Fvoriterna är
Mimikry - Kuken står på Mats Olsson
Crossing Caos - Torsten och Karin Söder
Pir (någonting) - Mera Brännvin
Accidents - Tonight
Heroes - Willy
Ultima Thule - Ta å klipp dig
kör själv covers av Meduza så självklart gillas det.. ska ja välja en favorit hittills utan o ta en av våra egna så lär de bli Wacos version av Volvo.. dock har jag svårt att ens tänka på Thules tolkning av "Ta o Klipp dig". min åsikt är att om man inte vill/vågar/kan?? framföra låten som den är skriven utan gör en i mina ögon total förvandling av låten så att man "vågar" framföra den (och nu menar ja inte ändringar i tempo eller ett extra ronka i körsången) självklart ska en cover innehålla nåt "eget" annars blir den ofta ganska tråkig att köra men tycker dom kunde valt en annan istället för att totalt förstöra en. de finns ju några stycken att välja emellansagofarbrorn wrote:Tja. Vad tycker ni om alla eddie-covers som kommit. Jag tycker det är bra att det blivit en del. Två hyllningsplattor och lite andra låtar. Tycker också att det är kul att det är blandatunkband, dansband, vikingarocksband osv som hedrar gubben.
Fvoriterna är
Mimikry - Kuken står på Mats Olsson
Crossing Caos - Torsten och Karin Söder
Pir (någonting) - Mera Brännvin
Accidents - Tonight
Heroes - Willy
Ultima Thule - Ta å klipp dig
Ah, i vilken form? Band/trubadur/kammaren?RonkaBillyRebel wrote:kör själv covers av Meduza så självklart gillas det..
kört i kammaren sedan ja fick första guran men kör även numera med Buffelbinx.. hade ett jävligt skön spelning på CCC i Strängnäs i LördagsLångpanna wrote:Ah, i vilken form? Band/trubadur/kammaren?