Serier och figurer.
Moderator: hakan
-
- Site Admin
Serier och figurer.
91:an, Kronblom och Ut i vår hage hör nog till favoriterna. I 10-års åldern läste jag också mycket Buster.
Serier och figurer.
Ernie har varit en stor favorit, och assar. Pondus kan vara riktigt kul ibland, speciellt när hans polare är skitfull och raggar "brudar" på krogen, de är ju ritade så att de ser så otroligt skabbiga ut.
-
- Levertransplanterad
Serier och figurer.
Pondus, Ut i vår hage, Rocky och Elvis köper jag alltid.
-
- Levertransplanterad
Serier och figurer.
Själv läste jag en fransk serie i slutet av 80-talet som var förjävligt rolig. Edika, någon som kommer ihåg?
http://epix.se/catalog/bladder/edika.br ... ondom.html
http://epix.se/catalog/bladder/edika.br ... ondom.html
-
- Levertransplanterad
Serier och figurer.
Edika har jag sett någonstans. Jag känner igen tecknarstilen med det där nerböjda trynet.
Jag läser nog mest 91:an och alla serierna i den: Kronblom, Åsa-Nisse, Lilla Fridolf, Fergusson och Livet hemmavid och allt vad di heter.
Annars brukar jag gå till biblioteket och låna ett och annat seriealbum där. Jag tillhör minoriteten utav svenskar, som aldrig växte upp med Tintin, så jag har börjat läsa dessa album på senare år och finner dem alldeles förträffliga, på min ära.
Peter Madsens serieversion utav "Valhall" är också härlig. Den ligger nog någonstans i bakhuvudet på mej och påverkar min tecknarstil, när jag själv skall göra någonting med pennnan.
Jag läser nog mest 91:an och alla serierna i den: Kronblom, Åsa-Nisse, Lilla Fridolf, Fergusson och Livet hemmavid och allt vad di heter.
Annars brukar jag gå till biblioteket och låna ett och annat seriealbum där. Jag tillhör minoriteten utav svenskar, som aldrig växte upp med Tintin, så jag har börjat läsa dessa album på senare år och finner dem alldeles förträffliga, på min ära.
Peter Madsens serieversion utav "Valhall" är också härlig. Den ligger nog någonstans i bakhuvudet på mej och påverkar min tecknarstil, när jag själv skall göra någonting med pennnan.
Serier och figurer.
91 an en klar favvo sen läste man ju seriemagasinet när man var yngre vem minns inte Kerry Drake..iallafall ni som är i min ålder 46 oså en gammal favorit Svenska Mad 

-
- Levertransplanterad
Serier och figurer.
Lite överste Gylleneskalp över det helaRetepNoslack wrote:på min ära.

Serier och figurer.
Ja, själv har jag många Seriemagasinet och Agent X9 från 70- och 80-talen, som jag fått av mina föräldrar. Underbar läsning!Evert Lundin wrote:91 an en klar favvo sen läste man ju seriemagasinet när man var yngre vem minns inte Kerry Drake..iallafall ni som är i min ålder 46 oså en gammal favorit Svenska Mad![]()
Annars är det 91:an, som jag prenumererat på i 10 år nu i sommar.
Skitarna ska va' lika långa i år