Tillbaka på skatten?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Jaha pojkar, får ni tillbaka något på skatten? Själv så får jag tillbaka 2 700 spänn vilket var en trevlig överraskning eftersom jag bara förväntade mig 7 - 800 kr, det brukar jag få varje år.
Extrapengar är alltid kul! Hälften hamnar i spargrisen och resten ska jag nog lägga i semesterkassan.
Extrapengar är alltid kul! Hälften hamnar i spargrisen och resten ska jag nog lägga i semesterkassan.
Tillbaka på skatten?
Jasså, är det deklarationstiden nu? Jag har ännu inte fått mitt besked, men skulle tro att jag får tillbaka något mer än jag fått förut - är ju numera en stolt arbetare så det borde gå att dra av för resor och dyl...
Jag hoppas iallafall på några tusenlappar, men hur funkar det egentligen hur beräknas skatten? Kan det till och med vara så att jag måste betala med tanke på att jag nu tjänar mycket mer än förut?
Jag hoppas iallafall på några tusenlappar, men hur funkar det egentligen hur beräknas skatten? Kan det till och med vara så att jag måste betala med tanke på att jag nu tjänar mycket mer än förut?
Tillbaka på skatten?
Hur vänstervriden måste man inte vara för att tycka att ens egna återbetalda skattemedel är "Extrapengar"?GammalHardrockare wrote:Extrapengar
-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Rex:
Ok, pengar som jag inte räknade med! Låter det bättre?
Ok, pengar som jag inte räknade med! Låter det bättre?
-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Jag fattar vad du menar Rex, jag tycker också så. Men förstår även GammalHårdrockare, det är ju precis (borde vara precis) som om man hittar lite pengar som man inte visste att man hade, då känns det som man har fått lite extra pröjs 

Tillbaka på skatten?
Lol,jo jag förstår allt vad han menar jag också,men det lät bara så jäkla dumt 

-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Lol
Vad du är inne 

Tillbaka på skatten?
detta året va fan ingen höjdare å få deklarationen... i år blir d bara 600-700 spänn
i vanliga fall brukar jag va bortskämd me iaf 5000.
kan ju iofs bero på att jag varit fullt upptagen med att dela rum med en massa idioter på cp-anstalten

kan ju iofs bero på att jag varit fullt upptagen med att dela rum med en massa idioter på cp-anstalten

-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Runt 18000:- får vi tillbaka skulle jag tro.
Att inte jämka räntor är inte så dumt faktiskt.
Att inte jämka räntor är inte så dumt faktiskt.
Tillbaka på skatten?
Ni måste resa en hel del för att få tillbaka över 10 000... eller har ni nån annan hemlighet?
-
- Levertransplanterad
Tillbaka på skatten?
Hemligheten är skatteavdrag för låneräntor som inte jämkas. Resor tillkommer naturligtvis också i viss mån.Långpanna wrote:Ni måste resa en hel del för att få tillbaka över 10 000... eller har ni nån annan hemlighet?
Tillbaka på skatten?
Sådär, då har jag fått beskedet: jag får tillbaka 2800 kr. Med diverse avdfrag för resor osv ska jag nog kunna få ihop till åtmindstone 3-4000, hoppas jag.
Tillbaka på skatten?
jag får tillbax 1500 i år, skrämmande nog har jag bett lönetanten på jobbet att dra en hundring extra på varje lön, hade jag inte gjort det hade det inte blivit mycket kvar.
nåt annat som är surt är att förr brukade jag få tillbax cirka 6000:- men dom blåser skatteförvaltningen mig på numera, detta är pga att jag har vårdbridrag för min mellanson.. det är så att den summa pengar jag får i vårdbidrag läggs ovanpå min lön, då kommer jag upp i cirka 26000:- i månadsinkomst.
kommer man över 24500:- (har för mig att gränsen går där) så får man betala mer i skatt.
surt som fan!
nåt annat som är surt är att förr brukade jag få tillbax cirka 6000:- men dom blåser skatteförvaltningen mig på numera, detta är pga att jag har vårdbridrag för min mellanson.. det är så att den summa pengar jag får i vårdbidrag läggs ovanpå min lön, då kommer jag upp i cirka 26000:- i månadsinkomst.
kommer man över 24500:- (har för mig att gränsen går där) så får man betala mer i skatt.
surt som fan!
Tillbaka på skatten?
Jag vill också ha besked 
Är säker på att jag också ska få tillbaka lite pengar!

Är säker på att jag också ska få tillbaka lite pengar!
Tillbaka på skatten?
Jag behöver inte bekymmra mig för sådant,, ännu. men nästa år blir det mog ändring på det.
Skitarna ska va' lika långa i år