Förvirring kring reportage...

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Post by Långis »

Jag tänkte vänta lite med den här infon tills jag funnit ett eget exemplar av tidningen,men kanske är bästa sättet att få tag på den att släppa omslaget...

För ett tag sen fann jag av en total slump ett sönderrunkat eddiereportage från en porrblaska här hemma. Jag kände igen det från Stefan Jansson sida där det står det att det är från Stopp nr 10 1990.
Jag hade samma reportage, men det visade sig vara en helt annan tidning: Nya fibban nr 44/45 1990.
Fann ett färskare exemplar hos en tidningshandlare, men jag kompromissade lite med Overkill och han fick denna tidning så köpte jag lite andra som jag saknade....

Det har visat sig nu att det inte finns något reportage i Stopp nr 10. Infon Stefan Janssons sida är alltså helt galen.
Så, för att göra en lång historia kort. VILL HA!!!

Image

Tar man en titt på den tidning jag har så förstår man kanske varför jag vill byta:

Image
Last edited by Långis on 23 Feb 2006, 15:49, edited 1 time in total.
yommyn
Helgfyllo

Post by yommyn »

finns det inte en tidning som heter fib aktuellt stopp? eller hette den bara stopp?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

Stopp aktuellt hette den väl?
felix
Obotlig alkoholist

Post by felix »

mig veterligen hette den bara stopp

har ett kassettband och där står det bara stopp, inget mer.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

För att röra till det ännu mer så ska ju även samma repotage finnas i ett nummer av Heavy Mental - årminstonde så är texten snarlik i alla fall, lite andra bilder dock. Det finns på Stefan Janssons sida tror jag.
Synd att gamla porrtidningar ska vara så svåra (förhållandevis) att hitta i bra skick, men det är väl en förbrukningsvara så att säga.

Såg på Tradera för nån dag sen ett helt paket med gamla tidningar och urklipp med Eddie, såg ut att vara uteslutande från 80-talet alltihop. Massa urklipp från dags/kvälls, och lokaltidningar. Nån här som har nått sånt sparat ? jag har lite sånt också, men då från senare år som jag har klippt ur själv.

uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Det har dykt upp ett gäng på tradera nu.
http://www.tradera.com/auction/aid_25160748
http://www.tradera.com/auction/aid_25160818
http://www.tradera.com/auction/aid_25160941
http://www.tradera.com/auction/aid_25161031

fan, vad grejer. men jag skulle aldrig ebtala 200 kr för ett enstaka urklipp. Det får nog va ett gäng då.
Last edited by uy on 26 Feb 2006, 19:51, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Jag her ett nummer av aktull rapport där Eddie är med, det var efter att han "hängde sej". Har den i källaren så ska kolla villket nummer det är.
Långis

Post by Långis »

Wiking: Vad är det för reportage?
Det är egentligen fantastiskt att det fortfarande dyker upp reportage som man aldrig ett tidigare. Det finns säker en jäkla massa där ute som borde scannas in och lägags upp fort som bara den!
Last edited by Långis on 02 Mar 2006, 20:56, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Långpanna wrote:Wiking: Vad är det för reportage?
Det är egentligen fantastiskt att det fortfarande dyker upp reportage som man aldrig ett tidigare. Det finns säker en jäkla massa där ute som borde scannas in och lägags upp fort som bara den!
Det är en intervju med Eddie, eller om Errol som berättar om Eddie. Det var väl strax efter att Eddie hängt sej i värmlands skogar. Tror till och med han nämner vad platsen heter. Har inte kollat än, får bege mej ner i källaren och se efter.
Post Reply