Hundkräk och deras ägare.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Jag gillar djur, speciellt katter och hade en själv i många år. Hundar däremot, jag avskyr dem! Men notera nu att jag aldrig någonsin skulle vara elak mot dem, aldrig. De kan inte hjälpa att de finns till men jag måste erkänna, jag undviker dem om jag kan och jag hedrar helst inte hundägare med ett besök.

Det värsta med hundjävlarna är att de är så äckliga, ohygieniska och jobbiga. De saknar fullständigt känsla för hygien, de luktar helt enkelt gammal sur tvättkorg och bromsspårskalsonger. De håller sig inte rena och slickar sig som katter, tvärtom, stanken är en del av deras identitet! Det enda ställe de slickar sig är i skrevet och det gör de ständigt.
De är jobbiga, dreglar, hoppar, kloar sönder kläder, skäller, tigger och klarar sig inte själva. Man måste anpassa hela sitt liv efter dem och de är för dumma för att kunna gå på lådan som t ex katter.
Det värsta är att de hela tiden ska upp och nosa folk, sig själva och andra hundar i skrevet och röven, jämt, alltid.

Det finns inte mycket som äcklar mig så mycket som när man ser folk som låter sina hundar slicka dem i ansiktet, de pussar dem på nosen, trynar in snoken i deras lusiga päls och liknande. ÖRK! Jag fattar inte hur man överhuvudtaget kan komma på tanken att dra in en sådan jävla sudd i bostaden?
Min erfarenhet är att hundägare och deras familjer oftast är lite halvsnuskiga själva, det ser ut som fan i deras bostäder, hundhår överallt, ihoprullade mattor lite här och där, leksaker, tuggben och skit överallt och bor de i villa så är i regel gräset halvhögt, orensade rabatter och gamla bildelar lite här och där och på gräsmattan kan det stå en gammal rostig handtrallegräsklippare. De har en "naturlig" trädgård som de säger.

Bilen de äger är i regel ett gammalt rostigt volvoskåp (så att Fido, Karo, Labbe eller Balle får plats) med söndertuggad klädsel.
Oftast så betecknar de sig själva lite hurtfriskt som hundmänniskor, "Vi hundmänniskor är lite speciella" *Hö! Hö!* och får det att låta som något speciellt och ovanligt fyndigt. Det finns "Båtmänniskor", "MC-människor" och "Skitätarmänniskor" och de är naturligtvis lite speciella de också men det är inget som de jämt och ständigt måste tala om.
Kvinnan i hundägarfamiljen är oftast fet, ful och arbetslös eller sjukskriven, alternativt jobbar hon på det lokala äldreboendet och karln i hushållet kör ofta med biker-wannabestilen med tillhörande larviga nygjorda tatueringar (tattor är lika tufft som stora hundar, WHAOW!) trots att det var länge sedan han var tonåring.
I bästa fall jobbar han på någon verkstad, fabrik eller lager. Välutbildade kavajer och kontorsfjantar har sällan hundar.

Nu minns jag en liten anekdot som jag måste berätta. Är ni intresserade? Ok!
När jag var ung, nitton-tjugo år så träffade morsan en jävla idiot till pojkvän. Det tog slut efter något år som tur var. I alla fall så hade puckot två jävla hundar, sådana där fula, små kompakta pittbullar (Varför skaffar man sig hundar som är extra fula?), det var en hane och en hona. Vi kan kalla dem Ballan och Fitto.
De stank skit lång väg och dreglade till morsans fasa ned hela lägenheten och ibland fick Ballan och Fitto för sig att knulla mitt i natten och ylade och förde ett jävla liv.
Jag hade flyttat hemifrån för länge sedan men ibland var jag och hälsade på och käkade middag uppe i morsans lägenhet. Gubbjäveln hatade mig (gubbjäveln skriver jag, det slog mig nu att han inte var äldre än vad jag är idag) och jag honom. Stämningen vid matbordet var oftast en smula obehaglig. På allt elände så satt alltid hundjävlarna runt mig och tiggde, flåsade och spred sin stank. Jag hatade dem men de var tydligen för dumma för att begripa det.

En dag var jag ensam i lägenheten tillsammans med hundarna. Jag hade väl haft en ordentligt suparperiod eller något och gjort mig helt black och var tvungen att käka där, minns inte så noga omständigheterna. Hur som helst så satt jag där vid köksbordet och vräkte i mig korvmackor och hundjävlarna satt intill och tiggde och stank.
-"Nämen, vill mina små gullegosisar ha mat? Vill ni det era små fula jävla idioter?"
Voff! Fnys! Svarade de. Hundar är ju som sådana att de slukar allt direkt, som om någon försökte rycka maten ur käften på dem.
Jag gick bort till kylskåpet, hämtade några grillkorvar och sprättade försiktigt upp dem, sedan fyllde jag dem med tabasco, peppar och salt. Jag formligen dränkte korvarna i tabasco och det var nog mer salt än köttmos i dem.
Sedan kastade jag åt dem varsin korv och de slök dem hela med en gång.
Sedan blev de sittande och bara glodde tomt rakt fram. Hade de varit med i en tecknad film så hade det bolmat ut rök ur deras öron och slagit eldkvastar ur deras käftar.

Det var ett under att de inte fick njursvikt eller något. När gubbjäveln kom hem så tror jag att han fick hälla upp litervis med vatten åt dem.
-"Det var helvete vad de var törstiga idag! Och inte verkar de vilja ha någon mat heller. Kan de ha blivit sjuka tro?"
Minns jag att han sade

De tiggde aldrig mer mat av mig. Aldrig någonsin.

Image Image Image
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Men notera nu att jag aldrig någonsin skulle vara elak mot dem, aldrig.
Konsekvent som vanligt Image

Men jag håller med om i stora drag.
De allra flesta hundägare skulle inte få ha hund. Bor man på landet och kan ge hunden den motion och dressyr som hunden behöver så visst då kan man skaffa hund för då kan man ge hundeländet det den behöver.
Om man däremot bor i tätbebyggt område, låter hunden skita utanför grannens postlåda för att man inte orkar gå på längre promenader, låter hundfan springa lös i området så den kan springa och jaga katter och skrämma småbarn, glatt släpper hunden lös när man mot förmodan orkar sej på en längre promenad än 250 m. Ja då skall man inte ha hund.

Bland det värsta jag vet är när en lösspringande hund kommer och skall "hälsa" och ägaren glatt försäkrar att "han är så snäll så". En kompis till mej råkade ut för det och svarade "ja men jävligt äcklig så ta bort den".
Tyvärr är jag själv alldeles för svensk för att säja något sådant, även om jag skulle vilja.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

hellboy, nästa gång hunden spyr kan jag lägga spyorna i en påse och skicka till dig. Jag kan även tillägga att kattjäveln spydde i min mammas bil för någon månad sedan.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

uy wrote:hellboy, nästa gång hunden spyr kan jag lägga spyorna i en påse och skicka till dig. Jag kan även tillägga att kattjäveln spydde i min mammas bil för någon månad sedan.
Ännu ett guldkorn från Uy's tydligen outtömliga förräd av husdjursanekdoter.
Fortsätt, fortsätt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Det var lika roligt som när uy`s hund spydde i hans säng.
Ha! Ha! Den var bra! Måste ha missat det inlägget.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

men hur hundarna är brukar ju bero på ägaren. "Sådan herre, sådan hund". Jag har ju själv spytt i min säng.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

uy wrote:men hur hundarna är brukar ju bero på ägaren. "Sådan herre, sådan hund". Jag har ju själv spytt i min säng.
Det var ett jävla spyende.
Är ni bulimiker eller har ni klen magmun i din familjImage
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Själv har jag inget minna av när jag spydde, för ajg var fuller. Och sådan fjolleri som bulimikeri och likande existerar inte där jag bor.
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

Bra skrivet rockarn. Själv bor jag i en ganska hundtät "radhusidyll". Vad alla hundägare här har gemensamt är att dom vill att alla ska ha överseende med dom och vara toleranta. Själv behöver dom inte vara toleranta mot icke-hundägare. Vi ska visa förståelse för att deras hundar ibland behöver pissa just utanför vår dörr, att hundarna behöver springa lösa i lekparkerna och på fotbollsplanen och att deras hundar vill sitta och yla då dom dagligen blir lämnade ensamma i lägenheterna. Om vi inte vill att våra barn ska leka i hundarnas skit och piss, så är vi inskränkta hundhatare Image Peronligen har jag inget emot hundar, deras ägare däremot skulle ha strrryk.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Tyvärr så är det nog i 90% av fallen hundägarna det hänger på.
Varför i helvete skaffar man hund i ett tättbebyggt område.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Folk som inte kan hålla hubnden i koppel där det bor mycket folk borde få en fet smäll. Kan man inte hålla reda på hunden ska man fan inte ha någon heller.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex är en riktig hundälskare och under många år så levde han tillsammans med sina två ögonstenar, två stora lurviga Sankt Bernardshundar med namnen Baa-Baa och Moo-Moo.

När de dog av åldersrelaterade sjukdomar - den ena i magcancer och somnade in i ett hav av ränndreta i vardagsrummet. Den andra kunde inte längre smälta alla läckerheter som Rex ständigt proppade i honom utan bestämde sig för att helt enkelt spy ihjäl sig, i baksätet på Rex bil.

Förutom att sorgen var stor i den Rexska familjen så uppstod problem.
- "Har du klart för dig hur tung en död jävla Sankt Bernardshund är?"
Hulkade Rex mellan gråtattackerna.
- "Hur i helvete ska jag orka släpa dem ända bort till djurkyrkogården?"
Ynkade han sig. Körkortet var i vanlig ordning indraget pga de ständigt återkommande rattfylleriförseelserna.

- "Släng dem i grannens fina pool och hoppas att de sjunker snabbt" Sade jag. -"Då blir det två Sänkt Bernardshundar!"
Det skämtet uppskattade inte Rex som just då var skör och känslig. Han kastade sig huvudstupa in i ännu en ursinnig gråtattack.

Ja, så är vardagen i de dalsländska villakvarteren. Hundarna blev tio år i alla fall vilket är mycket gammalt för Sankt Bernardshundar.

År läggs till livet.
Villalån.
Hundar.
En åkgräsklippare.
Ett liv...

Långis

Post by Långis »

Nej, jag har aldrig varit nagon hundmanniska. Hatar de odjuren. Katter e mer i min smak, lugna, de vet vad de vill - de hamtar aldrig tidningen pa kommando - lat djuren gora som de vill sa blir allt bra!
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

ozzman wrote:Varför i helvete skaffar man hund i ett tättbebyggt område.
För att folk är jävligt egoistiska och vill ha en hund.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 06/10/2006 at 22:54:56, rex wrote:För att folk är jävligt egoistiska och vill ha en hund. [/quote]

Ja det är anatgligen kul med ett "barn" till.
Många som köper hund i stan verkar vara äldre så det är väl oftast ett patetiskt försök att hitta en mening med livet när barnen har flyttat.
Post Reply