ÖL
Moderator: hakan
ÖL
budweiser tex. är ju väldigt ljust öl.. ungefär som vatten är det ju.. nästan samma sak som att knulla i en kanot - fucking close the water 

-
- Levertransplanterad
ÖL
Egentligen är det mycket beroemde på situationen.
En gråkall Novemberdag är det inte helt fel att slinka in på The Loft och ta en pint Guiness.
Till julen tar jag gärna en ale (Hobgobblin eller Bishops finger går alltid ner).
På sommaren så passar en ljus tjeckisk lager oftast bäst (Gambrinus eller Krusovice).
Om man befinner sej vid medelhavet eller liknande så tar jag gärna en riktigt ljus och frisk öl från det lokala sortimentet.
En sak att tänka på är att aldrig, aldrig sammankoppla Amerikansk Budweiser med dess tjeckiska namne. Den tjeckiska varianten är riktigt god medan den amerikanska på sin höjd kan användas för att dränka råttor.
Min röst föll dock på mörkt öl.
En gråkall Novemberdag är det inte helt fel att slinka in på The Loft och ta en pint Guiness.
Till julen tar jag gärna en ale (Hobgobblin eller Bishops finger går alltid ner).
På sommaren så passar en ljus tjeckisk lager oftast bäst (Gambrinus eller Krusovice).
Om man befinner sej vid medelhavet eller liknande så tar jag gärna en riktigt ljus och frisk öl från det lokala sortimentet.
En sak att tänka på är att aldrig, aldrig sammankoppla Amerikansk Budweiser med dess tjeckiska namne. Den tjeckiska varianten är riktigt god medan den amerikanska på sin höjd kan användas för att dränka råttor.
Min röst föll dock på mörkt öl.
-
- Levertransplanterad
ÖL
rex wrote:Loft?Hobgobblin?Bishops finger? Kan ju vi bonnläppar knappt stava till ju. Klart att Stockholmarn skulle komma här och snobba,va....

Det har inget med snobberi att göra.
The Loft är en pub i Stockholm som frekventeras mestadels av irländare (och till och från av Ozzman)eftersom dom enligt Irländarna själva har den bästa guinessen i Stockholm, puben som sådan är så långt från snobbig det öht går att komma.
Vad gäller dom andra ölsorterna så finns dom i bolagets standardsortiment så det är inget snobberi med dom heller.
Satans bondkanin!
I Dalsland dricker ni väl fortfarande Chess, Top och starkbock
-
- Levertransplanterad
ÖL
Glöm inte Parador och California whiterex wrote:Hehe,ja...och om vi skulle vilja känna oss som det fina folket(Stockholmare) och ta oss ett glas vin så går vi och inhandlar en flaska Kir till matenSom aperetif föredrar vi klassikern Aurora! Gärna solvarm
![]()

ÖL
tur att den fanns nån mer än jag som gillade amerikansk budweiser.
jag är född i fel land tror jag.. skulle nog varit amerikan
ÖL
En själsfrände!! Allt,allt med USA är ascoolt och urfräckt!! Särskilt då bärsen,maten,bilarna,inställningen,ja allt!Felix wrote:tur att den fanns nån mer än jag som gillade amerikansk budweiser.
THE AMERICAN WAY!!

ÖL
tycker om stora saker gör amerikanarna oxå.
bilar, boobs m.m
helvete vad lång tid det gått sen jag var där. ungefär 12 år sen
bilar, boobs m.m

helvete vad lång tid det gått sen jag var där. ungefär 12 år sen
-
- Site Admin
ÖL
Jag tycker om sånt öl man blir full av (dock inte allt för mörka öl).
-
- Levertransplanterad
ÖL
Svenskt öl - Zeunerts
Utländskt - Staropramen
Utländskt - Staropramen
-
- Levertransplanterad
ÖL
on 01/19/2006 at 01:29:42, LumberJack wrote:Utländskt - Staropramen [/quote]
God men ack så dyr.
Prova Gambrinus, Krusovice eller Starobrno, precis lika goda tjeckiska öl och bra mycket billigare.
God men ack så dyr.
Prova Gambrinus, Krusovice eller Starobrno, precis lika goda tjeckiska öl och bra mycket billigare.