Vann rätt låt?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
Jag tittade sporadiskt.
Dottern bestämde sej för att inte sova just i Lördags kväll, och detta å det bestämdaste.
Så man kan väl säja att jag hörde några av låtarna lite i förbifarten medan jag jagade en 20 månaders baby som har ett röreslemönster som en oljad gasell. Jag var alldeles svett innan hon väl somnade.
Att en klunga bögar vann. Vad skall man säja om det? Var skall sleven vara om inte i grytan kanske?
Jag ringde och röstade på den där skollärarinnan men man förstod ju att kultureliten inte skulle ge henne några poäng. Hon är ju gudbevars varken Bög, B-kändis eller har skapat sin karriär i TV, sådana människor ses inte med blida ögon av gratisätarna.
Dottern bestämde sej för att inte sova just i Lördags kväll, och detta å det bestämdaste.
Så man kan väl säja att jag hörde några av låtarna lite i förbifarten medan jag jagade en 20 månaders baby som har ett röreslemönster som en oljad gasell. Jag var alldeles svett innan hon väl somnade.
Att en klunga bögar vann. Vad skall man säja om det? Var skall sleven vara om inte i grytan kanske?
Jag ringde och röstade på den där skollärarinnan men man förstod ju att kultureliten inte skulle ge henne några poäng. Hon är ju gudbevars varken Bög, B-kändis eller har skapat sin karriär i TV, sådana människor ses inte med blida ögon av gratisätarna.
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
Jag kollade inte på skiten. Kunde dock inte undgå att höra att "The Ark" vann, i och med att alla går och frågar "öhh såg du på melodifestivalen i lördags". Jag visste inte ens att det var i lördags förrän någon påpekade det. "Hej å hå va é det för fel å lira rock 'n' roll"
-
- Site Admin
Vann rätt låt?
För där har du ju redan startat en tråd om melodifestivalen. Du verkar brinna för "mello" dugrr wrote:Och ja, denna tråden ska absolut inte ligga under "TV och film".

Vann rätt låt?
Själv var jag ute och hällde i mig öl den kvällen. Även några groggar och lite whiskey gick ner innan jag åkte hem vid halv sju, efter ett halvt dygns supande. Jag hörde i förbifarten på hemvägen att A4 pappersark hade vunnit. Jag har dock inte hört eller sett så mycket av deras låt. Inget alls, faktiskt.
Last edited by uy on 12 Mar 2007, 23:13, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Site Admin
Vann rätt låt?
Eftersom vi här i Österbotten har sett Sveriges television sedan Adam var länsman så brukar jag se melodifestivalen
Det nya systemet med en massa semifinaler tycker jag dock tar udden av det hela. Årets version av "andra chansen" var ju en parodi. Dom finska uttagningarna har jag inte sett öht, så jag har inte ens hört det vinnande bidraget.

Vann rätt låt?
Jag blir misstänksamma mit folk som sågar en låt bara för att sångaren är bög. Har haft denna diskussion med min bror (homofob) och han har erkänt att han skulle ha sågat The Ark oavsett vilken låt de gjort...
Det var för övrigt svårt att veta vilken kamera lärarinnan tittade i...
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
En person som uppträder med bara ett paljetthjärta på överkroppen skulle jag inte rösta på vad de än gjort för låt.Långpanna wrote:Jag blir misstänksamma mit folk som sågar en låt bara för att sångaren är bög. Har haft denna diskussion med min bror (homofob) och han har erkänt att han skulle ha sågat The Ark oavsett vilken låt de gjort...
Skolfröken är naturligtvis inte så scenvan att hon vet exakt vilken kamera som är i bild alltid.
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
on 03/19/2007 at 13:47:32, grr wrote:Sen när började du gilla göteborgare förresten? Håll du dig till Magnus Carlsson och de där, Ozzman... Du får tamefan vara konsekvent nån jävla gång... [/quote]
Ja, jo , just ja. Det är ju jag som skall vara konsekvent.
Det finns mycket bra som kommer från västkusten, trots det kan väl Göteborg vara en räkskalsstinkande skit"stad"?
Sten-Åke Cederhök (RIP), Tomas von Brömsen, Peter Wahlbeck och Carl-Einar Häckner (hans variteteer på gröna lund har varit briljanta) är bara några av de intelligenta och lysande komiker som västkusten frambringat t.ex.
Ja, jo , just ja. Det är ju jag som skall vara konsekvent.
Det finns mycket bra som kommer från västkusten, trots det kan väl Göteborg vara en räkskalsstinkande skit"stad"?
Sten-Åke Cederhök (RIP), Tomas von Brömsen, Peter Wahlbeck och Carl-Einar Häckner (hans variteteer på gröna lund har varit briljanta) är bara några av de intelligenta och lysande komiker som västkusten frambringat t.ex.
Vann rätt låt?
on 03/15/2007 at 12:11:59, grr wrote:Ja, jag tror inte det va så han menade... [/quote]
Nej, det var kanske lite lågt att göra sig lustig över någons handikapp. Men hon hade en rejäl skelning på vänsterögat...
Nej, det var kanske lite lågt att göra sig lustig över någons handikapp. Men hon hade en rejäl skelning på vänsterögat...
Last edited by Långis on 19 Mar 2007, 16:09, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
on 03/19/2007 at 16:07:24, Långpanna wrote:Nej, det var kanske lite lågt att göra sig lustig över någons handikapp. Men hon hade en rejäl skelning på vänsterögat... [/quote]
Det missade faktiskt jag, däremot stod det i tidningen dagen innan att hon tränat på att titta i rätt kamera under uppträdandet så jag trodde det var vad du menade.
Det missade faktiskt jag, däremot stod det i tidningen dagen innan att hon tränat på att titta i rätt kamera under uppträdandet så jag trodde det var vad du menade.
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
Claes, Kerstin och Anders kommer ifrån Trollhättan.
Jan Rippe kommer ifrån Mariestad, eller strax utanför.
Annars var det rätt.
Nej, jag har inte intresserat mej för "Melodifestivalen" sedan de delade upp den i kvartsfinaler och dylikt bara för, att kunna mjölka ur mer pengar på konceptet. Hade inte "After-Dark-Christer" en onanilåt med förresten? Jag hörde något rykte om det.
Jaha, DÅ passar det minsann. Så länge man klär ut sej till fruntimmer, så kan man sjunga om självbefläckelse. Då kunde ju en viss herre i mustasch och skinnjacka fått vara med och sjunga: "Dra Skinnet Bakåt", tycker jag.
Jan Rippe kommer ifrån Mariestad, eller strax utanför.
Annars var det rätt.

Nej, jag har inte intresserat mej för "Melodifestivalen" sedan de delade upp den i kvartsfinaler och dylikt bara för, att kunna mjölka ur mer pengar på konceptet. Hade inte "After-Dark-Christer" en onanilåt med förresten? Jag hörde något rykte om det.
Jaha, DÅ passar det minsann. Så länge man klär ut sej till fruntimmer, så kan man sjunga om självbefläckelse. Då kunde ju en viss herre i mustasch och skinnjacka fått vara med och sjunga: "Dra Skinnet Bakåt", tycker jag.
-
- Levertransplanterad
Vann rätt låt?
on 03/19/2007 at 18:42:56, RetepNoslack wrote: Hade inte "After-Dark-Christer" en onanilåt med förresten? Jag hörde något rykte om det.
Jaha, DÅ passar det minsann. Så länge man klär ut sej till fruntimmer, så kan man sjunga om självbefläckelse. Då kunde ju en viss herre i mustasch och skinnjacka fått vara med och sjunga: "Dra Skinnet Bakåt", tycker jag. [/quote]
Om man är transa så är man PK enligt kultureliten och då kan man sjunga om nästan vad som helst.
Jaha, DÅ passar det minsann. Så länge man klär ut sej till fruntimmer, så kan man sjunga om självbefläckelse. Då kunde ju en viss herre i mustasch och skinnjacka fått vara med och sjunga: "Dra Skinnet Bakåt", tycker jag. [/quote]
Om man är transa så är man PK enligt kultureliten och då kan man sjunga om nästan vad som helst.