Status quo
-
- Obotlig alkoholist
Status quo
Någon mer än jag som gillar dom, speciellt gamla status 70-80 tal tycker jag är väldigt bra.
-
- Obotlig alkoholist
Status quo
Ja dom är bra. Från "Rockin all over the world" fram till "In the army now" skivan tycker jag dom var som bäst. "Rollin home" är nog min favorit.
-
- Levertransplanterad
Status quo
Jo dom är bra. Låten "You're in the army now" är bra tycker jag.
Status quo
En annan bra är ju "Caroline".
Status quo

-
- Obotlig alkoholist
Status quo
Fick hem 3 skivor från GINZA i går "Back to back" Just supposing" och "Ain`t complaining" dom är riktigt bra alla tre.
-
- Levertransplanterad
Status quo
Jo jag gillar Status Quo skarpt, lyssnar bl.a. på dem när jag inte lyssnar på vår allas gud: Eddie Meduza.
-
- Levertransplanterad
Status quo
De var jävligt bra men tyvärr så är de sönderlyssnade idag. Känner ingenting när jag lyssnar på dem längre. Ungefär samma fenomen som man möter när man lyssnar på klassikernas klassiska hårdrockslåtar som t ex Smoke on the water, Paranoid och Whole lotta love.
De är ju superbra men som sagt, sönderlyssnade.
De är ju superbra men som sagt, sönderlyssnade.
-
- Levertransplanterad
Status quo
Min fråga passar ju bättre här än i Eddie-tråden. Någon som har hört "Let me fly"?, den är så jäkla bra, några andra godingar är bl.a.: "The way it goes", "Point of no return", "Little white lies" och "Thorw her a line".
-
- Levertransplanterad
Status quo
Hur utalar ni "Status Quo", jag säger [Stäjtus qju], andra säger [Stäjtus qjuo]. Hur är det man ska utala det egentligen? Vilket är rätt?
-
- Obotlig alkoholist
Status quo
Den enda jag hört är "little white lies" jag har inte hört så mycket på nyare status plattor, men jag kanske ska ta och göra det.Jag uttalar som gm "stäjtuss kvå"
-
- Levertransplanterad
Status quo
"Lies" på plattan, "Just supposin´" är jävligt bra med.
Status quo
"Whatever you want" plattan är nog en av de bättre plattorna i min mening....iaf av de få plattor me Status som jag har hemma.
Status quo
Dom är helt ok, men inga storfavoriter för mig. Är väl mer vissa enstaka låtar jag gillar med dem.