Eddie i Moore!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Eddie i Moore!

Post by Långis »

Ska tydligen vara en artikel i tidningen Moore, enligt detta forum: http://www.quicktopic.com/38/H/p9BJT855e6n
Last edited by Långis on 02 Nov 2006, 20:54, edited 1 time in total.
Långis

Eddie i Moore!

Post by Långis »

Japp, det var lite om eddie i Moore. De listade "världens mest döda rockstjärnor" och eddie kom på 6:e plats

Image
Last edited by Långis on 04 Nov 2006, 12:52, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Eddie i Moore!

Post by uy »

Tackar så mycket! Image Men det fattas en bit? "När han söp som" står det, utan slut på meningen. För övrigt tyckte jag det var dumt skrivet i slutet. Så enkelt kan man väl aldrig bli en ny Meduza. Men annars var det bra skrivet.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Eddie i Moore!

Post by retepnoslack »

"Den runkande busschauffören"? Kul, att folk alltid kan ta reda på sanningar innan de publicerar det, som fakta. Image Okej, jag förlåter fadäsen med "Fruntimmer ä madrasser med hål i", men BUSSCHAUFFÖREN blir nog mera svårsmält börda skulle jag kunna tro.

Glömmer aldrig en "proffsjournalist", som skulle dokumentera Stefan och Kristers jubileum på någon Internetsida, för flera år sedan.

För det första, så påstod han, att det var tioårsjubileum och för det andra hade han totalt missuppfattat namnen på radarparets paradfigurer: Olvert och Birger. Olvert kallade han för Birger och Olvert kallade han för....eh...Olle(!).
overkill
Levertransplanterad

Eddie i Moore!

Post by overkill »

Jag köpte tidningen idag. Kul att dom tog med Eddie, men tyvärr är den lite slarvigt gjord, är ju en del fel i den. Laila är inte 25 år yngre (utan snarare 10-12, har för mig att hon är född 61), han var knappast alkolist i 40 år och felstavade låttitlar. Verkar som att textförfattaren har gissat/antagit & överdrivit en del när han skrev den...
Bilden är ju förresten tagen från den där spelningen i Hässleholm -93 har jag för mig, den finns väl på nån av hans egna hem-videos.

och som nån har påpekat innan, så fattas en liten del av texten i in-scanningen ovan. Där står det så här:

".. värst bestod dagsransonen av en flaska renat, två flaskor madieravin och 12 starkbärs."
Last edited by overkill on 03 Nov 2006, 21:02, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Eddie i Moore!

Post by overkill »

Det kan nog stämma GM, men bilden kommer nog ursprungligen från en video.
Långis

Eddie i Moore!

Post by Långis »

Så, nu har jag lagt in en ny bild där det bortklippta är med.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Eddie i Moore!

Post by 2meterhansson »

Är det numret som finns ute nu, det var nått sextest på framsidan, i så fall ska jag åka ner och köpa den nu, för sex testets skull naturligtvis Image
Långis

Eddie i Moore!

Post by Långis »

Grr: Den är inte så mycket värre än aftonbladets söndagsbilaga......
Last edited by Långis on 04 Nov 2006, 21:46, edited 1 time in total.
rockabillyhoodlums
Periodare

Eddie i Moore!

Post by rockabillyhoodlums »

Tack för att du la upp artikeln! Egentligen så spelar det ingen roll vad dom skriver om Eddie, att de skrivs något om honom bevisar att han inte är bortglömd
Last edited by rockabillyhoodlums on 04 Nov 2006, 22:46, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Eddie i Moore!

Post by 2meterhansson »

grr: är du så feg att du inte törs köpa en så oskyldig tidning som Moore.
Post Reply