Tomt och tyst...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Tänk så det kan gå.....speciellt fantastiskt tycker jag att det är att dessa stressade människor i hemtjänsten har tid att stå i dörren och ta betalt av var och en
Nej det gör de inte, det är vi som tar betalt av pensionärerna direkt, hemtjänsten har absolut inte tid med sådant. De har verkligen fullt upp och jag skulle aldrig orka med ett sådant jävla stress och spring.
Däremot så är det föreståndarna på servicehusen som sköter betalningen men det tror jag de fakturerar kommunen eller något.
ozzman
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Hur fan orkar personalen egentligen?
Jag skulle aldrig kunna jobba inom äldrevården men jag är full av beundran för de männsikor som gör det.

Kan bara instämma i tidigare skribenters åsikt att dessa personer förtjänar en betydligt högre lön än vad de har idag.
Jungbacka Erik
Site Admin

Tomt och tyst...

Post by Jungbacka Erik »

Det är iofs kul att ni båda fått jobb, men ge er namnen på era chefer så ska jag försöka ordna så att ni kan börja jobba deltid, så ni har mer tid för oss på forumet Image
Långis

Tomt och tyst...

Post by Långis »

Precis, vi känner oss rätt åsidosatta och ensamma här!!!
Last edited by Långis on 29 Apr 2005, 21:30, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by lumberjack »

on 04/29/2005 at 21:29:55, Spekpanna wrote:Precis, vi känner oss rätt åsidosatta och ensamma här!!! [/quote]
Hallå... vart är alla? Ute och super eller? Är det bara jag som gör nån nytta så här på en fredagkväll? Image

Hemtentor över helger bode var i lag förbjudna. Image
uy
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by uy »

on 04/29/2005 at 23:02:23, LumberJack wrote:Hemtentor över helger bode var i lag förbjudna. Image [/quote]

Vad är det du tentar?
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by ozzman »

on 04/29/2005 at 19:44:40, Jungbacka Erik wrote:Det är iofs kul att ni båda fått jobb, men ge er namnen på era chefer så ska jag försöka ordna så att ni kan börja jobba deltid, så ni har mer tid för oss på forumet Image [/quote]

Image

Jag sitter ju vid en bärbar dator på jobbet så när jag lärt mej det dagliga arbetet så räknar jag kallt med att kunna skriva fler inlägg.
Ta kontakt med Rockarns arbetsgivare och påpeka att han behöver en PDA för att kunna koppla upp sej medan han sitter i bilen. Det känns som både forum- och trafiksäkerhetsfrämjande.
lumberjack
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by lumberjack »

on 04/30/2005 at 00:40:11, uy wrote:Vad är det du tentar? [/quote]
5 poäng Geopolitiska problemområden. D.v.s. globalisering, behandling av ursprungsbefolkningar, väpnade konflikter i Asien, USA:s ev. neokolonialism, urbanisering i U-länder och sånt. Jävligt intressant, men tidskrävande.
Last edited by lumberjack on 30 Apr 2005, 13:22, edited 1 time in total.
Långis

Tomt och tyst...

Post by Långis »

Ja, bannemig. det lät intressant!
Eddie
Obotlig alkoholist

Tomt och tyst...

Post by Eddie »

Phew, jag som tycker mina kurser kan vara jävligt tråkiga Image
Post Reply