Haha låter precis som hemma, bara att det är morsan som lägger asen i en spann och hon saltar dem inte heller.grr wrote:Mycket blir förstört nu när det regnat konstant i två dagar. Och skadedjuren svämmar över alla breddar, har ni också mördarsniglar i närheten av er boning i andra delar av landet? Tycker inte det är konstigare än att gå ut och klippa ogräs. De förökar sig med sig själv och gör det kvickt. Fula är de med, så man får inte dåligt samvete av att gå runt med spade och lägga ner 300 i en spann innan samtidigt som man saltar ihjäl dem...
Murdersnails och andra skadedjur!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
-
- Levertransplanterad
Det är lite vatten i spannen så de drunknar, tror jag. Kvar ligger de i alla fall.
Det var det första jag såg på min resa söderut. Stannade på en skogsväg och skulle kliva ut - då var det nåt jävulskt stort och svart som ålade framför bilen. Tittade upp och såg ett tiotal till. Har aldrig sett nåt liknande! Så stora sniglar har vi inte här uppe!
Har förresten läst att man kan göra ölfällor åt dem. De dras tydligen till öl. Vem gör inte det förresten
Har förresten läst att man kan göra ölfällor åt dem. De dras tydligen till öl. Vem gör inte det förresten

Last edited by Långis on 06 Jul 2007, 22:52, edited 1 time in total.