Slutat snusa

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

Japp, nu har Ozzman lagt dosan på hyllan (eller gör iaf ett tappert försök).
Jag trodde aldrig att jag skulle sluta snusa för jävlar i havet vad gott det är, men när tandköttet började säja ifrån så fanns det bara ett alternativ.
Sedan kan det faktiskt vara ganska skönt att slippa vara beroende av något.

3Ŋ vecka sedan senaste snusen och det börjar faktiskt kännas rätt ok för det mesta, annat var det första dagarna. Då ville man klappa till folk för ingenting, det räckte att någon sa hej för att man skulle se rött.

lumberjack
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by lumberjack »

Jag har en polare som när han försökte sig på att vara utan snus under läppen istället tryckte upp lite kaffe. Bara för att få lite av känslan... Hur det gick? Åt helvete vill jag minnas...
rex
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by rex »

Jaså du Ozz,sambon har sagt sitt förstår jag?
Långis

Slutat snusa

Post by Långis »

En kompis är inne på runt ett år nu och har fortfarande kvar suget. Särskilt efter frukost säger han... hörde om nån annan som hållig upp i 10 år och som fortfarande hade suget kvar... låter lite otäckt..
ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

rex wrote:Jaså du Ozz,sambon har sagt sitt förstår jag?
Hon har tjatat i 5 år så det var inte det avgörande.
Tandköttet på 2 tänder har dragit sej upp så man ser tandhalsarna, enligt tandläkaren så är inte det så där riktigt bra.

Sen skall det som jag skrev bli ganska skönt att slippa beroendet.
Det är faktiskt lite bizarrt hur en tobakist beter sej när han/hon saknar snus/cigaretter, då går livet ut på endast en sak och det är att skaffa snus/cigaretter. När det är avklarat så kan man bli en normal människa igen.

Lumberjack:
Att sluta med hjälp av tuggummin, Onico eller att på något annat sätt försöka simulera snus/nikotin tror jag inte ett skvatt på. Skall man sluta så är det bara att klippa av så tvärt det går. Godiskontot var dock extremt högt första veckan och jag tror jg gick upp 5 kilo.

Långpanna:
1 år låter långt, hoppas man slipper det.
För mej ärdDen jävligaste tiden när man hämtar morgonens första kaffe, då skulle jag kunna betala en bra slant för en snus men det ger sej rätt kvickt.
rex
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by rex »

ozzman wrote:Det är faktiskt lite bizarrt hur en tobakist beter sej när han/hon saknar snus/cigaretter
Jo,det ligger faktiskt nåt i det,det insåg jag själv härom dagen faktiskt......Det jävla tobaksbolaget har begått högförräderi!! De har slutat tillverka mitt snus!! Rallarsnus,det enda snus som jag använder.

Jag vart faktiskt riktigt knäckt när jag kom in till tobaksaffärn och fick bud om detta Image Nu får man hålla tillgodo med Röda Lacket igen....
ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

Rex:

Är det sant?
Det verkar som om alla riktiga snussorter är på väg bort för att ersättas av små löjliga parfymerade och fruktsmaksatta påsjävlar.
Röda lacket kommer jag ihåg från mina yngre år men jag tror varken att jag provat det eller sett det på åtminstone 15 år, visste inte ens att det fanns kvar på marknaden faktiskt.
Jag kommer ihåg en del andra snussorter som fanns när jag yngre men som jag inte sett på mycket länge, t.ex. Klarlskrona snus, Mörkbrunt snus, Göteborgs prima fint och Tre ankare t.ex.

Prova Gustavus Orginal, då slipper du gynna tobaksmonopolet och får dessutom snuset till ett billigare pris. Det smakar ungefär som ett mellanting mellan Ettan och general.
Jungbacka Erik
Site Admin

Slutat snusa

Post by Jungbacka Erik »

Lycka till med slutandet ozzman. Själv höll jag upp i ett år och det var inte allls svårt men då fick hustrun för sig att föda ett barn till och då var jag tvungen att hämta en dosa Röda lacket för jag ville ju också ha nåt då hon fick lustgas och epidural. Image
E-M
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by E-M »

Haha Image Ja det ska ju vara jämlikt i dessa tider så du hade din fulla rätt ta dig en pris Image.
ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Lycka till med slutandet ozzman. Själv höll jag upp i ett år och det var inte allls svårt men då fick hustrun för sig att föda ett barn till och då var jag tvungen att hämta en dosa Röda lacket för jag ville ju också ha nåt då hon fick lustgas och epidural. Image
Ja en barnafödsel utan snus skulle inte funka, aldrig någonsin. Men nu skall vi inte ha några fler barn så det borde vara lugnt på den fronten Image

På tisdag är det en månad.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by gammalhardrockare »

Varför sluta med något som inte är farligt? Själv så snusar jag inte (Usch!) däremot röker jag och det är jävlar i mig farligt! Det borde jag verkligen sluta med men det är så in i helvete gott!
Jag förstår därför er snusare som tycker det är gott att snusa, däremot så förstår jag inte varför ni vill sluta när man faktiskt inte dör av skiten?
uy
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by uy »

men det är inte direkt nyttigt för tandköttet, men gott är det!

(jag har faktiskt snusat en gång jag med, men det var på fyllan så det kanske inte räknas?)
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Varför sluta med något som inte är farligt? Själv så snusar jag inte (Usch!) däremot röker jag och det är jävlar i mig farligt! Det borde jag verkligen sluta med men det är så in i helvete gott!
Jag förstår därför er snusare som tycker det är gott att snusa, däremot så förstår jag inte varför ni vill sluta när man faktiskt inte dör av skiten?
Tandköttet har dragit sej upp så man ser tandhalsarna på 2 tänder. det är inte riktigt bra och fortsatt snusande skulle inte göra det bättre utan förmodligen leda till att jag tappar dessa 2 tänder inom en överskådlig framtid.
Ett annat skäl för att sluta är för att jag slipper vara beroende av någonting. Det är ganska skönt.

Annars är snus förbannat gott och hade inte tandköttet börjat jävlas så hade jag aldrig slutat.
Jungbacka Erik
Site Admin

Slutat snusa

Post by Jungbacka Erik »

Hur är det ozzman, är du snusfri fortfarande?
ozzman
Levertransplanterad

Slutat snusa

Post by ozzman »

Japp, 3 månader på Måndag. det går förvånansvärt bra. Tom. spritintag tillsammans med fotboll funkar utan snus
Post Reply