Tillbaka på skatten?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by gammalhardrockare »

Jaha pojkar, får ni tillbaka något på skatten? Själv så får jag tillbaka 2 700 spänn vilket var en trevlig överraskning eftersom jag bara förväntade mig 7 - 800 kr, det brukar jag få varje år.

Extrapengar är alltid kul! Hälften hamnar i spargrisen och resten ska jag nog lägga i semesterkassan.
Långis

Tillbaka på skatten?

Post by Långis »

Jasså, är det deklarationstiden nu? Jag har ännu inte fått mitt besked, men skulle tro att jag får tillbaka något mer än jag fått förut - är ju numera en stolt arbetare så det borde gå att dra av för resor och dyl...

Jag hoppas iallafall på några tusenlappar, men hur funkar det egentligen hur beräknas skatten? Kan det till och med vara så att jag måste betala med tanke på att jag nu tjänar mycket mer än förut?
rex
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Extrapengar
Hur vänstervriden måste man inte vara för att tycka att ens egna återbetalda skattemedel är "Extrapengar"?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Ok, pengar som jag inte räknade med! Låter det bättre?
E-M
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by E-M »

Jag fattar vad du menar Rex, jag tycker också så. Men förstår även GammalHårdrockare, det är ju precis (borde vara precis) som om man hittar lite pengar som man inte visste att man hade, då känns det som man har fått lite extra pröjs Image
rex
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by rex »

Lol,jo jag förstår allt vad han menar jag också,men det lät bara så jäkla dumt Image
E-M
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by E-M »

Lol Image Vad du är inne Image
genitalia
Periodare

Tillbaka på skatten?

Post by genitalia »

detta året va fan ingen höjdare å få deklarationen... i år blir d bara 600-700 spänn Image i vanliga fall brukar jag va bortskämd me iaf 5000.

kan ju iofs bero på att jag varit fullt upptagen med att dela rum med en massa idioter på cp-anstalten Image
ozzman
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by ozzman »

Runt 18000:- får vi tillbaka skulle jag tro.
Att inte jämka räntor är inte så dumt faktiskt.
Långis

Tillbaka på skatten?

Post by Långis »

Ni måste resa en hel del för att få tillbaka över 10 000... eller har ni nån annan hemlighet?
ozzman
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Ni måste resa en hel del för att få tillbaka över 10 000... eller har ni nån annan hemlighet?
Hemligheten är skatteavdrag för låneräntor som inte jämkas. Resor tillkommer naturligtvis också i viss mån.
Långis

Tillbaka på skatten?

Post by Långis »

Sådär, då har jag fått beskedet: jag får tillbaka 2800 kr. Med diverse avdfrag för resor osv ska jag nog kunna få ihop till åtmindstone 3-4000, hoppas jag.

felix
Obotlig alkoholist

Tillbaka på skatten?

Post by felix »

jag får tillbax 1500 i år, skrämmande nog har jag bett lönetanten på jobbet att dra en hundring extra på varje lön, hade jag inte gjort det hade det inte blivit mycket kvar.

nåt annat som är surt är att förr brukade jag få tillbax cirka 6000:- men dom blåser skatteförvaltningen mig på numera, detta är pga att jag har vårdbridrag för min mellanson.. det är så att den summa pengar jag får i vårdbidrag läggs ovanpå min lön, då kommer jag upp i cirka 26000:- i månadsinkomst.

kommer man över 24500:- (har för mig att gränsen går där) så får man betala mer i skatt.

surt som fan!
Eddie
Obotlig alkoholist

Tillbaka på skatten?

Post by Eddie »

Jag vill också ha besked Image

Är säker på att jag också ska få tillbaka lite pengar!
uy
Levertransplanterad

Tillbaka på skatten?

Post by uy »

Jag behöver inte bekymmra mig för sådant,, ännu. men nästa år blir det mog ändring på det.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply