Hemköp, white trashfruntimmer och smaksatta sugrör
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Snålhet är en riktigt vidrig sjukdom som gör människor till asociala svin. Att vara sparsam är däremot något sunt.
Själv hoppas jag kunna spara 5-6 000 spänn den här månaden. Jag har nämnligen fördubblat min inkomst från och med denna månad sedan min tid som student. Men det är nog bara denna månad jag kan spara sådana summor.
Själv hoppas jag kunna spara 5-6 000 spänn den här månaden. Jag har nämnligen fördubblat min inkomst från och med denna månad sedan min tid som student. Men det är nog bara denna månad jag kan spara sådana summor.
-
- Levertransplanterad
Lumberjack:
Jag vet inte hur många jag har frågat om de vill hänga med till valfritt land och stad men får oftast svaret att de inte har råd.
-"Har du inte råd? Det var som faan! Du är alltså fyrtio år och saknar inkomst? Det var eget minsann!"
Ja, då får jag mig en utläggning om lån som ska betalas, skulder som håller på att förfalla osv, osv.
Hade de varit snåla så hade de haft pengar och hade kunnat göra något på sin fritid istället för att sitta och glo i sina belånade hem.
Tvärtom, fattigdom och skulder gör folk till asociala tråkmånsar som får fullständigt begränsade liv.Snålhet är en riktigt vidrig sjukdom som gör människor till asociala svin.
Jag vet inte hur många jag har frågat om de vill hänga med till valfritt land och stad men får oftast svaret att de inte har råd.
-"Har du inte råd? Det var som faan! Du är alltså fyrtio år och saknar inkomst? Det var eget minsann!"
Ja, då får jag mig en utläggning om lån som ska betalas, skulder som håller på att förfalla osv, osv.
Hade de varit snåla så hade de haft pengar och hade kunnat göra något på sin fritid istället för att sitta och glo i sina belånade hem.
-
- Levertransplanterad
Exempel på snålhet: Du ber en kompis om hjälp med att hämta en bil i en inte allt för närliggande stad. Kompis erbjuder sig att hjälpa till bara du står för soppan. Sopparäkningen landar på 980 spänn, du ger kompisen en tusenlapp och kräver tillbaka en tjuga.
Det min vän, är snålhet. En sjukdom.
Sparsam är att inte leva över sina tillgångar och alltid se till att ha en rejäl ekonomisk buffert.
Det min vän, är snålhet. En sjukdom.
Sparsam är att inte leva över sina tillgångar och alltid se till att ha en rejäl ekonomisk buffert.
on 09/30/2007 at 22:53:57, GammalHardrockare wrote:Lumberjack:
Tvärtom, fattigdom och skulder gör folk till asociala tråkmånsar som får fullständigt begränsade liv.
Hade de varit snåla så hade de haft pengar och hade kunnat göra något på sin fritid istället för att sitta och glo i sina belånade hem. [/quote]
Vi kan också tänka oss en kuf som ingen har nåt gemensamt med därför att han lever ett liv som de flesta andra ger på båten i 20-årsåldern och att folk inte förstår vad det skall vara för vits med att besöka ett nytt land varje år.
Apropå asociala tråkmånsar alltså
Tvärtom, fattigdom och skulder gör folk till asociala tråkmånsar som får fullständigt begränsade liv.
Hade de varit snåla så hade de haft pengar och hade kunnat göra något på sin fritid istället för att sitta och glo i sina belånade hem. [/quote]
Vi kan också tänka oss en kuf som ingen har nåt gemensamt med därför att han lever ett liv som de flesta andra ger på båten i 20-årsåldern och att folk inte förstår vad det skall vara för vits med att besöka ett nytt land varje år.
Apropå asociala tråkmånsar alltså

-
- Levertransplanterad
on 09/30/2007 at 22:53:57, GammalHardrockare wrote:Lumberjack:
Om någon frågar om jag vill göra något som jag inte har lust med så brukar jag också skylla på att jag inte har råd
Om någon frågar om jag vill göra något som jag inte har lust med så brukar jag också skylla på att jag inte har råd

-
- Levertransplanterad
Rex:
Men det var väl själva fan!
Jag lever inte som jag gjorde när jag var 20 år för helvete!
Men jag har prövat på både ungkarlsliv, oansvarigt fylleliv, familjeliv, samboliv och särboliv. Särbolivet passar mig bäst och en gubbe bakom en gräsklippare i ett sovande och lobotomerat villaområde med skulder, skägg, kulmage och flint tänker jag inte bli!
Öh... Eller, flint har jag ju. *Morr!*
Men i alla fall, ett enda fel av fyra är inte så illa i min ålder måste jag säga!
Men det var väl själva fan!
Jag lever inte som jag gjorde när jag var 20 år för helvete!
Men jag har prövat på både ungkarlsliv, oansvarigt fylleliv, familjeliv, samboliv och särboliv. Särbolivet passar mig bäst och en gubbe bakom en gräsklippare i ett sovande och lobotomerat villaområde med skulder, skägg, kulmage och flint tänker jag inte bli!
Öh... Eller, flint har jag ju. *Morr!*
Men i alla fall, ett enda fel av fyra är inte så illa i min ålder måste jag säga!

-
- Levertransplanterad
Fan, de är odryga de där sugrören. Sju stycken och nästan två liter lättmjölk har det gått åt ikväll till pizzan. Men gott är det!
on 10/05/2007 at 22:54:27, GammalHardrockare wrote:och en gubbe bakom en gräsklippare i ett sovande och lobotomerat villaområde med skulder, skägg, kulmage och flint tänker jag inte bli! [/quote]
Nä men en gubbe bakom en Dator som som försöker inbilla sig att sysslolösheten är såå kravlös och skön,det går bra?
Nä men en gubbe bakom en Dator som som försöker inbilla sig att sysslolösheten är såå kravlös och skön,det går bra?
-
- Levertransplanterad
Rex:
Men kravlöshet ÄR ju bra, då behöver man inte gå sysslolös, då kan man göra det man vill! Och vill man vara sysslolös, ja då är man det för det är det man vill vara.
Eller vill du klippa gräs efter jobbet? Är det vad du vill egentligen?
Jag har valmöjligheterna. Jag vill antingen jobba under helgerna, slöa vid datorn eller åka någonstans. Du måste ta hänsyn till saker som MÅSTE göras det behöver inte jag.
Men kravlöshet ÄR ju bra, då behöver man inte gå sysslolös, då kan man göra det man vill! Och vill man vara sysslolös, ja då är man det för det är det man vill vara.
Eller vill du klippa gräs efter jobbet? Är det vad du vill egentligen?
Jag har valmöjligheterna. Jag vill antingen jobba under helgerna, slöa vid datorn eller åka någonstans. Du måste ta hänsyn till saker som MÅSTE göras det behöver inte jag.
on 10/07/2007 at 10:22:53, GammalHardrockare wrote:Rex:
Och vill man vara sysslolös, ja då är man det för det är det man vill vara.
[/quote]
Nä,det är bara för att du inte orkar ta dig för nåt annat,håglös helt enkelt!
Du sa det själv i en annan tråd,om du inte jobbat så hade du varit trött och seg idag,då rår du ju inte själv över din tillvaro om du måste jobba för att känna dig som en människa.
Och vill man vara sysslolös, ja då är man det för det är det man vill vara.
[/quote]
Nä,det är bara för att du inte orkar ta dig för nåt annat,håglös helt enkelt!
Du sa det själv i en annan tråd,om du inte jobbat så hade du varit trött och seg idag,då rår du ju inte själv över din tillvaro om du måste jobba för att känna dig som en människa.
-
- Levertransplanterad
Rex:
Då hade vi nämligen gjort det vi hade velat göra, vi hade levt livet. Vi hade tjänat miljoner på våra hobbies, vi hade blivit miljonärer på våra lekar helt enkelt.
Exempel på folk som har lyckats är alla dessa rika författare, rockmusiker, racerstjärnor m.m. De har blivit miljonärer på sina lekar helt enkelt.
Va fan, vem fan ser upp till sådana som dig eller mig? Ingen! Ungdomarna har oss som avskräckande exempel och våra jämnåriga märker oss inte för de lever samma sövande liv.
Vi lämnar inga avtryck efter oss, ingen kommer att skriva om oss, ingen kommer att komponera några rocklåtar om våra liv.
Fan, ingen ser inte ens ned på oss. Vi finns inte. Vi har redan försvunnit.
Ja, det också. Därför är det bra med extrajobb under helgerna. Då kommer man igång. Du måste också jobba under helgerna, gratis, åt dig själv... Hur kul är det?Nä,det är bara för att du inte orkar ta dig för nåt annat,håglös helt enkelt!
Och det är det jag menar med att både du och jag och de flesta andra aldrig lyckades, vi nådde aldrig fram. Hade vi lyckats så hade vi inte behövt jobba under helgerna, vi hade aldrig varit trötta och håglösa, vi hade inte ens haft denna diskussion!då rår du ju inte själv över din tillvaro om du måste jobba för att känna dig som en människa.
Då hade vi nämligen gjort det vi hade velat göra, vi hade levt livet. Vi hade tjänat miljoner på våra hobbies, vi hade blivit miljonärer på våra lekar helt enkelt.
Exempel på folk som har lyckats är alla dessa rika författare, rockmusiker, racerstjärnor m.m. De har blivit miljonärer på sina lekar helt enkelt.
Va fan, vem fan ser upp till sådana som dig eller mig? Ingen! Ungdomarna har oss som avskräckande exempel och våra jämnåriga märker oss inte för de lever samma sövande liv.
Vi lämnar inga avtryck efter oss, ingen kommer att skriva om oss, ingen kommer att komponera några rocklåtar om våra liv.
Fan, ingen ser inte ens ned på oss. Vi finns inte. Vi har redan försvunnit.
on 10/07/2007 at 10:39:04, GammalHardrockare wrote:Fan, ingen ser inte ens ned på oss. Vi finns inte. Vi har redan försvunnit. [/quote]
Jodå,var inte lessen,jag ser ner på dig där du sitter i din etta och surar
Jodå,var inte lessen,jag ser ner på dig där du sitter i din etta och surar

-
- Levertransplanterad
Rex:
Jag surar för helvete inte!
Jag surar för helvete inte!
on 10/07/2007 at 10:43:24, GammalHardrockare wrote:Rex:
Jag surar för helvete inte! [/quote]
Nänä,filosoferar då,eller vad du nu gör.
Jag surar för helvete inte! [/quote]
Nänä,filosoferar då,eller vad du nu gör.