Tomt och tyst...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Jungbacka Erik
Site Admin

Tomt och tyst...

Post by Jungbacka Erik »

...börjar det vara på forumet nu, men ja antar att det är sol-och-vackert-väder-syndromet som även drabbat detta forum. Det har dock inte hindrat mig att göra en Eddie Meduza-version av cool smilien Image
rex
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by rex »

Mycket fin Image
uy
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by uy »

Ja, jag tycker också det har varit lite dött här. Kan du göra egna smilies till fprumet? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
lumberjack
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by lumberjack »

Grilltider, härliga tider ! Fast jag håller med rockern, det är trevligast när det är mörk, eller åtminstone svalt.

Image Fantastisk Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Tomt och tyst...

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Kan du göra egna smilies till fprumet? Image
Javisst.
Långis

Tomt och tyst...

Post by Långis »

Jag har haft fullt upp och dessutom datorproblem... idag är det soligt och varmt och jag blir nog ute hela dan i dag också
ozzman
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by ozzman »

Vädret inverkar nog en hel del på forumaktiviteten.

Sedan får man inte glömma att både jag och Rockarn har fått jobb, vilket gör att daginläggen minskar betänkligt.
Iofs. så kanske inte vårt frenetiska spridande av ideologiska koblaffor till höger och vänster tillför forumet så där jättemycket.
Jungbacka Erik
Site Admin

Tomt och tyst...

Post by Jungbacka Erik »

Ligger nånting i det där ozzman. Ni står ju för 43 % av alla inlägg så det inverkar ju en del Image
ozzman
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by ozzman »

Jungbacken:

Fan, inte var du väl tvungen att räkna ut procenten. Nu känns det som om man totalt saknar ett liv Image

Fast Rockarn har 3 ggr fler inlägg än mej så jag står bara för ca 15% och Rockarn alltså nästan 1/3 av alla inlägg.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by gammalhardrockare »

Stämmer nog som Ozzman skriver. Det blir färre internettid helt enkelt när man jobbar vilket känns djupt tragiskt. Sedan så måste jag ju springa min halvmil också varannan dag, det tar tid. Förut sprang jag på morgonen men nu måste jag ta det efter jobbet vilket känns jävligt tungt.
Men det är väl en vanesak antagligen. Just nu är jag jävligt trött och somnar nästan framför datorn, orkar knappt skriva något alls, bara läsa igenom.
Men jag piggnar nog snart till igen bara jag blir van.
Långis

Tomt och tyst...

Post by Långis »

Ozze och rocke: Hur går det på de nya jobben, föresten? Full rulle?

(kan för övrigt berrätta tt jag installerade en gul saftblandare vid bakrutan på amazonen idag, ser förjävligt ut, men kul att slå på den när man kör om nån, hehe)
Last edited by Långis on 28 Apr 2005, 00:57, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by ozzman »

Spekis:

Det funkar riktigt bra på jobbet. Fast det har varit oerhört mycket att göra den här veckan.
Sedan är det som Rockarn skriver att det tar ett tag innan man kommer igång med sysslorna man normalt gör utanför jobbet eftersom man upplever att man inte har tid. Men det ger sej så sakteliga.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by gammalhardrockare »

Idag fick jag ett litet helvete när jag lämnade varor vid ett större servicehus. Det är de förbannade spännbanden som jävlas hela tiden när jag ska surra eller lossa lasten! Image Blev försenad en halvtimma och därmed blev min lunchrast bara en timma. Image

Fan va jobbigt det är med alla senila pensionärer som man måste gaffla med när man lämnar mat hemma i deras lägenheter. Ibland vill de inte betala, ibland inbillar de sig att de redan har betalt och ibland ska de betala med kontokort, minutenkort och allt möjligt. Ser jag ut som en jävla kontokortsdragare?
Det kan jag naturligtvis inte säga men det går åt en jävla tid till att försöka få vissa att begripa.

En liten anekdot från ett servicehus idag:
Jag kommer in med en vagn med varor i, i köket sitter det en senil kärring i rullstol.
-"Jag vill ha kaffe!" Skriker kärringen.
-"Lugn, du ska få om en stund". Säger en vårdare.
-"Var är Märtha?" Frågar kärringen.
-"Märtha dog för tio år sedan!" Säger vårdaren.
-"Vi kan inte dricka kaffe utan Märtha! Var är Märtha! Är Märtha död? Näää!"
Kärringen upptäcker mig.
-"Vad är det för jävla folk som springer omkring i mitt hus? Ring till polisen!"
-"Tyst nu! Nu ska det bli kaffe!" Säger vårdaren.
-"Vi kan inte dricka kaffe utan Märtha! Var är Märtha?"
Jag lämnar fakturan och börjar gå därifrån.
-"Vart ska du gå?" Frågar kärringen.
-"Hämta Märtha!"

Sådär håller det på hela tiden på de där servicehusen. Hur fan orkar personalen egentligen? Inte nog med det! I morse lämnade jag varor till en privat pensionär, hade nyckeln till lägenheten eftersom han sover länge på morgonen.
Möttes av skitlukt. Gubben hade skitit ned sig på vägen till toaletten. Det var skit överallt och han satt på en stol och tycktes inte märka någonting.
Jag blev tvungen att ringa på en larmknapp som han hade vid sängen, förhoppningsvis kom det väl någon så småningom. Jag försökte prata med honom men det gick inte. Tog pengar hur hans plånbok, lämnade kvitto och mat samt skrev ett brev till Hemtjänsten som förhoppningsvis fattar.
rex
Levertransplanterad

Tomt och tyst...

Post by rex »

Tänk så det kan gå.....speciellt fantastiskt tycker jag att det är att dessa stressade människor i hemtjänsten har tid att stå i dörren och ta betalt av var och en Image Borde gå att lösa smidigare tycker jag? Image
Långis

Tomt och tyst...

Post by Långis »

Jag fy fanken vilket slit det är. Jag jobbade 3 månader på ett sånt där servicehem i vintras. Det var nog för att jags kulle bli avskräckt, jag klarar bannemig inte av all avföring och spyor. Det är beklagligt, men så är det.
De som sysslar med det i flera år gör ett jävla bra jobb och är värda all lönehöjning de kan få!
Post Reply