlestonhotelguide.com/ima ... aerial.jpg
http://metroscenes.com/charlestonwv/ima ... com_04.jpg
ozzman
Levertransplanterad

USA

Post by ozzman »

En bekant till mej sjunger New orleans lov.
Grym mat, grym musik och otroligt trevligt folk enligt honom.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Tack för tipsen gott folk men en sak man får ta i beaktande är att skall man längre västerut så blir det ett jävla masande med flygstopp och byten Image

ozzman
Levertransplanterad

USA

Post by ozzman »

on 11/26/2008 at 20:58:49, rex wrote:Tack för tipsen gott folk men en sak man får ta i beaktande är att skall man längre västerut så blir det ett jävla masande med flygstopp och byten Image

[/quote]

Direktflyg är ju bra, men då är det väl bara Seattle, Chicago och New York/Jersey som finns som alternativ så byte får du nog räkna med i alla fall.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Vilka är de värsta och sämsta städerna och staterna i USA då? Jag skulle lägga min röst på Minnesota, North Dakota, Montana och Washington. Fy fan för snö, regn och rusk.
Värsta staden är nog Seattle. Vidrigt klimat!

Nu kom jag på något ännu värre som jag hade glömt bort, Alaska! Fy för helvete!
Detta är faktiskt stater som jag inte skulle besöka ens om jag fick resan betald.
Skulle ni?
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Beror väl på......är man BARA ute efter värme så kan man väl åka till Mallis?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

USA

Post by 2meterhansson »

Jag skulle rekommendera att du flyger till Seattle och bilar vidare nerför coastway 101 till San francisco. Du kommer att få se en natur som du aldrig kommer att glömma. Det finns hur många sevärdheter som helst där, gamla gruvstäder, Redwood träd med tunnlar genom bla. väl framme i san francisco har du ju golden gate som måste åkas över, helt enormt bygge, sen har du fängelseön alcatraz som du måste besöka, tänk dig att gå omkring i dom gamla cellerna, helt otroligt.

Sen kan du göra en tur snett in i landet till lake Tahoe och besöka Virginia city, hela staden är ett museum, med gamla salooner och allt som hör en guldgrävar stad till.

Vill du sen ha lite neon och spel så är det inte långt till Reno, Las vegas föregångare.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst här om olika sevärdheter, men det är en liten fingervisning i alla fall. Den ända varningen jag vill utfärda är värmen i Californien och Nevada på sommaren, det kan bli riktigt varmt.
Last edited by 2meterhansson on 29 Nov 2008, 18:35, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Sedär! Ett handfast och konkret tips,tack Hansson Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist

USA

Post by 2meterhansson »

Just ja, jag glömde skriva att om du väljer att åka till Minnesota så får du inte glömma att besöka dom snöskoter museer som finns där, grundarna till Polaris och Arctic cat kommer från Dalarna, närmare bestämmt Malung.
Last edited by 2meterhansson on 29 Nov 2008, 18:36, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

on 11/29/2008 at 11:37:29, 2meterhansson wrote:Just ja, jag glömde skriva att om du väljer att åka till Minnesota så får du inte glömma att besöka dom snöskoter museer som finns där, grundarna till Polaris och Arctic cat kommer från Dalarna dalarna, närmare bestämmt Malung. [/quote]

Inte förvånande om jag så får säga.....tänk så många fina och framstående män Dalarna har fött! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Rex tjatar så in i helvete så det ser ut som om jag kommer att följa med till USA. Men jag har som krav: Ingen kyla! Inget som påminner om det förbannade svenska klimatet. Inga jävla granar, inga björkar, inget sådant!
Så det blir nog antingen Las Vegas och någon till stad västerut eller Södern. Charleston i South Carolina har jag hört mycket gott om.
Wilmington i North Carolina är också helt ok och den stan vill jag gärna se eftersom gränsen mellan den subtropiska och tempererade zonen skär rätt igenom den stan.
Ja, jag är fascinerad av klimatstatistik, tabeller, befolkningsstatistik och liknande. Fråga mig inte varför men så är det.
Post Reply