er första snus

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gurlf
Helgfyllo

er första snus

Post by gurlf »

ja mina vänner. när tog ni er första snus? vad var det för snus? vad kände ni? snusar ni fortfarande?

min första snus tog jag när jag var 12. det var min morfar som bjöd mej på en grov lös. kan säga att jag inte mådde så bra efteråt. sprang på toa och spydde som en gris. saken blev inte bättre av att man hörde morfar rå-flabba utanför toaletten Image
ironiskt nog snusar jag fortfarande. ja, vad snusar jag? just det...grov lös Image
Jungbacka Erik
Site Admin

er första snus

Post by Jungbacka Erik »

Var väl 14 eller 15 då jag testade första gången och jag tror det var Strengbergs ettan (ett finskt snus) jag testade. Snusar fortfarande men planerar att sluta. Just nu är det faktiskt Grov lös som gäller för mig också men ettan och general går också bra. Tyvärr är utbudet inte så bra i snusförbudets Finland.
Last edited by Jungbacka Erik on 23 Dec 2006, 20:53, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

er första snus

Post by 2meterhansson »

Jag har heller aldrig provat att snusa eller röka, men jag har druckit desto mer brännvin och öl Image
ronka
Periodare

er första snus

Post by ronka »

Image Tog min första snus när jag var 14 snodde ettan av min morfar o spydde sen som en räv Image Sen blev det den tidens tre ankare ett portionssnus som var sketastarkt. Numera kör jag "kronan" billigt & gött Image
uy
Levertransplanterad

er första snus

Post by uy »

Det var på midsommarafton i år. Jag var full och blev bjuden av en kompis på snus. Jag tror det var någon sorts kaffe-snus. Men det var inte så tokigt. Jag har tagit en snus någon mer hång också, men bara på fyllan!
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

er första snus

Post by E-M »

Jag testade första gången när jag var 5 år typ, farsan har alltid snusat så frågade jag om jag fick testa. Så sa han: -"Ja, men ta bara lite för du kommer inte att gilla det". Sagt och gjort, tog lite "okramad" Göteborgs prima fint lös snus – efter typ två sekunder så började det svida som tusan – jag sprang till diskhon och började spotta och dricka vatten Image.

Första gången jag testade att snusa på riktigt var när jag var 15 år. Vi var på en klassresa med klassen. Helvete vilken nikokick man får. Tänk er dem som tar sin första snus när de kör bil Image. Borde egentligen framgå att det är inte lämpligt att ta sin första (eller andra) snus i samband med bilkörning eller liknande.

Annars så har jag snusat när jag som uy; varit på fest och varit full. Trots detta så snusar jag inte, jag går alltså INTE och köper mig en "dåsa" eller så. Snusar heller inte om jag blir bjuden i nyktert tillstånd i t.ex. skolan Image.
uy
Levertransplanterad

er första snus

Post by uy »

Nej, jag festsnusar bara. Min syster försökte bjuda mig på snus en gång när vi var ute och körde bil för att man skulle få ett så härligt rus. Men jag sa till henne att jag inte skulle ha något rus när jag kör bil.
E-M
Levertransplanterad

er första snus

Post by E-M »

Mycket förnuftigt uy! Så din syrra snusar Image?
Eddie
Obotlig alkoholist

er första snus

Post by Eddie »

Var nog 16 när jag tog min första snus, jag mådde inte bra sen Image

Har väl tagit någon enstaka gång efteråt med ca ett halvårs mellanrum. Inget som föll mig på läppen.
uy
Levertransplanterad

er första snus

Post by uy »

E-M wrote:Mycket förnuftigt uy! Så din syrra snusar Image?
Nej, inte riktigt. Hon hade bara fått en dosa av sin pojkvän. Dock har min mamma börjat snusa. Även min styvsyster snusar.
gurlf
Helgfyllo

er första snus

Post by gurlf »

kärringar ska inte snusa
wiking
Levertransplanterad

er första snus

Post by wiking »

Min yngsta syster snusar.
rex
Levertransplanterad

er första snus

Post by rex »

Var nog 14 tror jag,Tre Ankare blev det för mig också. Sedan var man fast Image
Långis

er första snus

Post by Långis »

Att kvinnor snusar är väl inte så konstigt längre. Iallafall här i jämtland snusar var och varannan kvinna.

Första snusen var jag precis som E-M runt 5 år. Det var min brorsa som frågade om jag ville ha. Jag var inte sen att tacka ja. Efter 2 sekunder började jag skrika och kutade snabbt till närmsta vattenkran. Det var sannerligen en upplevelse.

Sen provade jag av och till, men det var inte förrän jag var runt 12-13 som jag började på riktigt. Vi spelade rundpingis på den tiden och kom fram till att ddete var roligare om man var lite yr. Vi hade inte tillgång till sprit, men snus fick vi köpa.

Snart försvann ju naturligtvis yrseln, men då var det försent.
Last edited by Långis on 24 Dec 2006, 12:50, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

er första snus

Post by ozzman »

Provade gjorde man väl från 10-årsåldern. Om jag inte minns fel så spydde jag som en fontän av en ettan någon gång runt 1982.
Sedan började jag mer och mer i 13-14 årsåldern och har snusat fram tillmidsommar i år då jag slutade (6 månader just idag faktiskt) så totalt blev det väl en 20 år.
Post Reply