Festa utan sprit!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
yommyn
Helgfyllo

Festa utan sprit!

Post by yommyn »

Det verkar inte finnas någon som helst skamkänsla i att supa skallen av sig. Jag anser att den som inte kan festa för fullt utan sprit, inte kan parta. Har aldrig förstått det tuffa i att skryta om att man inget minns osv. Skylla på spriten om man gjort en massa pinsamheter är bara en dålig ursäkt för att man inte kan stå för vad man gör. Är man smart så inser man att man ej bör dricka mer än att man kan stå för det man gör under tiden man är påverkad. Är själv ingen nykterist, men jag ser till att alltid ha kontroll över vad jag gör. Kunde alla eftersträva det så skulle allt vara mycket bättre. Och parta utan sprit tycker jag personligen är minst lika kul som med sprit ska tilläggas. Men det beror väl kanske på hur man är som person, så jag ska inte påstå att alla kan ha lika kul utan sprit. även om jag tror det. Alkohol är något som man ska ta det mycket mycket försiktigt med.
Jungbacka Erik
Site Admin

Festa utan sprit!

Post by Jungbacka Erik »

Jag önskar att jag kunde resonera som du i denna fråga men festar jag så ska jag vara full. Jag kan ha roligt nykter också men inte på en fest där alla andra är fulla.
yommyn
Helgfyllo

Festa utan sprit!

Post by yommyn »

Jag postade detta för att driva lite med den Svenska dubbelmoralen. Det var en tjejkompis som skrev de här förut, hon var seriös ochså. 2veckor senare hade hon strippat på en fest å krälat hem Image Detta gav stor status bland hennes bimbo vänner

Jag kan ochså vara skitfull på fester! fast det är ganska sällsynt som tur är, det stämmer faktiskt att de är roligare att bara vara full så man vet vad en sysslar med. Dessutom kan man få med en tjej hem för att knulla vilket man inte får som kanonfull! Sen slipper man ligga i sängen å skaka av ångest dagen efter för alla minnesluckor.
Last edited by yommyn on 31 May 2006, 20:42, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin

Festa utan sprit!

Post by Jungbacka Erik »

Den där ångesten är en jävla åkomma. Senaste helg hade vi en liten fest med en ganska normal mängd alkohol. Blev inte så värst full, minns allt som hänt men hade en jävla ångest på måndagen Image
rex
Levertransplanterad

Festa utan sprit!

Post by rex »

Utan sprit ingen fest! Eller hur? Ett av de löjligaste ord jag vet är "spritfest",vad fan är en spritfest??

Utan brännvin blir det ju på sin höjd ett kafferep,eller hur?
ozzman
Levertransplanterad

Festa utan sprit!

Post by ozzman »

Skall man festa så skall man dricka alkohol.
det jävligaste som finns är att sitta nykter i sällskap med folk som dricker.
Eddie
Obotlig alkoholist

Festa utan sprit!

Post by Eddie »

Brukar inte vara alltför kul att vara fyllechaufför. Ibörjan kan det vara ganska kul, men efter några timmar när alla är skitfulla kan det vara jävligt drygt. Det värsta är nog tjatet, de förstår inte att man inte kan gör vad som helst samtidigt som man kör.

Full är min livsåsyn Image
genitalia
Periodare

Festa utan sprit!

Post by genitalia »

Jungbacka Erik wrote:Den där ångesten är en jävla åkomma. Senaste helg hade vi en liten fest med en ganska normal mängd alkohol. Blev inte så värst full, minns allt som hänt men hade en jävla ångest på måndagen Image
Minnesluckornas frånvaro kanske skapade ångesten Image

Kan man inte stå för vad man gör när man är halvt mongoliserad av diverse nitrater så ska man ge fan i att förtära dem överhuvudtaget..det är min mening. Att skylla på spriten är lamt och jävligt fegt!

Näe...då är det bättre och tänksa som så; "Det jag inte minns, det har heller inte hänt:" Där e min filosofi....ågren kan man nog tyvärr inte bota dock, iaf inte för stunden.

Kom hem från krogen för nån vecka sen och rasslade i säng med en gång...morronen därpå blängde gubben smått förvirrat på mig, hela jag (nästan!) var full med folks autografer Image
yommyn
Helgfyllo

Festa utan sprit!

Post by yommyn »

"ågren kan man nog tyvärr inte bota dock, iaf inte för stunden"

Ågren kan man bota med 2-3öl! Tro mig jag vet att de funkar underbart bra, men tyvärr så skapar för mycket drickande ochså ångest. Det bästa är att uthärda skiten utan vare sig alkohol eller piller.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Festa utan sprit!

Post by gammalhardrockare »

Men va fan, det är ju supandet som är festen. Vad gör man annars på en fest - Sitter med lustiga hattar på huvudet, blåser i plasttrumpeter och kastar konfetti på varandra?

Sprit är inte ett komplement till festen, det är festen som är ett komplement till spriten. När man tar fram brännvinet så är det fest helt enkelt.
Långis

Festa utan sprit!

Post by Långis »

Jag har provat att gå nykter på en fest en eller två gånger, och det ska ni veta - jag har aldrig tidigare vantrivts så mycket.
Kanske känner man sig obekväm för att man får en glimt av sig själv när man är fuller...
yommyn
Helgfyllo

Festa utan sprit!

Post by yommyn »

Jovisst men det räcker väll med en halvliter brännvin på en hel kväll eller 10st starköl, blir det mer så spårar allt ur å smaka fitta kan man glömma
ozzman
Levertransplanterad

Festa utan sprit!

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Jag har provat att gå nykter på en fest en eller två gånger, och det ska ni veta - jag har aldrig tidigare vantrivts så mycket.
Kanske känner man sig obekväm för att man får en glimt av sig själv när man är fuller...
Där tror jag att du har hittat pudelns kärna.
elo
Periodare

Festa utan sprit!

Post by elo »

ozzman wrote:Där tror jag att du har hittat pudelns kärna.
Kan det vara så (spekulerar utan erfarenhet) att det är ungefär lika roligt att gå på en fyllefest nykter som det är att gå full på en fest där alla andra är nyktra?
Last edited by elo on 05 Jun 2006, 14:57, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Festa utan sprit!

Post by ozzman »

Elo wrote:Kan det vara så (spekulerar utan erfarnhet) att det är ungefär lika roligt att gå på en fyllefest nykter som det är att gå full på en fest där alla andra är nyktra?
Att gå full på en fest där andra är nyktra är inte så problematiskt medan fyllan sitter i (förutsatt att man inte blir utkastad). Dagen efter däremot kan det bli riktigt jobbigt.
Post Reply