ÖL
Moderator: hakan
ÖL
on 01/19/2006 at 13:25:53, ozzman wrote:God men ack så dyr.
Prova Gambrinus, Krusovice eller Starobrno, precis lika goda tjeckiska öl och bra mycket billigare. [/quote]
Tjeckisk öl är god, men de är svåra att beställa, speciellt efter några öl. Skulle beställa Starobrno en gång som var veckans öl, jag sa "staro.... äh en veckans"
Prova Gambrinus, Krusovice eller Starobrno, precis lika goda tjeckiska öl och bra mycket billigare. [/quote]
Tjeckisk öl är god, men de är svåra att beställa, speciellt efter några öl. Skulle beställa Starobrno en gång som var veckans öl, jag sa "staro.... äh en veckans"
-
- Site Admin
ÖL
Höjdpunkten då man som tonåring tog färjan till Umeå var då man fick någon gubbe att langa en budweiser 6-pack från taxfree-shoppen. Tror dom innehöll 7% alkohol så man blev full ganska snabbt. Goda var dom också men dom som säljs i butikerna här e ganska blaskiga.
-
- Levertransplanterad
-
- Levertransplanterad
ÖL
Dricker inte öl. Beskt och äckligt. Svårt att bli full på skiten också. Vill jag dricka något som är gott dricker jag läsk eller juice. Vill jag bli full är det bagageljummet brännvin som gäller.
Allt annat är stockholmsbögeri.
Allt annat är stockholmsbögeri.
-
- Levertransplanterad
ÖL
on 01/23/2007 at 22:31:56, GammalHardrockare wrote:Allt annat är stockholmsbögeri. [/quote]
Jag tycker köpesprit är Uddevallabögeri.
Fickljummet okolat skall det vara, eller bult.
Jag tycker köpesprit är Uddevallabögeri.
Fickljummet okolat skall det vara, eller bult.
ÖL
Min favorit är nog Karlovacko eller krvolacko, eller hur fan det nu stavas. Min kompis säger att den är slovakisk, men enligt de som serverar den på fyrklövern så ör det tjeckiskt.
Skitarna ska va' lika långa i år
ÖL
Himmelriket är det stället där poliserna är engelska, ingenjörerna är tyskar, kockarna fransmän, älskarna är italienare, styrelsen schweizisk, ölbryggarna holländare o det gemensamma språket är amerikanska.
Helvetet är den plats där polisen är tysk, ingenjörerna är italienare, kockarna är engelsmän, älskarna är från Schweiz, ölbryggarna amerikaner o det gemensamma språket är holländska.
Helvetet är den plats där polisen är tysk, ingenjörerna är italienare, kockarna är engelsmän, älskarna är från Schweiz, ölbryggarna amerikaner o det gemensamma språket är holländska.
ÖL
on 01/26/2007 at 19:39:07, Tuck wrote: ölbryggarna amerikaner [/quote]
Ånä,Budweiser är det godaste ölet som finns.
Ånä,Budweiser är det godaste ölet som finns.
ÖL
on 01/29/2007 at 11:37:09, ozzman wrote:Tjeckisk Budweiser är briljant. Amerikansk budweiser smakar WC-anka. [/quote]
Å hur i helveticus vet du det? Brukar du dricka det?
Å hur i helveticus vet du det? Brukar du dricka det?