Hemköp, white trashfruntimmer och smaksatta sugrör
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Rex:
Vad gör du då - Bara vandrar fram utan att reflektera över någonting?
Förr eller senare så kommer det ikapp Rex, det gör det.
Förr eller senare så kommer det ikapp Rex, det gör det.
on 10/07/2007 at 11:08:26, GammalHardrockare wrote:Rex:
[/quote]
Nädå,det vet du att jag inte gör....men man kanske måste försöka att inte grunna FÖR mycket.
OBS! Ingen moralpredikan på något sätt
[/quote]
Nädå,det vet du att jag inte gör....men man kanske måste försöka att inte grunna FÖR mycket.
OBS! Ingen moralpredikan på något sätt

-
- Levertransplanterad
Rex:
Det är just det, jag har inte grunnat tillräckligt mycket. Jag bara lät tiden gå, vandrade på så att säga tills tiden gick ut.
Det är just det, jag har inte grunnat tillräckligt mycket. Jag bara lät tiden gå, vandrade på så att säga tills tiden gick ut.
Ja....det blir nog lätt så tror jag. Men att "tiden gått ut" vet jag inte? Du är ju i din krafts dagar vetja! 

-
- Levertransplanterad
Rex:
Och bättre ska det bli!
Och bättre ska det bli!
-
- Levertransplanterad
on 10/07/2007 at 10:39:04, GammalHardrockare wrote: Va fan, vem fan ser upp till sådana som dig eller mig? Ingen! Ungdomarna har oss som avskräckande exempel och våra jämnåriga märker oss inte för de lever samma sövande liv.
Vi lämnar inga avtryck efter oss, ingen kommer att skriva om oss, ingen kommer att komponera några rocklåtar om våra liv.
Fan, ingen ser inte ens ned på oss. Vi finns inte. Vi har redan försvunnit. [/quote]
Varför känner du att du måste "lämna avtryck", bli omskriven och/eller ha ungdomar som ser upp till dej?
Jag själv är fullt nöjd om jag kan uppfostra min dotter så hon får det bättre än mej och att hon i vuxen ålder tycker att jag varit en ok pappa, större krav på eftermäle har jag inte.
Om ungdomar skulle se upp till mej skulle jag bli rädd eftersom ungdomar nästan utan undantag ser upp till idioter.
Vi lämnar inga avtryck efter oss, ingen kommer att skriva om oss, ingen kommer att komponera några rocklåtar om våra liv.
Fan, ingen ser inte ens ned på oss. Vi finns inte. Vi har redan försvunnit. [/quote]
Varför känner du att du måste "lämna avtryck", bli omskriven och/eller ha ungdomar som ser upp till dej?
Jag själv är fullt nöjd om jag kan uppfostra min dotter så hon får det bättre än mej och att hon i vuxen ålder tycker att jag varit en ok pappa, större krav på eftermäle har jag inte.
Om ungdomar skulle se upp till mej skulle jag bli rädd eftersom ungdomar nästan utan undantag ser upp till idioter.
Last edited by ozzman on 07 Oct 2007, 14:27, edited 1 time in total.
Ni behöver inte vara oroliga, jag ser upp till er i allafall 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Uy:
Tack! Men du är ung, du ska ha högre mål än så här i livet. Du ska förverkliga dina drömmar.
Ta Retepnoslack t ex, han närmar sig trettio men kör fortfarande sin grej. Han ger inte upp trots att han säkert får höra från folk att det är dags att bli vuxen osv.
Men han är säkerligen den lyckligaste av oss. När han sitter vid sitt ritblock eller skrivmaskin och känner flytet komma så lever han verkligen, då är han kungen i sitt rike, bäst i världen. Den känslan finns det inget som slår. Jag vet för jag var likadan men gav upp mycket tidigt. Skitjobb och allmän förvirring och en önskan att passa in och göra "sin plikt" kom i vägen för mig.
När man är ung så har man naiva och ungdomliga drömmar om framtiden.
Jag tror att meningen med livet är att förverkliga sin ungdoms drömmar. De som gör det och lyckas, ja det är de som är de lyckligaste människorna. Det är de som har LYCKATS.
Det är dessa människor jag syftar på när jag skriver om människor som har lyckats.
Så skit i omgivningens krav, skit i vuxenvärlden och deras tråkiga liv. De försökte aldrig förverkliga sin ungdoms drömmar och nu lindar de in sina egna misslyckanden i fraser som "man ska jobba och göra rätt för sig" osv.
Jag gick på det där skitsnacket. Det behöver inte du göra.
Tack! Men du är ung, du ska ha högre mål än så här i livet. Du ska förverkliga dina drömmar.
Ta Retepnoslack t ex, han närmar sig trettio men kör fortfarande sin grej. Han ger inte upp trots att han säkert får höra från folk att det är dags att bli vuxen osv.
Men han är säkerligen den lyckligaste av oss. När han sitter vid sitt ritblock eller skrivmaskin och känner flytet komma så lever han verkligen, då är han kungen i sitt rike, bäst i världen. Den känslan finns det inget som slår. Jag vet för jag var likadan men gav upp mycket tidigt. Skitjobb och allmän förvirring och en önskan att passa in och göra "sin plikt" kom i vägen för mig.
När man är ung så har man naiva och ungdomliga drömmar om framtiden.
Jag tror att meningen med livet är att förverkliga sin ungdoms drömmar. De som gör det och lyckas, ja det är de som är de lyckligaste människorna. Det är de som har LYCKATS.
Det är dessa människor jag syftar på när jag skriver om människor som har lyckats.
Så skit i omgivningens krav, skit i vuxenvärlden och deras tråkiga liv. De försökte aldrig förverkliga sin ungdoms drömmar och nu lindar de in sina egna misslyckanden i fraser som "man ska jobba och göra rätt för sig" osv.
Jag gick på det där skitsnacket. Det behöver inte du göra.
-
- Levertransplanterad
on 10/07/2007 at 16:20:37, uy wrote:Ni behöver inte vara oroliga, jag ser upp till er i allafall
[/quote]

Stackars jävel. Om du skall se upp till någon kan det åtminstone vara någon cool som Charles Bukowski eller Ozzy

Stackars jävel. Om du skall se upp till någon kan det åtminstone vara någon cool som Charles Bukowski eller Ozzy
-
- Levertransplanterad
Idag var jag tvungen att handla på Hemköp igen. Förvånansvärt tomt på pack och slödder men säg det lugn som varar. När det var dags att betala så var det dags igen.
-"Undrar om jag kommer att bli arg?"
Tänkte jag när kassörskan höll på att slå in mina få varor.
Jag köpte:
Två röda äpplen.
Två bananer.
En påse med ett kilo broccoli.
Två påsar stuvad spenat.
En förpackning påläggskinka.
Fyra tomater.
En förpackning osötat fullkornsbröd.
En liten påse med cashewnötter.
Jodå, jag blev arg. Detta lilla gick på 152 kr, ETTHUNDRAFEMTIOTVÅ KRONOR!
Hur i helvete kan det vara tillåtet att ta ut sådana priser? Det är ju för fan ocker! Kriminellt!
Det verkar som om jag alltid kommer att vara helförbannad när jag lämnar den jävla affären.
-"Undrar om jag kommer att bli arg?"
Tänkte jag när kassörskan höll på att slå in mina få varor.
Jag köpte:
Två röda äpplen.
Två bananer.
Två påsar stuvad spenat.
Fyra tomater.
Jodå, jag blev arg. Detta lilla gick på 152 kr, ETTHUNDRAFEMTIOTVÅ KRONOR!
Hur i helvete kan det vara tillåtet att ta ut sådana priser? Det är ju för fan ocker! Kriminellt!
Det verkar som om jag alltid kommer att vara helförbannad när jag lämnar den jävla affären.
-
- Levertransplanterad
on 10/16/2007 at 20:36:43, GammalHardrockare wrote: Jag köpte:
Två röda äpplen.
Två bananer.
Två påsar stuvad spenat.
Fyra tomater.
[/quote]
Vad är det där för jävla fjollhandling?
Har du blivit vegan eller nåt?
En riktig inköpslista ser ut som följer:
- 1 kg ryggbiff
- 500 g bearnaisesås
- 1 karta ägg
- Korv, massor av korv
- 5 kg potatis
- 3 paket stekfläsk
- 4 flak folköl
- Västerbottenost
- Rågkakor
Broccoli, pfffft.
Två röda äpplen.
Två bananer.
Två påsar stuvad spenat.
Fyra tomater.
[/quote]
Vad är det där för jävla fjollhandling?
Har du blivit vegan eller nåt?
En riktig inköpslista ser ut som följer:
- 1 kg ryggbiff
- 500 g bearnaisesås
- 1 karta ägg
- Korv, massor av korv
- 5 kg potatis
- 3 paket stekfläsk
- 4 flak folköl
- Västerbottenost
- Rågkakor
Broccoli, pfffft.
-
- Levertransplanterad
Josey Wales:
Ja, det är en riktig jävla fjollhandling men jag käkar sunt under vardagarna. På helgerna däremot så blir det godsaker.
Broccoli, spenat, Omega-3, granatäpple + massa andra frukter vräker jag i mig under vardagarna. Jag är livrädd för cancer och andra dödliga sjukdomar. Broccoli minskar bl a risken för cancer med över trettio procent. Jag käker tre kilo broccoli i veckan!
Granatäpple, spenat m.m. är också jävligt nyttigt motverkar mycket hemskheter.
Ja, det är en riktig jävla fjollhandling men jag käkar sunt under vardagarna. På helgerna däremot så blir det godsaker.
Broccoli, spenat, Omega-3, granatäpple + massa andra frukter vräker jag i mig under vardagarna. Jag är livrädd för cancer och andra dödliga sjukdomar. Broccoli minskar bl a risken för cancer med över trettio procent. Jag käker tre kilo broccoli i veckan!
Granatäpple, spenat m.m. är också jävligt nyttigt motverkar mycket hemskheter.
-
- Levertransplanterad
GH:
Visst är det så och jag skall villigt erkänna att jag också försöker äta mer grönsaker men det är fan så svårt tycker jag.
Visst är det så och jag skall villigt erkänna att jag också försöker äta mer grönsaker men det är fan så svårt tycker jag.
-
- Levertransplanterad
Josey Wales:
Broccoli och spenat tycker jag är rätt så ok faktiskt. Under vardagarna så gör jag som så att jag kokar ett halvkilo broccoli separat, dränker det sedan i stuvad spenat och smäller i mig innan jag käkar den vanliga middagen. Det fyller två funktioner, dels så får jag i mig det nyttiga och dels så fyller det upp en smula så jag vräker inte i mig så mycket av det andra käket.
Granatäpplena är värre, smakar fasansfullt men så hittade jag detta:
http://www.halsans.com/?contentpage=sho ... =43&id=496
Broccoli och spenat tycker jag är rätt så ok faktiskt. Under vardagarna så gör jag som så att jag kokar ett halvkilo broccoli separat, dränker det sedan i stuvad spenat och smäller i mig innan jag käkar den vanliga middagen. Det fyller två funktioner, dels så får jag i mig det nyttiga och dels så fyller det upp en smula så jag vräker inte i mig så mycket av det andra käket.
Granatäpplena är värre, smakar fasansfullt men så hittade jag detta:
http://www.halsans.com/?contentpage=sho ... =43&id=496
Last edited by gammalhardrockare on 17 Oct 2007, 20:46, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Stuvad spenat är ju gott.
Om jag skall få i mej grönsaker förutom paprika, tomat och gurka så måste det nog nästan vara stuvat eller gratinerat för att jag skall tycka det är gott.
Om jag skall få i mej grönsaker förutom paprika, tomat och gurka så måste det nog nästan vara stuvat eller gratinerat för att jag skall tycka det är gott.