Då se... jag kommer på 3:
Roaring caddilacs
Heatland rockers
Raceway
Tror de sista hette så.... några fler?
Cover- och kompband?
Cover- och kompband?
The Errols spelar covers
Cover- och kompband?
Som jag har fattat det är Roaring Cadillacs och Raceway delvis samma band, tror jag. Peter & Björn Melin har lirat med Eddíe sedan början av 90-talet fram tills hans död, förutom dom gångerna Värmlandsrockarna kompade Eddie. Melin-bröderna lirar även på 3 låtar på Scoop-plattan. Jag är inte säker men jag tror det är så. Det är också det Cover-bandet som Löftberg pratat om i sina mail, så det är alltså delar av gamla Raceway/Roaring Cadillacs som harvar runt.
Däremot var ju det Roaring Cadillacs han hade på 80-talet inte alls samma som på 90-talet och framåt, då var ju Thomas Witt och John Norum med bl.a. Medlemmarna då växlade ju också lite.
Cover-bandet som grr nämner hette Ljongbacken and his Glasögonorm-boys tror jag. Det står om dom i ett Aktuell Rapport-nummer från 2002, efter han dog. Har dock inte hört nått om dom sen på väldigt, väldigt länge så jag tror dom har lagt ner.
Däremot var ju det Roaring Cadillacs han hade på 80-talet inte alls samma som på 90-talet och framåt, då var ju Thomas Witt och John Norum med bl.a. Medlemmarna då växlade ju också lite.
Cover-bandet som grr nämner hette Ljongbacken and his Glasögonorm-boys tror jag. Det står om dom i ett Aktuell Rapport-nummer från 2002, efter han dog. Har dock inte hört nått om dom sen på väldigt, väldigt länge så jag tror dom har lagt ner.
Last edited by overkill on 25 Jun 2006, 22:14, edited 1 time in total.