Idiotjävlar
-
- Levertransplanterad
Idiotjävlar
Jo det blir ju samma förklaring varje gång, men när man väl har berättat för idioterna hur stor Eddie var. Så blir dom rätt så ställda, vissa blir imponerade, andra tror helt enkelt inte på det.
-
- Periodare
Idiotjävlar
Helt normalt då! nästan alla börjar att lyssna på snusklåtarna sedan upptäcker de dom mer seriösa
Last edited by rockabillyhoodlums on 06 Oct 2006, 19:50, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Idiotjävlar
Jag menar inte att dom som lyssnar på snusklåtarna är idioter, jag lyssnar på dom själv. Men dom som lyssnar på Eddie som inte tycker att det är bra egentligen, typ fjortisar. Ena dagen är Eddie Meduza as bra nästa är han as dålig. Sådant folk stör jag mig på!
-
- Periodare
Idiotjävlar
Nej det förstod jag, det är sådant folk som gillar olika musik för olika folk som dom umgås med. Jag ogillar själv sådant folk, blir så förbannad när nån kommer fram å gillar Rockabilly när dom inte ens vet vad det är. En tjej gillade Rockabilly förra veckan sa hon "han är bra" som om de vore en person
Idiotjävlar
Ja, sen ska man ju komma ihåg att vi endast är ett fåtal nördar som vill veta och kunna allt om Eddie. De flesta lyssnar bara på honom ibland.
och som sagt: Snusklåtarna var nog inkörsporten för de flesta
och som sagt: Snusklåtarna var nog inkörsporten för de flesta
-
- Levertransplanterad
Idiotjävlar
Jo jag glömmer många gånger det, att det är ju för snusket Eddie är känd. Så jag kan bli lite förvånad (förvånad är kanske inte är rätt ordval men skit samma) när någon klackar ner på Eddie för att han bara gör snusklåtar. Men det är ju många som inte känner till allt annat han har gjort.
-
- Periodare
Idiotjävlar
Jag stör mig mest på att bara en sida av en artist ska lyftas fram. Det är tydligen svårt att nämna helheten
-
- Periodare
Idiotjävlar
Låt oss säga så här att Eddie var rasist ibland men i grund och botten så var han det inte. Åtminstone så var han ibland jävligt förbannad på en del färgade människor
Last edited by rockabillyhoodlums on 21 Oct 2006, 15:05, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Idiotjävlar
Jag vet inte om Eddie var rasist (jag kände honom inte) men jag har väldigt svårt att tro att han var det. Ser inget som pekar på det, tvärtom.
Idiotjävlar
Nej, rasist i dess rena bemärkelse har jag svårt att se att han var, dvs att han avskydde samtliga judar, negrer eller liknande.
Jaguppfattade heller inte honom som någon som hatade, utan tvärtom var tolerant. Han sa i någon intervju att han inte dömde personer efter var de kom, utan efter vad de gjorde, och då är det klart att det är lätt att uppfattas som rasist ibland...
Jaguppfattade heller inte honom som någon som hatade, utan tvärtom var tolerant. Han sa i någon intervju att han inte dömde personer efter var de kom, utan efter vad de gjorde, och då är det klart att det är lätt att uppfattas som rasist ibland...
Idiotjävlar
Gemene man har ofta lätt för att generalisera och även om man inte är rasist i egentlig mening så kan man ofta bli beskylld för det endast om man någon gång kritiserat människor av annan härkomst, något man måste få göra, precis som man kan kritisera andra människor.grr wrote:Men att du har förståelse för att bara för att man dömer personer efter vad de gör (tycker det är hemskt om man inte gör det utan i så fall gillar mördare lika mycket som snälla människor) kan betraktas som rasist (det som enligt dig innebär att man hatar negrer med flera) begriper jag inte. Det skulle vara intressant om du ville reda ut det lite noggrannare..
Det är ofta alldeles för lätt att dra till rasist-spöket, tom. för mig, men jag försöker skärpa mig på den punkten.
-
- Periodare
Idiotjävlar
Rasism skulle inte finnas i lika hög grad om färgade arbetade & hade samma religion som vi har. En del folk kan bara inte med männskor som inte vill ha ett produktions samhälle. Dom får väll leva i sina hyddor om dom vill, det är en av anledningarna till att en del färgade kommer hit dvs dom vill leva som vi gör, men dom kan inte det i sina hemländer.
Nu döms människo raserna efter sin kunskap så ska man gå efter det så är väll Japaner den bästa rasen!
Fick jag välja så skulle ja vara ett custom bygge med en negers kuk & en Japans intelligens
Nu döms människo raserna efter sin kunskap så ska man gå efter det så är väll Japaner den bästa rasen!
Fick jag välja så skulle ja vara ett custom bygge med en negers kuk & en Japans intelligens
Last edited by rockabillyhoodlums on 05 Nov 2006, 15:24, edited 1 time in total.
-
- Periodare
Idiotjävlar
Jag vet inte om man föds till Raggare men visst intresset för amrikanska bilar & 50's music brukar dyka upp redan i den tidiga barndomen.
-
- Levertransplanterad
Idiotjävlar
Det var en snubbe som gick i samma klass som mig för några år sedan. Han gick från hiphopare till raggare på en helg, eller om det var över en dag.
En annan var först hiphopare sedan hårdrockare sedan raggare.
Fast dom båda är fortfarande raggare, men får la se hur länge till det varar.
Jag gillar inte sånt att man håller på att byta stil efter vad som är "inne" eller vad kompisarna har för stil. Det är bara löjligt.
En annan var först hiphopare sedan hårdrockare sedan raggare.
Fast dom båda är fortfarande raggare, men får la se hur länge till det varar.
Jag gillar inte sånt att man håller på att byta stil efter vad som är "inne" eller vad kompisarna har för stil. Det är bara löjligt.
-
- Periodare
Idiotjävlar
Jo man kan bli det om man inte vågat köra stilen fullt ut, det finns dom som gillar raggarstilen i smyg annars kallas det för utveckling. För övrigt ser jag inget fel med att pröva olika stilar. Jag har själv vart hip-hopare, skatare, punkare...