Lite stiltips till bilen mottages!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Långis

Post by Långis »

Har planer på en omlackering på bilen. Tror inte den klarar en vinter till så jag behöver slipa ned vissa ställen och lacka om.
Grejen är att en proffisionell lack kommer kosta minst 8000 och jag har ingen större lust med det. (har för lite betalt)
Jag har heller inte kunskaperna att få den i det originalskick jag vill så varför då inte göra nåt eget? Lacka hemma, men med en liten personlig prägel.

Har en idé som ser ut så här.
Image
Enkelt och stilrent.
Det vore förstås häftigt med vitt tak, men de första amazonerna var tvåfärgade och jag vill inte försöka efterlikna dem då jag skulle känna mig lite som en bedragare....
schackrutigt kanske?

uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Jävligt fint på bilden, men ge fan i vitt tak. Jag kan inte tänka mig att det skulle bli snyggt.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Post by Långis »

Grr: jo,det är ju snyggt om man gillar custiom,men jag vill behålla originalstuket och bara göra nåt kul med lacken.
Jag har inte råd att kosta på tiotusentals kronor på lack, tyvärr, så det får bli nåt eget.

Men såhär ser den ut nu. Dåliga bilder dock:

Image
Image
Last edited by Långis on 06 Jun 2006, 21:50, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Stiltips vet jag inte om det är precis men jag hade nog satsat på ett nytt lager rött,helt enkelt...
Långis

Post by Långis »

Ja, nu när det har smultit in så har jag också kommit fram till det, tror jag. Rätt är nog bäst... men det bli svårt att få ett bra resultat när jag gör det själv...
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Lite sjysta plyschtärningar, GT-ratt och eventuellt bakrutejalusi, sedan har du en brudmagnet att raggarunt på Fröjdholmen med. Sanna mina ord.
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

En garagelack med färgspruta och mycket efterarbete med våtslip och polish så ska du nog se att det blir en helt okej lack. Se till att göra ett bra förarbete också, slipa bort alllt rost ingenting får finnas kvar. Är det svarta porer kvar är det bara att fortsätta slipa, alternativt svetsa. Om man inte tar bort det så blossar rosten upp igen. Ta bort lister från dörrar, grill, lyktor, stötfångare osv så du kan göra ett helhetsjobb. Se även till att spackla ordentligt och slipa med kloss så det blir jämnt, ser inte bra ut annars.

Det blir en hel del jobb och tar ett tag, så om man inte är redo att lägga ner all tid så blir det tyvärr inte lika bra. Det beror ju på vilket skick man vill ha bilen i.

Annars finns ju alltid klassikern rolla mattsvart! En tidlös klassiker som aldrig slår fel.
Post Reply