Snott Eddies artistnamn!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

http://www.meduza.nu/forum.asp Vilka svin, särskilt när dom vet om att Errol hade Meduza som artist namnImage
Last edited by E-M on 30 Mar 2006, 10:41, edited 1 time in total.
yommyn
Helgfyllo

Snott Eddies artistnamn!

Post by yommyn »

Vi tar och stryper dom jävlarna... Vi skickar dit Frisse Frisén han gillar dessutom Hårdrock
uy
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by uy »

Man kan ju länka till dem på Löfbergs gamla forum, så kanske idioterna börjar sabba det forumet också.
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist

Snott Eddies artistnamn!

Post by Eddie »

De har ju tagit sitt namn efter Eddie Meduza
yommyn
Helgfyllo

Snott Eddies artistnamn!

Post by yommyn »

Tjaa du kanske borde leva efter dina visdomsord själv, du kanske borde fråga löfberg varför skivan dröjer innan du säger att han börjat om på dagis å luras
grr wrote:Ni MÅSTE skämta.. Jag är 99 på att det där powermetalbandet inte har en aning om vem gubben som kallade sig Eddie Meduza var. Varför skulle de vilja ta hans namn? Slå upp ordet Meduza/Medusa i en ordbok, pojkar! Lär er lite fakta och snacka sedan.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Som Tommy säger: Grr DU borde kanske läsa på lite....... Jag har mailat till dom och dom vet mycket väl vem Eddie Meduza var, dom säger att dom har växt upp med Eddie Meduzas musik. Men dom valde ändå att ta Eddies artist namn. Dom håna även Eddie genom att säga att det inte har "hjälpt dom att bli kända i Norden genom att kalla sig Meduza".

Anledningen till att dom heter Meduza var att dom ville heta Medusa men så fanns det redan ett band som hette det. Så dom satte dit ett Z istället, som sagt dom visste mycket väl vem Eddie Meduza var.
Last edited by E-M on 28 Mar 2006, 16:38, edited 1 time in total.
Långis

Snott Eddies artistnamn!

Post by Långis »

Eddie är ju synonymt med Meduza med "Z", det är lite av hans varumärke och han är i stort sett ensam om detta, därför kan det se lite konstigt ut om ett band som inte har något med Eddie att göra använder sig av hans signum... min åsikt.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Håller med Långis, det är ju lite intressant med att dom inte ville heta Medusa (som don ville) för att det fanns ett annat band som hette det. Men att kalla sig Meduza tyckte dom var okej.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Fin kanslisvenska, låter som en byråkrat.

Javisst jag har stulit Eddie Meduza ifrån Eddie, men för det första är inget som jag tjänar pengar på direkt eller har för avsikt att bli känd eller något.
För det andra så är jag ingen artist direkt så det är nog inte så många som vet om att jag kallar mig EddieMeduza på ett forum för fans till Eddie. Och så kallar jag mig EddieMeduza för att jag vill hylla honom. Vilket borde vara ganska uppbenbart på ett forum för fans till Eddie

Hade varit roligt att se din lista på allt som hette Meduza och inte Medusa innan 1978.

Sedan så är det snarare du som blåser upp den här diskussionen, jag reagerade på att dom kallade sig Meduza, dom är svenskar och dom visste mycket väl att Eddie kallade sig Eddie Meduza. Även det att dom inte ville heta Medusa för det ville dom så gärna, men så fanns det ett band som redan hette det. Då bytte dom till Meduza som dom tyckte var okej fast Eddie kallade sig Eddie Meduza, som jag har skrivit förut.

Det är möjligt att jag överreagerade lite först men Meduzafan som jag är så var det min första reaktion. Men jag står fortfarande fast vid min åsikt att dom mycket väl kunde heta något annat.
Last edited by E-M on 29 Mar 2006, 13:22, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin

Snott Eddies artistnamn!

Post by Jungbacka Erik »

Flyttade tråden hit eftersom den kanske inte handlar om nyheter? Verkar inte som diskussionen kommer så mycket längre heller, men det är upp till er att avgöra Image
ozzman
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by ozzman »

EddieMeduza wrote:Håller med Långis, det är ju lite intressant med att dom inte ville heta Medusa (som don ville) för att det fanns ett annat band som hette det. Men att kalla sig Meduza tyckte dom var okej.
Faktum är att man inte får inregistrera ett band hos bl.a. STIM som har samma namn som något redan existerande band så att byta ut en bokstav får väl anses som ok. Det är tom. ganska vanligt att så sker enligt vad jag hört.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Grr: Fy fan vad du tjatar, jag tycker helt enkelt att det är fel av dom att ta Meduza som artist namn, det är vad jag tycker. Du tycker tydligen inte det så enkelt är det. Vi har olika åsikter inget mer med det. Hur blev det med listan förresten?

Det är jävligt jobbigt med att du håller på att praka på mig saker som jag inte ens har sagt, som att jag "underkskattar folks intelligenskvot" o.s.v. det är något du har kommit på själv, genom att förvränga det jag säger. T.ex. det du har skrivit "....påstå att om inte Errol "uppfunnit" att man kan byta ut ett "S" mot ett "Z" så hade ingen i världshistorien kommit på det". Skulle vara roligt om du kunde visa var jag har skrivt det.

Du glider också ifrån själva grejen genom att skriva en massa skit. Du verkar inte riktigt fatta vad allt det här handlar om. Jag skiter om i om det är lagligt eller inte att ta en annas artistnamn, det är principen att jag tycker det är fel av dom att kalla sig Meduza, för 111:e gången.

Jag tänker inte argumentera om det här mera, jag ser ingen mening med det. Jag har fått sagt det jag vill, att jag tycker det är fel och det tycker jag fortfarande. Du tycker inte det. Hoppas att vi kan lämna det här nu, båda har fått sagt det vi vill.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Vill inte disskutera det här mera som sagt, skulle bara säga att jag naturligtvis menar Meduza med Z vilket jag trodde att du hade fattat. Och monstertrucken tog det namnet efter Eddie, nu menar jag inte att hon har tagit det för att Eddie hette så utan efter i kronologisk ordning.

Mycket trrrrrrevilgt diskuterande!
Långis

Snott Eddies artistnamn!

Post by Långis »

Jepp, polypmaneterna stavas dessutom med "S" och nu handlar väl diskussionen om Meduzor med "Z", något som eddie väl kan påstås vara först med i detta land?

Meduza med "Z" är i norden mycket förknippat med allas vår store idol och bandet borde naturligtvis ha tänkt på att de omöjligt skulle kunna undgå att förknippas med Eddie.

Tror jag läst nån intervju där de sagt sig vara medvetna om detta, men att Norden inte är deras huvudmarknad....
Last edited by Långis on 29 Mar 2006, 23:08, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Snott Eddies artistnamn!

Post by E-M »

Varför skulle det vara uppenbenbart att folk inte vill diskutera med dig då? Vill bara säga att jag naturligtvis vet jag att Medusa, polypmaneternas "förökning" stavas med S.

Och det med Meduza med Z, det trodde jag att Grr hade kopplat det när jag skrev. "Hade varit roligt att se din lista på allt som hette Meduza och inte Medusa innan 1978".

Eddie var ju inte så känd i Norden, men han var nog ganska känd på vissa ställen i Norge där han spelade. Kanske lite mer folk känner till honom då filmen som Bodil Furu gjorde har visats på kortfilmsfestivaler runt om i Norden.
Last edited by E-M on 30 Mar 2006, 14:32, edited 1 time in total.
Post Reply