Hur klarar man lappen?
Moderator: hakan
Hur klarar man lappen?
Kämpa på och ge aldrig upp. Teoriboken är inte så dryg att läsa. Jag har själv läst den två gånger. Kör också mycket hemma, då behöver du inte ta lika många lektioner.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Jag tror att du oroar dig lite för mycket över det med teorin. Det är inte så svårt har själv tagit traktor-kort. Det är 4 altervativ och då brukar ett av dom vara helt åt helsike, oftast räcker det med sunt förnuft. Uppkörningen känner jag ingen som har kuggat på, inte ens min syrra och hon kör inte så jätte bra.
-
- Site Admin
Hur klarar man lappen?
Teoridelen klarar man lätt bara man tänker logiskt. Trafikmärken och sånt e ju bra att kunna också 

-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Grr:
Körkortet klarar du lätt! Jag tog körkort i sen ålder och trodde det skulle vara besvärligt som fan men det var löjligt enkelt. Läs bokhelvetet en gång och sedan sätter du dig vid datorn och gör de där delproven tills du får alla rätt (Brukar räcka med två gånger) och sedan går du och gör teoriprovet.
När det gäller uppkörningen så finns det en regel: Var hela tiden uppmärksam och se till så att kontrollanten verkligen ser att du är uppmärksam. Kör sakta vid t ex höga häckar (Ungjävlar kan springa ut), kolla ofta i backspegeln (och gör det tydligt så att kontrollanten märker det), tänk hela tiden på högerregeln vid korsningar, bromsa in och titta överdrivet åt höger varje gång och var allmänt försiktig helt enkelt. Då bör du klara det.
Körkortet klarar du lätt! Jag tog körkort i sen ålder och trodde det skulle vara besvärligt som fan men det var löjligt enkelt. Läs bokhelvetet en gång och sedan sätter du dig vid datorn och gör de där delproven tills du får alla rätt (Brukar räcka med två gånger) och sedan går du och gör teoriprovet.
När det gäller uppkörningen så finns det en regel: Var hela tiden uppmärksam och se till så att kontrollanten verkligen ser att du är uppmärksam. Kör sakta vid t ex höga häckar (Ungjävlar kan springa ut), kolla ofta i backspegeln (och gör det tydligt så att kontrollanten märker det), tänk hela tiden på högerregeln vid korsningar, bromsa in och titta överdrivet åt höger varje gång och var allmänt försiktig helt enkelt. Då bör du klara det.
Hur klarar man lappen?
vad har du för trafikskola där det kostar 400 varje gång du ska göra testen på datorn?grr wrote:Ska dit idag med, men det kostar 400 varje gång.

Det är det programmet som används när man gör provet, men det är fler frågor. För att bli godkänd ska man ha 52 av 65.
På uppkörningen ska du inte bli nervös för dem där jävla socialfallen som du ska köra upp för. Tänk på att dem lever på sånna som oss. Planera körningen i förväg, och titta alltid ordentligt innan du kör ut i kprsningar och rondeller. Se tilla att inte ge handledaren någon anledning till att ingripa, för då blir du automatiskt kuggad.
Själv har jag uppkörning i morgon. Då kan du tänka "Klarar en galning som uy att ta körkort så gör jag det med".

-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Eller ännu bättre tanka ned "Bonniers trafikskola 2005" eller 2006. Det är väldigt bra sätt att lära in sig teorin, istället för att plöja igenom tonvis med sidor. Då kan du även öva på simulerade prov. Rekomenderas starkt.
-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Ajdå, men du borde väl kunna få ADSL? Annars får du la göra som för i tiden... köpa
Eller plugga i boken.

Hur klarar man lappen?
Jag va slapp som fan i början å trodde d skulle va piece of cake, jag fattade ju hur man rattade å stämpla plattan i matta *S* men men...d fick man surt igen!
mitt råd e att du sätter dig på bilskolan och går igenom "pärmarna" i datorn, när du kan alla dom så kommer provet gå galant d lovar jag. Själv satte jag nästan full pott andra gången jag skrev
mitt råd e att du sätter dig på bilskolan och går igenom "pärmarna" i datorn, när du kan alla dom så kommer provet gå galant d lovar jag. Själv satte jag nästan full pott andra gången jag skrev

-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Vad gäller teorin så skall man fuska sej blå. Nu vet jag iofs inte hur det går till nu för tiden men när jag tog körkort så fann teoriprovspärmarna att inhandla i gula tidningen för några hundralappar så det var bara att göra proven några gånger medan man läste boken så var teorin grön.
Vad gäller uppkörningen så hövdar jag att man antingen måste vara riktigt jävla grym på att köra bil eller ha tur med uppsyningsmannen.
Första gången jag körde upp så fick jag köra 45 minuter mitt inne i stan och trixa runt på småvägar, jag bommade den uppkörningen naturligtvis. Andra gången jag körde upp var jag ute exakt 9 minuter och körde övervägande delen på 70-väg utan att ens passera ett rödlyse.
Vad gäller uppkörningen så hövdar jag att man antingen måste vara riktigt jävla grym på att köra bil eller ha tur med uppsyningsmannen.
Första gången jag körde upp så fick jag köra 45 minuter mitt inne i stan och trixa runt på småvägar, jag bommade den uppkörningen naturligtvis. Andra gången jag körde upp var jag ute exakt 9 minuter och körde övervägande delen på 70-väg utan att ens passera ett rödlyse.
Hur klarar man lappen?
jag har glömt bort hur det var när jag fick mitt kort (är 15 år sen)
en sak vet jag iaf... det var inte lika dyrt för 15 år sen.
en sak vet jag iaf... det var inte lika dyrt för 15 år sen.
Hur klarar man lappen?
Från det att man klarat teoriprovet så är det giltigt i ett år. Att göra provet kostar 180 kronor.
Hur klarar man lappen?
Japp, jag är säker. På pappret jag fick från vägverket när jag beställde uppkörning står det att mitt teoriprov är gilltigt till 11 januari 2006. Det är exakt ett år efter att jag gjorde teoriprovet.
Hur klarar man lappen?
Jag minns inte riktigt hur lång tid man har, men jag tror det var på en 30-40 minuter.
På den här sidan kan du se hur programmet man använder ser ut, så du är lite mer förberedd. http://www.ore.vv.se/provit/main.htm Men det är ganska likt programmet som finns på körskolorna, så det är inget att oroa sig för.
Innan du gör provet ska du också fotografera dig och skriva autograf som ska användas vid tillverkningen av körkortet (och inte till dina fans!). Lycka till!
På den här sidan kan du se hur programmet man använder ser ut, så du är lite mer förberedd. http://www.ore.vv.se/provit/main.htm Men det är ganska likt programmet som finns på körskolorna, så det är inget att oroa sig för.
Innan du gör provet ska du också fotografera dig och skriva autograf som ska användas vid tillverkningen av körkortet (och inte till dina fans!). Lycka till!
-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Man har 50 minuter på sig. Så du behöver inte stressa, tänk bara till innan du svarar. Frågorna är ofta ställda på sådant sätt så att man ska bli lite lurad.
När jag gjorde teoriprovet för traktorkort (väldigt likt B-körkort, lika många frågor m.m.) så hade jag god tid på mig att kolla igenom alla frågor en extra gång.
Så ta det bara lugnt och bli inte för nervös eller uppstressad, för då kan allt skita sig skulle jag tro. Lycka till! Och plugga på dom här sista dagarna.
När jag gjorde teoriprovet för traktorkort (väldigt likt B-körkort, lika många frågor m.m.) så hade jag god tid på mig att kolla igenom alla frågor en extra gång.
Så ta det bara lugnt och bli inte för nervös eller uppstressad, för då kan allt skita sig skulle jag tro. Lycka till! Och plugga på dom här sista dagarna.
-
- Levertransplanterad
Hur klarar man lappen?
Ozzman:
Jag kan tänka mig att det är ytterst sällsynt att man klarar det på första uppkörningen om man tar körkort i någon storstad.
Det måste ju vara ett rent helvete! Det är ju stadskörningen som är svårast att lära sig och komma in i så att säga.
Jag klarade det på första uppkörningen! Men det kan i och för sig bero på att jag tog en tvåveckors intensivkurs i en mindre stad .Vad gäller uppkörningen så hövdar jag att man antingen måste vara riktigt jävla grym på att köra bil eller ha tur med uppsyningsmannen.
Jag kan tänka mig att det är ytterst sällsynt att man klarar det på första uppkörningen om man tar körkort i någon storstad.
Det måste ju vara ett rent helvete! Det är ju stadskörningen som är svårast att lära sig och komma in i så att säga.